< Tilbake til oversikten

5 kg i januar

a-m sa for siden:

Vi skal klare å gå ned 5 kg i januar! Hvem er med meg? :)

(Lettere når man er flere om et delmål!) :cool:

Yonah sa for siden:

Vilbare ønske deg lykke til. 5kg på en måned er f0r meg urealistisk, så det kan jeg ikke være med på..

Råååsa sa for siden:

Er med...vekt kommer 6 januar! :)

Vannmann sa for siden:

Hei, jeg prøver. Skal veie meg til tirsdag. Har bursdag i slutten av mnd så det kan bli en utfordring, for jeg har lovet meg selv kake den dagen....

Bollemor sa for siden:

skal prøve;)

Orkide sa for siden:

Da kan du jo bake f.eks. Gerds ostekake, den er kjempe god:)

karikins sa for siden:

Det har jeg lyst til å prøve meg på! :D
Hvor skal du ha start-vekta mi? ;)

Lilly01 sa for siden:

Skal gjøre mitt beste.... :)

RosaMilla sa for siden:

Jeg er med!! Har ikke gått på det siden midten av desember, og har virkelig ikke klart å holde det jeg gikk ned. Så nå er det virkelig back on. :D
Dette skal vi klare!! :heia::heia:

Moira sa for siden:

Å det hadde vært herlig!! Så jeg skal prøve det beste jeg kan!! Håper jeg og alle sammen her inne klarer det!

Råååsa sa for siden:

Jeg vet da ikke vekta mi, bare legen som vet..hehe Skal til legen onsdag og da får jeg si at jeg får "null-vekta" da vettu, uten å vite den! hehe

Skal fortelle legen at han skal si stopp når jeg er 60 kg! Egentlig deilig å slippe "veiehverdag"-syndromet altså! Tror jeg føler meg slankere når jeg ikke vet...sprøtt men hjernen er rar! :p

Vannmann sa for siden:

Har lovet meg selv å gå ut å spise ett stykke kake den dagen, istedet for å bake en hel kake å ha hjemme... Skal feire ute med venner.

Bettine sa for siden:

Jeg er med. Jeg har spist mer i desember av karbohydrat enn hele året til sammen tror jeg..... huffffffffffffff.
Jeg veier meg i morgen tidlig og så er jeg med. :-)
Trenger et dytt ja, takk skal du ha.

m.f sa for siden:

Er med!! :)

Calvin1009 sa for siden:

Jeg er med !!
5 kg i januar må vi klare :)

Lsn sa for siden:

jepp!trenger en dytt nå!tror jeg har lagt på meg litt for mye i jula ja.kan dere gi meg en oppdatering på hva dere spiser, hvordan dere trimmer for beste resultat osv?

Katteeier sa for siden:

Jeg er absolutt helt ny her inne, og totalt ukjent med det jeg har bestemt meg for: Ketolysekuren til Torkel.
Aner ikke hva jeg kan forvente, men sta som jeg er skal jeg gjøre mitt beste for å klare 5 kg i januar.
Starter i morgen. Har lest og pugget i Torkels bok, og handlelisten er klar.
Har forresten tidligere på egen hånd levd på kosthold uten karbohydrater, og jeg vet at det funker for meg. Gikk ned 20 kg på tre kvart år. Den gangen ante jeg ikke om Ketolysekuren...(en vekt som jeg fremdeles holder etter et år).
Nå hiver jeg meg frampå med brask og bram! ;)

maynard sa for siden:

Jeg og blir med:D
La på meg 5kg på ei uke i jula!!! Men heldigvis er 3kg borte allerede:)

aikens sa for siden:

Jeg vi også men jeg leser og leser men skjønner ikke hvordan en dag med mat skla se ut :( kan ikke noen hjelpe meg jeg skal på ferie 11 februar så jeg vil å ned 5 kg hahaha da er dte bare 15 igjenn etter det som jegvil ha av innen 2010:) anyone please help me:):):)

Charlott sa for siden:

Om du scroller litt ned på denne, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27135&highlight=gerds+journal, finner du hele ukesplaner med deilig mat :)

RosaMilla sa for siden:

Deilig å ha startet i dag altså. Men som alltid sliter jeg litt med hva jeg skal spise. Men dette går seg fint til etterhvert. Nå er det snart lunsj med god stor salat med skinke og ost. Noen som har noen gode tips til kjøpedressing som er lav på karbo?

