Heisann. Det er sikkert flere enn meg som spiser lavkarbo uten at resten av familien gjør det. Hvordan angriper dere situasjonen? De som spiser høykarbo ønsker jo fettfattig kost, mens vi vil ha masse fett.
Nå går sambo til og med på kostholdsveiledning på Sats, så jeg må jo hjelpe til så godt jeg får til. Er stort sett jeg som lager middag i huset. I dag blir det taco av svinekjøttdeig. Har kjøpt tyrkisk jåggurt som erstatning for rømme til han, og seterrømme til. Ellers dropper jo jeg lefsa. MEN. Kan jo ikke spise taco hver dag.
avsluttet litt for tidelig med meldingen :-)
Er jeg som lager maten her i huset også... Prøver å få de andre til å ville spise det jeg vil ha da, når det ikke går lager jeg en hovedrett med forskjellig tilbehør til bare.... Men nå elsker typen min fett osv og ikke er han noe særlig glad i ris, pasta og poteter heller.
Min sambo spiser den maten jeg lager til han :) Til noen fiskeretter liker han potet - og jeg koker gjerne et par poteter til han :) Ellers må jeg vel si at jeg er nå så lavkarbo-hjernevasket at det plager meg ikke at han spiser potetgull de få gangene de skjer - ei heller - tja.. hva annet liker han da? Nei generelt sett så bare spiser han den maten han får ;)
Hvis han krever "spesiell" diett pga kostholdsveiledningen, så bør han engasjere seg i matlagingen selv og ikke bare forvente å få servert de riktige tingene. Syns jeg da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.