< Tilbake til oversikten

Blodsukker-stigning

Paris sa for siden:

Det er noe jeg lurer på... Når man spiser noe høykarbo, hvordan vet man når man kan spise vanlig igjen? Sånn som idag, så fikk jeg en sjokoladebit og en bamsemums av lillebror - og klarte ikke å si nei til det sjarmerende lille smilet som stolt skulle gi mamma noe godt. Så tenker jeg... hjelp... da stiger blodsukkeret, insulin blir produsert, jeg spiser masse fett og vips er ikke sunn mat så lurt lenger...

Hva gjør dere i slike tilfeller? Når vet jeg at det er trygt å spise igjen?? Er det noe hensikt å skaffe seg en blodsukker-måler?

sikkert masse teite spm dette:o

achillea sa for siden:

Du kan bare forsette å spise som vanlig. Så små mengder med ekstra karbo har liten betydning så lenge det skjer en svært sjelden gang. Det er først når du spiser betydelig mer karbohydrater over tid at du bør passe på fettmengden. Passerer du 50-70 karbo/dag kan du begynne å tenke på fettet, før det har det normalt lite betydning :)

Paris sa for siden:

ah!! Takk for raskt og positivt svar!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.