Moira sa for siden:

Da var jeg innveid på 78 kilo - så da skal jeg være nede på 73 kilo før Januar er ute. Håper og tror det skal gå greit!!

Lizza sa for siden:

Jeg er med! Starter på 75,2. Håper jeg klarer det.

Kasiopeia sa for siden:

Hiver meg også på her...må komme tilbake med vekt på onsdag! Har gått ned 6 kg til nå på snart 7 uker :D

Ingen sprekk i julen og formen er god som aldri før!
Lykke til folkens!

ned10kg:) sa for siden:

Veide 75.5 i dag. skal ned til 65.
Å gå ned 5 kg i januar hadde vert ein drøm da!
Men går det sååå fort altså? siden eg skal ned 10.5 kg?
Blir spennende dette her! Heng meg på:)

a-m sa for siden:

Da ligger vi veldig likt ann! Jeg veier * (veide meg i dag) og første delmål er *! Hadde vært gøy om vi to kunne samkjørt programmet litt, hva syns du?

Ja det kan vi gjerne! :) Puffe kvarandre litt fram til målet!

Vannmann sa for siden:

Da er jeg også veid inn. Starter på 76,1, håper å komme meg ned til 62, eller der omkring.... Har ett mål om å få det av til april, for da har jeg ti års bryllupsdag!

¤Lene¤ sa for siden:

Jeg hiver meg med :) Starter på 81,1 kg, og har et endelig mål på 60 kg. 5 kg i løpet av januar hadde jo vært en helt super start :D

LadyStar sa for siden:

Ble inspirert jeg også :)
Er ikke så veldig streng med meg selv, men forsøker lavkarbo så langt jeg kan.
Og vil bake og eksperimentere, slik at kostholdet blir mer riktig i løpet av dette året.

Vekt 1.jan: 120.1

Råååsa sa for siden:

Da er jeg på vei til legen for å få vekt! Gruer og gleder meg, men med salt mat i går og mens, så har jeg ikke de store forhåpninger! Sticken er og blir rosa, så da er jeg iallefall i rett modus.

Lurer på om jeg skal dele vektnedgang (lov å håpe) på antall dager, slik at jeg gjennomsnittlig har gått ned disse 6 dagene også...blir vel rett d vel??

Kryss fingrer og tær! :)

Camz sa for siden:

Count me in :D Flere kg har på besynderlig vis sneket seg på i julen:o
Startvekt i dag: 73,5 kg
Skal ikke være like streng som sist på lavkarbo, da holdt jeg for det meste streng skaldeman, men det ble litt slitsomt/ensformig i lengden så jeg har mål rundt 15 g karbs pr dag denne gangen.

Målet mitt er 60 kg innen 24. april for da gifter jeg meg.. Håper brudekjolen fremdeles passer da :eek: Den er litt i strammeste laget nå, men den kan jo sys litt inn om den skulle bli litt for stor ;)

13,5 kg / 15 uker = 0,9 kg i uken. Det vet jeg at jeg kan klare for jeg gikk ned 18,2 kg sist runde på lavkarbo som varte i 14 uker = 1.3 kg i uken.
(6 kg har kommet på igjen siden da, men det er ikke så verst på 8 mnd uten noen som helst slanketanker)

Bikini09 sa for siden:

Jeg vil også gjerne være med - skal ned til rundt 60 før sommeren. Startet på mandag og vekt 70,8:o

a'mor sa for siden:

Jepp. Det skal jeg klare.:)

Råååsa sa for siden:

Vekten viste standby, med mens og salt mat så ventet jeg egentlig ikke mye! MEN irriterende uansett...:rolleyes:

Så da blir det 0 på meg til nå i januar...arg...:p

Lsn sa for siden:

noen som har erfaringer med pillen alli her?. kan dere isåfall fortelle meg om den har funket for deg?evnt bivirkninger. merker mange her inne er utrolig negative til denne pillen. det kan jo også forstås. men jeg hadde en venninne som gikk ned mange kilo ved bruk av denne pillen.hun fikk ingen bivirkninger.hun gikk på lavkarbo kost

Photobscura sa for siden:

Da kan det godt hende det var kostholdet som gjorde at hun gikk ned og ikke pillen ;). Effekten for de som fikk bivirkninger som jeg har hørt om var ganske uhyggelig. Jeg vil heller gå sakte ned i vekt enn gå rundt og være redd for å gjøre i buksa :eek:. Det finnes ingen vidundermidler, kun langsiktige løsninger.

siwemor sa for siden:

Jeg er med, trenger å komme meg ned fem kg i Januar.

