< Tilbake til oversikten

Stevia ...

lett med fett sa for siden:

Jeg har akkurat bestilt flytende stevia glycerite fra usa, og skal prøve det for første gang. Ville smake på det før jeg brukte det i mat, og tok tunga bortpå den pipetten i flaska. Det var som jeg regnet med ekstremt søtt, men ingen dårlig bitter smak.
SÅ skjedde det, jeg ble litt småsvimmel og det ene neseboret mitt begynte å renne!! Da jeg hentet papir for å tørke nesa, så jeg at det som rant (sorry detaljer) var tynt og gul/orange i fargen!!!

Hva i alle dager kommer dette av? Jeg ble litt engstelig, men svimmelheten og "snørra" forsvant av seg selv..

Noen som har lignende merkelige erfaringer?

misa6 sa for siden:

hmm, merkelig, men tror ikke det kommer av stevia'n. For slik gul væske kommer fra bihulene, du har ikke vært plaget av det da.
Ellers så kan det komme slik væske fra bihulene om du bøyer deg frem, da blir det et lite trykk som kan føre til slik renning, og ja det er ekkelt.

Smakte selv på stevia pulver nå, tok pittelitt på fingeren og fikk bakoversveis, veldig søtt, men også litt sukettsmak på det, skal det være slimon tro?

lett med fett sa for siden:

nei, det ville jo vært rart at stevia skulle føre til noe sånt.. men har aldri opplevd lignende, verken før eller etter, og har i grunn ikke rørt stevia flasken etter denne ubehagelige episoden.. Trodde ikke kroppen var i stand til å produsere nesten selvlysende gule kroppsvæsker :)

Holder meg til sukrinen framover jeg :)

Carisma sa for siden:

Jeg tisser selvlysende når jeg er i ketose... :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.