< Tilbake til oversikten

Kalkunmiddag

Paris sa for siden:

Jeg tenkte vi må lage en tråd som gir gode forslag til godt lavkarbo -tilbehør til den store kalkunmiddagen!!

Jeg tenker å servere brokkoli, surkål (laget selv), fløtesaus (god oppskrift?), brokkoli og dessuten blir det en del høy-karbo ting og tang siden familien ellers rister på hodet av mitt påfunn om å spise lavkarbo-mat.

Men surkål kan jeg jo ikke spise så mye av, ikke brokkoli heller. Men føler at kalkun lett blir mye protein og lite fett... hjelper det å spise en del skinn slik som på kyllingen?

Yonah sa for siden:

Hva med m0lded salad?

Min 0ppskrift på 0rginalen er:
1pk sitr0ngelè blandet ut i 2.25dl k0kende vann, 1/2ts salt. Avkjøl til den nesten begynner å stivne, ha b0llen i kaldt vann 0g rør ca 10min.
Tilsett en pk maj0nes, 1.5dl ca.

Ha så i 3stk hakkede 0g hardk0kte egg, 1/2dl finhakked purre 0g 1dl finhakka stangselleri 0g pepper etter smak.

Jeg bytter ut sitr0ngelèen med 5 plater gelatin, sitr0nsaft 0g vann til 2.25dl 0g litt søtning, slik at det smaker ca likt sitr0ngele.

Denne 0ppskriften har vi brukt i familien i mange tiår. Pappa husker bestem0r laget denne på 1.juledag de de hadde kalkun. Pappa er fra canada i tilfelle du lurte..

Paris sa for siden:

Imse: Jeg er litt usikker på om jeg skjønner helt hva dette blir?:confused:

Yonah sa for siden:

Det blir en m0lded salad.. En slags fr0masj salat kan man si. Spekkfull av fett fra maj0nesen. 0g masse smak.

Liv sa for siden:

KJEMPE spennende!!!!!:D
Denne skal jeg lage til nyttårskalkunen!

Liv sa for siden:

hvis du lager surkålen selv, så kan du vel spise en del????

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.