hvilket type snacs kan man kose seg med på ketolyse kuren? har hørt snakk om ost i steikovn, evt hvilken ost? bacongull, uffer(baconsnaks), valnøtter osv.. kan man spise alt dette med god samvittighet? hvilket smør bør mann bruke til matlaging? Meierismør har noen sagt er bra.. og kan mann virkelig steke litt bacon på kveldene om mann har lyst på noe?
Man kan nok spise litt bacongull, ostechips og nøtter fra tid til annen, men jeg ville faktisk anbefale at man kutter ut alt slik de første ukene. Dette for å endre matvanene, er man sulten, skal man spise ketolysevennlig mat, ikke snacks.
Har du lest boka? Meierismør er tingen på ketolyse.
Hei,
De aller fleste må nok deprogrammere formelen: KOS=MAT
Altså, man må ikke putte noe i munnen for å kose seg, dette kan være en mental utfordring for mange som har brukt mat som bl.a. straff/belønning.
På ketolyekuren skal man spise når man er sulten og spise til man er passe mett, så ja er du sulten på kvelden så skal du spise. Min erfaring er at får jeg i meg nok fett i løpet av dagen så er snacks helt unødvendig, går heller ikke og fyser på noe.
Når det gjelder smør så er det bare SMØR er SMØR, står det ikke smør på pakka så er det IKKE smør.
Bacongull/baconsvor: pass på at det ”ekte” vare, husk å sjekke kh innholdet på pakka. Dvs. man skal ALLTID sjekke næringsinnholdet i matvarer man bruker. Husk at dette er veldig salt snacks og salt binder vann i kroppen.
Er man usikker på næringsinnholdet så kan man for eksempel slå opp på www.matvareguiden.no
Husk at snack som innholder søtningsmidler kan trigge søthungeren.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.