Jeg har gått på ketolysekuren et par måneder i fjor sommer, og opplevde gode resultater:) Siden den gang har jeg gått opp igjen, noe som gjør at jeg må starte på igjen på nyåret.
Jeg lurer på om det er noen som ikke slutter på kuren, men som bruker den som livsstilsendring? (set at torkild anbefaler den i maks 6 mnd, men har inntrykk av at noen bare fortsetter).
Og er det noen som har kjøpt boken Etter Ketolysekuren? Hvilket kosthold er det som anbefales der? Ligner det på Fedon?
Mange her som lever ketogent i år etter år!
Dersom man er frisk, har fine blodprøver og ønsker det, er det ikke noe i veien for å bruke ketolyse som livsstil!
Jeg fulgte ketolyse i 7-8 mnd, og angrer på at jeg ikke fortsatte til jeg hadde holdt vekta en stund. Jeg gikk over til lavkarbo, men det siste halve året har jeg stappet i meg det som jeg fikk lyst på. Ikke bare vises det på vekta, men på magen, humøret og formen generelt. Kroppen min liker ikke karber, og denne gangen er det ikke bare for å miste kilo jeg er igang igjen.
Hei. Gikk på ketolyse i 3 mnd, gikk deretter over til en blanding av "etter slankekuren" og Fedon. Spiser egetlig bare mer frukt og grønnsaker, samt litt lavkarbobrød innimellom. Er kjempefornøyd med byttet, har fortsatt en god vektnedgang etter omleggingen. Syntes 3 mnd på kur var lenge nok.
Så bra at du har holdt vekten!! Hvordan gjorde du det?
Tenker at det kan være en utfordring å legge om til annenkost, når man er vant til sååå mye deilig smør fløte og lignende!:eek:
Noen av dere sier at dere har fortsatt på ketolysekuren i lang tid. Vil det si at dere er i ketose hele tiden da? Sikkert litt utskeielser innimellom, vil jeg tro da, men sånn generelt i ketose? Jeg har mest lyst til å fortsette sånn jeg og, har gått ned 20 kg, og har 4-5 kg igjen til mål. Liker så godt denne måten å spise på, så dersom det ikke er "farlig" vil jeg gjerne fortsette:)
Jeg har holdt meg i ketose hele tiden ja - men kun små avbrudd (17.mai, konfirmasjon). Har hatt "utskeiinger" - men kun på en eller to dager om gangen - og etter utskeielsene har det vært rett tilbake til ketolyse....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.