Beklager alle sammen for at jeg forsvant fra dere i sommer ;P
Det gikk så utrolig greit, fra 125 til 113 på 2 mnd'er, og jeg som skulle til 80 ;(
Vel, det var pluttselig sommer, og jeg klarte ikke å motstå fristelsene, MEN...
Nå er det nyttår, og jeg VET at ketolysekuren funker på meg, så nå etter romjula og nyttårsaften er det i full gang igjen.
Det er jo vinter, og veldig lite fristelser som om sommeren..
Forhåpentligvis har jeg en skjønn samboer som hjelper meg like mye som hun gjorde sisst.
Ønsker dere alle en riktig god jul så snakkes vi første ting på nyåret :)
(For dere som lurer på hvor mye jeg veier nå, eller har gått opp siden sommeren så har jeg ikke veid meg siden jeg gikk av ketolysekuren i sommer, men utifra utseende og følelsen er jeg på vei tilbake på 125, tipper jeg er rundt 121 ;p )
Og du, bruk tiden frem til ny start til å tenke igjennom hvor det skar seg sist.
Du kommer til å møte nye fristelser selv om jula er over :-)
Tenk igjennom hva du kan gjøre annerledes, ev. erstatte alle fristelsene med.
Var for opptatt av å ut å spise hver dag hele sommeren. Det er hva jeg er vant til, men jeg ser bilder fra sommeren, og ser hvor bra jeg så ut i forhold til nå selv om jeg faktisk gikk på vekta idag.
( Jeg har stor tro på at det skal gå fint denne gangen :) )
Jeg veide 119, og da er jeg faktisk ikke oppe i 125 som jeg begynte på ca. :)
Så nå kan jeg bare fortsette der jeg slapp. Går det like greit som sist er jeg tilbake på 2 uker og kan fortsette derifra.
Har også bestilt meg treningskort på Shapes, så tenkte jeg skulle trene et par-tre ganger i uken i tilegg. Det må jo gi bedre effekt?
Hehe, nå må du ikke gi meg dårlig samvittighet her :) Jeg var på vekta i dag, var ikke så altfor galt. 119 kg. kontra ca. 125 da jeg startet, så jeg kan fortsette der jeg slapp. og går det i samme tempo som sist dem første 2 ukene så er jeg nede der jeg slapp i sommer :)
Blir artig dette..
Skal også begynne å trene litt på treningstudio. Kun sykling, trappemaskin osv. Det må jo være mer effektivt enn kun ketolysekuren?
Vel, da er jeg i gang. Begynte første ting i går morges, og startet med en skikkelig egg og bacon frokost :) Ribbe te lunch på jobb, og koteletter med grønnsaker og fløte da jeg kom hjem. Allerede i dag formiddag testet jeg med ketosticks, og er allerede godt i ketose.
Dette blir bra :)
Merker desverre at jeg er energiløs som følge av forandringene i kosten, men begynner mest sannsynlig å trene neste mandag.
Uff, var hos legen på onsdag, ikke kommet over sjokket.
Blodprøvene mine viste en ren faresone, og blodtrykket var på 155/90 ikke at jeg vet hva det betyr utenom at det er for høyt. Jeg MÅTTE hoppe av Ketolysekuren.
Har derfor gått over til kun lavkarbo og starter mandag på Reductil i tillegg. Kommer også nå til å starte med trening i neste uke så jeg får svettet litt i tillegg.
Var ikke klar over at det var farlig for enkelte å gå på ketolyse.
Uansett, så er jeg såpass opptatt av å få tatt av meg disse kiloene at jeg kommer til å gå tilbake på ketolysekuren hvis ikke reductil og lavkarbo sammen med trening fungerer for meg uansett hva legen sier.
Ønsker dere iallefall lykke til, og følger med dere selv om jeg må leve med noen få karb's mer enn dere :(
Var det legen som sa ketolysekuren var skylden?
Hvor lenge har du levd på ketolyse nå? Det er vanlig at både blodtrykk og blodverdier øker i det man skifter kosthold, fordi kroppen stresser med å renske ut. Og blid trykket ditt er forhøyet, men ikke faretruende høyt vil jeg si, uten å være lege :o Men har hatt endel målinger og oppfølging av mitt eget.
Denne tråden er veldig bra om karbohydrater og blodtrykk: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30287
[quote=Carisma;816911]Var det legen som sa ketolysekuren var skylden?
Hvor lenge har du levd på ketolyse nå?
Legen sa at det ble for store forandringer for kroppen. Og alt fettet var farlig for hjertet da dette er en gjenganger i familien. Jeg svarte, "Ja men herregud, jeg er 29 år gammel!" og fikk til svar, at med det kostholdet kunne fort hjertet bli 70.
Men jeg forsøker med Reductil. Skjer det ikke noe på en mnd. er jeg tilbake på ketolyse.
Har forøvrig vært 2 uker på ketolyse nå. 3 kg. down..
Kunsten er å ikke skeie ut når man ikke har en maks grense om dagen, hehe.. men er fast bestemt, så dette går bra. Begynner i morgen.
Det høres ut som du bør printe ut og ta med denne neste gang du er hos legen: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
Og deretter bytte til en litt mer oppdatert fastlege. :o
Hehe, ja min gamle lege ble byttet ut, og inn kom en vikar.:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.