Camz sa for siden:

Begynte i går morges. -1,1 kg til i dag.
(Ja, jeg vet det bare er vann, men er gøy uansett :rolleyes:)

OleIdole sa for siden:

Gøy er jo en ting, men motivasjonen er en helt annen :)

akakula sa for siden:

er for meg et het urealistisk mål. og om jeg hadde gått ned over 1kg i uka kunne det umulig vært bra for kroppen min ...??!:confused:
Måla mine er på maks 0,5kg i uka...

Moira sa for siden:

gått ned 2 kilo her, og jeg startet på mandag :) Deilig med skikkelig motivasjon - så håper jeg bare det fortsetter som dette, for da er jo 5 kilo raskt borte :D

siwemor sa for siden:

yes da har jeg greid 1 kg totalt i Januar. Skal greie fire til. da har jeg tatt av totalt 20!!! Reiser til Spania første uken i Februar, bare og gi bånn gass her!!!!
Sikkert bare vann. men alt hjelper .-)

har ikkje veid meg enda.. så blir spennede til mandag!:p

ketto sa for siden:

Jeg er også med! 1,2 kilo på meg så langt :D 3,8 igjen for januar!

Skrulla86 sa for siden:

Jeg er med!
Har gått ned 2 kilo siden mandag(da begynte jeg kuren), så nå satser jeg på 5 kg innen januar...hehe:)
Målet mitt er 14 kg innen mai(da begynner jeg i jobb etter mammapermisjon)

Camz sa for siden:

• 1,3 til nå :D

3,7 kg igjen av januarmålet ;)

Saine sa for siden:

Kunne tenkt meg å gå ned 5 kg første mnd jeg også, men begynte på mand og tviler på vekta har rikket seg, føler det ikke sånn. Men skal ikke veie meg før neste mand, så blir spennende å se om 5 kg første mnd blir realistisk for meg.

Har over 30 kg som skal bort, klarer jeg 20 av de i løpet av dette året så blir jeg fornøyd.:)

-1.8 kg så langt
3.2 kg igjen til målet:)

store ifa sa for siden:

minus 1,5 kg til nå!! klare dette!!:)

Calvin1009 sa for siden:

Første uke er da over og første veiedag ;)

Ned 1,8 kg. En kjempestart spør du meg. Veldig fornøyd !

Mangler da 3,2 på målet om 5 kg i januar.

Vannmann sa for siden:

Hei, da er jeg veid inn etter en uke og resultatet er - 1,4 kg, dvs at jeg har 3,6 kg igjen, ikke umulig håper jeg!

Candlelight sa for siden:

skulle gjerne vært med, men etter 1 uke på ketolysekuren, så har jeg ikke gått ned noe som helst :( så jeg er litt skeptisk til at det går med 5 kg innen januar er ferdig..
men jeg kan jo prøve :D

nå skal jeg snart ha mensen da, så jeg håper på at det kun er derfor..:confused:

Saine sa for siden:

1.5 kg første uka, og da fikk jeg mensen på sønd.

Candlelight sa for siden:

kanskje det er håp for meg og da :p

Saine sa for siden:

Det er alltid håp for den som prøver. :D

Har gått ned halvparten av de 5 kg:)
2.5 kg igjen til mål!:D

Skrulla86 sa for siden:

Jeg har gått ned 4 kg allerede siden 04.01:-)
Bare 1 kg til så har jeg nådd målet for januar:D

Fleskesilje sa for siden:

Begynte 11 Januar, Ned 5.5 kg allerede :D weeeeeeee:p

RosaMilla sa for siden:

Jeg har gått ned litt over 1 kg første periode. Men merker at det er tøft å skifte over til ketolysemat igjen etter julen. Søtsuget sitter fortsatt igjen.

karikins sa for siden:

Halvveis i januar, - 2 kg. Går ikke så fort med meg, men håpet er jo å klare 5 kilo da! ;)

ketto sa for siden:

2,7 så langt i januar for meg :D Det er over halveis det!

siwemor sa for siden:

3.8, men har da hatt omgangsyke .-) så det ble vel litt juks egentlig. Kommer vel endel vann tilbake etter den :-)

Vannmann sa for siden:

Ned 2,4 kg på meg, fortsatt en mulighet for meg å nå målet!

