Særlig når Atkins plasseres sammen med grapefruktdiettene etc. Det er fortsatt mange som ikke forstår hva dette dreier seg om, men fortsetter å feilinformere. I artikkelen skrives det blant annet:
"Hawkey mener at problemet ikke er hva vi spiser, men hvor mye vi spiser."
Sukk, hvor lenge skal det fortsettes å feilinformeres om dette? Jeg spiser mye mer nå enn jeg gjorde da jeg hadde et såkalt normalt kosthold og jeg går likevel ned i vekt og har ikke følt meg så bra noensinne. Skulle jeg levd på salatblader, grovt brød og lettmat, ville jeg gått opp så det suste.
Nå er det vel sånn at alle ikke kommer til å gå på lavkarbodiett, uansett hva som skjer, så da må det jo nesten imformeres om hvordan det skal spises på høykarbo også..
Uansett hvor dumt det måtte være.
Men de kunne gjort det på en litt mindre uopplyst måte da:)
Sjekka litt fakta før de skrev om lavkarbo.
Å kalle lavkarbo for en motediett er jo bare teit, det er vel ikke noe moderne å spise kjøtt og grønnsaker, vel :p. Jeg er kanskje litt påvirka av å ha levd på dette kostholdet såpass lenge, men jeg ler litt i skjegget når jeg tenker på at noen faktisk synes det er en kontrovers å spise rene naturlige matvarer. (Men det er vel heller fraværet av hypersunne ting som brødmat og fettfri youghurt og sånne ting som folk reagerer på, men folk blir veldig ''åh, ja!'' når jeg sier hva det faktisk er jeg spiser).
[LEFT]:w00t: Inkludert under tidenes VERSTE slankekurer?!? [/LEFT]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.