< Tilbake til oversikten

Trening og ketolyse?

anneca sa for siden:

Jeg har planer om å kaste meg på ketolyse igjen. Men siden sist jeg gikk på det så har jeg begynt å trene ganske mye. Jeg sykler ca 10 mil på spinningsykkel i uka. Det er ca 40 min med ganske høy puls pr gang. Jeg er usikker på om jeg klarer det uten karbohydrater..... Sist gikk jeg radig ned uten å trene noe. Hvor mye trener dere?

Kitt sa for siden:

Dersom du scroller heeeelt nederst på siden, finner du mange tråder om samme tema!:)

Gracella sa for siden:

Det er da bare å prøve ;)!
Hvis du har vært på ketolyse før, så vet du jo at det kan gå litt trått i begynnelsen, men så "løsner" det. Ikke noe problem å trene på ketolyse, selv om det anbefales moderat mosjon. Det TROR jeg er mest for de som er mye overvektig og akkurat har startet på ketolyse.
Jeg har ikke noe problem med å sykle 10-20 km på trimsykkel (liker ikke spinning) ila en treningsøkt. Holder farten sånn ca 30 km/t. Beina er tunge i begynnelsen, så går det lettere.:)

Max sa for siden:

Så flott du har kommet så bra igang med trening! Det tror jeg kommer til å hjelpe deg.

Jeg trente jo relativt mye i perioder da jeg gikk på første runde ketolyse, og merket det godt på kiloene, for å si det slik. Kan hende du merker at treningen blir noe tyngre i starten, men man vender seg til det også. Jeg tok ekstra magnesium på kvelden, pga jeg slet litt med stive legger husker jeg, men vet vel ikke om det hjalp all verden.

Men, jeg syklet da lange turer (utendørs) med en kropp som var i ketose jeg, vanesak å trene når man kommer igang :)

Bellabo sa for siden:

Jeg trener ganske mye, og har gjort det i mange år. Det går het fint, bare husk å drikk mye vann både før, og mens du trener.
Husk bare å lytt til kroppen din, det er ikke noe behagelig opplevelse å gå helt tom. Men kroppen gir deg forvarsel på dette med at du blir svimmel og tundt i hodet og kroppen.

Lykke til !

anneca sa for siden:

Jeg har trent jevnt hele dette året så jeg satser på at det skal gå greit. Det er ikke sånn at jeg kutter karber og plutselig sykler 10 mil pr uke, jeg tror jeg er passe godt trent.

Bollemor sa for siden:

Jeg liker å trene de harde kondisjonstimene som spenst har,men når jeg går på ketolyse så holder jeg på å nesten svime av etter timen..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.