Råååsa sa for siden:

Jaja, var hos legen og hadde gått ned 1 kg på 4 uker...gremmes...da spurte jeg ham om jeg nå veier 71 kg, da jeg henger der, kroppen vil liksom ikke under det...og det bekreftet han....blir gærn altså! :mad: MEN jeg skal ikke gi opp nei! Nå vet jeg vekta og da kan jeg finne frem den her hjemme også og følge med.

Melder meg herved ut her, da jeg ikke har sjanse til 5 kg uansett liksom! :)

Lykke til alle sammen!

Photobscura sa for siden:

En kg ned er bedre enn en kg opp! Meld deg inn i fem kg til påske-gruppa, da vel :)

Monicah sa for siden:

hm... tror jeg vil slenge meg med. jeg har så langt i januar gått ned 2,6 kg. har tid og sjans til å klare 2,4 til i løpet av mnd, så jeg slenger meg med her:)

Licota sa for siden:

Jeg er med! Dvs, jeg håper jeg er med. Det er snart 22 januar og jeg har gått ned fra 80.6 kg til 77.2kg hittil. :)

SuperMamma sa for siden:

:D Jeg har klart det!
Siden 1.jan er jeg i dag 5,4 ned!
Wow, nå er jeg stolt av meg selv nå!

Kakemor sa for siden:

Jeg gikk en kort periode på Alli i høst, og det gjør jeg ikke om igjen. Avføringen ble løs og fettete, og som Photobscura sier, en går rundt og er redd for å gjøre i buksa ukontrollert fordi en har spist for fettrik mat. Jeg fikk dessuten en allergisk reaksjon (digre kløende utslett på lår, legger og mage) som satte en tydelig stopp for å bruke Alli noe mer.

karikins sa for siden:

Gratulerer!!!!! :D:D:D

peruvian sa for siden:

Gratulerer så mye!! Dette blir man virkelig motivert av : )))))))

Lizza sa for siden:

Ned 0,4 siste uke. 4 kilo sammenlagt. Er ikke sikker på at jeg klarer de 5 før januar er over. Det er håp da for jeg veide 600 gram mindre for to dager siden :)

Katteeier sa for siden:

Det går sakte, men sikkert nedover. Etter uka med vektoppgang pga mens og det der, så er jeg nå på rett vei igjen. Det er motiverende å se.
Vel - enda en uke igjen av januar, så jeg håper på minus 5!

Vannmann sa for siden:

Ligger nok dårlig ann til målet nå. Har bare gått ned 0,2 kg siste uke... Har da 2,4 kg igjen på en uke, og det blir nok vanskelig... Men 10 kg til påske satser jeg på!

siwemor sa for siden:

ja da er det 0.8 igjen. det kan bli hardt dette her :-)

Katteeier sa for siden:

Da nådde jeg målet på mandag, og er storfornøyd! :D
Fortsetter gjerne nå, og er ved godt mot!
Hurra!

siwemor sa for siden:

Gratulerer, kjempe bra

ketto sa for siden:

Ned 1 kilo. 1,2 igjen av 5 kilo til januar så det går nok ikke.. Men jeg er fornøyd!!

Bollemor sa for siden:

Hei:)
tror ikke jeg klarer 5 kg i januar jeg:(
Første uka gikk jeg ned 4kg
Uke to gikk jeg opp 1 kg!!!
Uke tre så var jeg stabil..
Uke fire vet jeg ikke før i morgen egentlig, Men vurderer og vente til mandag,
For da har jeg måling med målband i tillegg;)

Lizza sa for siden:

Jeg klarte det! Veiedag i dag, har gått ned ett kilo siste uke og har nådd målet med enda noen dager igjen av januar :D

Monicah sa for siden:

veiedag idag og eg klarte ikkje målet, men er farlig nære:) -4,8 kg i fra 11 januar er ikke noe å si på:)

LadyStar sa for siden:

Januar er over. Det ble ned 3.9 kilo, noe som er kjekt, siden det er et par år siden jeg såg dette tallet, så jeg er fornøyd.
Gratulerer til alle, men spesielt de som klarte 5 kg :)

Bollemor sa for siden:

Ble bare 3 kg på meg i januar, og minus 12,5 cm:)

Vannmann sa for siden:

Klarte heller ikke målet i januar, ble totalt -2,8 kg, er greit nok. Er nok mer realistisk med -10 kg til påske, har bare 7,2 kg igjen til det!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.