< Tilbake til oversikten

Tok en endulge bar i indtroduksjonsfasen atkins

Roy82 sa for siden:

Tok en endulge bar i indtroduksjonsfasen atkins, er alt ødelagt nå da?
Så at den ikke skulle spises i induksjonsfasen etter å ha spist den opp..

Vet noen forresten om det er noen butikker som selger atkinsprodukter?
Barer, shake osv..

Også mulitvitamineral, som har det meste av vit og mineraler, det står at den inneholder sukker og jern, kan jeg ikke ta det som kosttilskudd da?
Hva kan jeg ta som dekker alle mineraler og vitaminer jeg skal ha?

På fohånd takk! :)

HP sa for siden:

Hei Roy!
Velkommen til oss.

Du overlever nok en endulge, men ikke fler... :p

Multivitamin fra Solaray er bra. Du trenger også å ta tilskudd med kalium og magnesium, samt C og E vitaminer. :)

Butikkene som selger Atkins produkter:

Coop Mega

Vita

Narvesen

Coop Obs!

Sparkjøp

7-Eleven

Ultra

Life

Gyda

Centra

Vitus

Deli de Luca

Meny

Naturli'vis

StopGap

Nille sa for siden:

Hei Roy ! :)
Velkommen !:D

Roy82 sa for siden:

Hei!

Majones inneholder sukker så jeg, kan jeg spise det da?
Også den tsatziki dipen som jeg leste om her så jeg inneholdt modifisert potetstivelse, kan jeg spise det da ?
Også dressingen jeg så på var 4.3 karbohydrat i, men den også inneholdt sukker sto det ?

HP sa for siden:

Gjør du Atkins etter boken så kan du ikke spise noe som inneholder sukker ;)

Om du ser på lavkarboresursene (Lenke i signaturen min) så finner du det du trenger å vite der :)

Roy82 sa for siden:

Men hva skjer hvis jeg skulle få mi meg saus eller dressinger som inneholder sukker, men alikevel lite karbohydrater?
Honningmelon er ikke tillatt på induksjonen?

Fabelaktig forum!!

HP sa for siden:

Honningmelon er ikke tillatt nei :)

Hva skjer? Mest sannsynlig ingenting merkbart. Men litt av poenget med induksjonsfasen er at du skal ta bort allt som du kan reagere på, og du vet nok ikke hvordan du tåler sukker og andre matvarer før du har vært uten i 14 dager. :)

Det er nå snart 2 år siden jeg begynnte på Atkins, og nå først har jeg begynnt å merke på kroppen hva som ikke er bra for meg... Det tar tid... ;)

Roy82 sa for siden:

Ja, jeg har spist sånn advantage bar, den store, kan man få vondt i magen av dem?

HP sa for siden:

Noen får vondt i magen av den, men ikke alle :)

Nille sa for siden:

Det skjer ingenting ! Selvfølgelig er det best å ligge unna sauser og dressinger med sukker i. Og det anbefales ikke i spise store mengder av det. MEN du kan godt spise saus eller dressing hvor det finnes noen få gram med sukker i. Atkins sier i punkt 8. i "Rules of Induction" - side 123 i DANDR 2003: Det betyr at du kan spise det - men du må være obs på at det ER sukker i og passe på å telle med karbene ! Er det 4-5 karber pr 100 gram er det ikke mye sukker i dressingen. Det er bare 4-5 gram sukker da.... Regner ikke med at du drukner salaten i dressing heller ?? Det aller beste er jo å lage den selv ! :p I induksjonperioden ville jeg vært litt forsiktig - og helst holdt meg unna kjøpte dressinger - siden du skal rense kroppen og stabilisere blodsukkeret..

Roy82 sa for siden:

Takker for svar!

Fant en dressing uten sukker, men det står at det er youghurtpulver i den, hva er det? og kan jeg spise det?

Nille sa for siden:

Er det lite karber i den syns jeg du kan spise den. Jeg har min egen regel jeg.Er det under 6 karber pr. 100 gram - i dressing - da så spiser jeg den. Bruker max 2 ss på salaten min - det er ca 28-30 gram.......Og den mengden tåler jeg ! :p

Karin sa for siden:

Enig med Nille der! Det finnes dressinger som har under 5 gram karber per 100 g - og jeg veide opp hva jeg hadde på salaten min, det var under 20 gram dressing. Så det går bra, forutsatt at man teller det med i regnestykket. Gå på Rimi og se etter dressinger fra Matmesteren. Hvitløkdressingen inneholder bare 0,5 % karber, og har ikke så mye hvitløk at man må plages med å omgås folk dagen etter. Selskapsdressingen har under 5%.
Og hjertelig velkommen, Roy!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.