< Tilbake til oversikten

Et tips til hvordan man skal huske å ta tilskuddene

Timona sa for siden:

Sikkert ikke bare meg som glemmer å ta tilskudd, og heller ikke husker hva man har tatt :o

Så her er et lite tips til hvordan man skal holde styr på tablettene (jeg hadde faktisk glemt at jeg hadde en slik eske :rolleyes:)

Kjøp en doseringseske for tabletter på apoteket (ja, det er en slik som eldre mennesker ofte bruker)
Jeg har en slik med 4 rom pr dag, og som holder til en uke. Da er det bare fylle den opp en gang pr uke.
Supert å ta med seg på en ukes ferie også. :)

Areola sa for siden:

Dosetter er geniale!
For de som ikke har altfor mange store tabletter og er så heldig å ha Enklere Liv-butikker i nærheten er denne dosetten genial, fordi den er med magnet, så du kan sette den på kjøleskapet så du får den midt i fleisen hver dag :D

Timona sa for siden:

Så smart! Ute av øye ute av sinn heter det jo, jeg må ha esken synlig for å huske å ta det jeg har lagt i, kjekt å kunne henge den opp. (alzheimer light ja)
Ser nå at det heter dosett, og har vært nevnt i tidligere tråder. Trodde jeg hadde kommet opp med noe helt genialt hehe ;)

Photobscura sa for siden:

Jeg har også dosett! Foreldrene mine gjorde store øyne da jeg kom med den i jula. Pdd går jeg kun på en medisin, men jeg tar jo i tillegg 1xmultivitamin, 1xb-vitamin, 1xmagnesium og 3xkelp. Jeg har den bare liggende framme på et avlastningsbord på kjøkkenet, og den er jo så stor og rød, at jeg ikke kan unngå å se den når jeg går på kjøkkenet. Jeg glemmer så og si aldri å ta meds og tilskudd!

Areola sa for siden:

For ikke å snakke om tiden man sparer på å slippe å åpne og pelle ut tablettene fra hver eneste boks hver enda dag... :D

Carisma sa for siden:

Jeg har denne fra Enklere liv, litt mindre enn magnet varianten. Men veldig oransje, så jeg ser den og husker på den :D
I jula fyllte jeg den ikke opp og glemte tablettene ca annenhver dag, når jeg har fyllt den husker jeg de daglig.

Lava sa for siden:

Mine bokser ketolysetablets står i kjøkkenvinduet rett ved der jeg sitter..
og resten ligger i en liten plastboks rett ved tallerken.
men jeg glemmer å ta noen likevel. Tror ikke det hadde vært bedre med en dosett :p

Carisma sa for siden:

Det trodde ikke jeg heller, og kjøpte min egentlig for å gi til mamma. Men så prøvde jeg den fordi jeg skulle ut og reise og ikke gadd ta med alle bokser. Og fant ut at jo, det hjelper utrolig nok :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.