< Tilbake til oversikten

Hvilket brød/knekkebrød

Mayapia sa for siden:

Kan man spise fra butikken? Likte ikke det jeg bakte selv,er veldig var på smaker osv...Kan jeg spise rugsprø? Fedon lindberg brødet? tenkte å få mannen med på dette,å han vil gjerne ha brød med på jobben,da passer det om han kan ta med seg rugsprø å litt pålegg.han er ofte ute på veien å kjøre,så kan være greit for han å ha andre ting en ei pøls med brød på shell,blir full fart mat egentlig.....

Charlott sa for siden:

På ketolyse er den slags nei-mat.... Har dere forsøkt ostekjeks? Eller så er det fullt mulig å snu litt på vanene og droppe hele brødet, i oppskriftsdelen her er det masse forslag til mat uten brød :)

nellie sa for siden:

På ketolyse så kan man vel spise knekkebrød innimellom, sålenge man ikke overstiger karbegrensen? Og så lenge man ikke kutter ut grønnsakene på grunn av det..

Charlott sa for siden:

Man skal vel ikke spise kornprodukter overhode på Ketolysekuren, Fedon derimot tillater ett C-måltid pr dag. Altså et måltid med stivelse som i Fiber-rik/rugsprø eller poteter/ris :)

nellie sa for siden:

Der kan man se. Har bare sett noen spiser Fiberrik.

Charlott sa for siden:

Taffel ost med tomat som skjæres i skiver og stekes i mikro i snaut 2 min blir nesten som knekkebrød :D De blåser seg opp og blir til tykke, fine skiver man kan lesse pålegg på. Anbefales!

Mayapia sa for siden:

Tusen takk for svar :klem:
Vi begynner nå på nyåret,men prøvde å bake brødet sist jeg prøvde meg på ketolyse,men det smakte ikke godt,gjikk så over til vektklubb.no å da forsvant 17 kg,men 5 av disse er tilbake,ikke kom jeg meg til idealvekta heller da....så nå veier jeg rundt 80 kg,så skal jeg ned til ihvertfall 70 kg,så 10 kg må jeg vel klare til sommerferien ;)

Hette sa for siden:

Hei!
Viss eg absolutt skal ha noke knekkebrød, brukar eg wasa sin fiberpluss...
den inneheld 5karbs per knekkebrød.. Det er den med minst karbs som eg har funnet...

MEN til dåke som veit... korleis får dåke ost i mikroen til å IKKJE klistre seg fast i underlaget?????
Eg lagar meg av og til ost i microen som "chips", men når eg legger det på fat blir det hengande fast i fatet... har eg bakepapir under henger det fast i papiret... viss eg smører litt smør under henger det likevel fast og smøret ligger berre på kanten av osten..... :confused::confused:

mamma87 sa for siden:

da steker du de ikke lenge nok, de skal bli helt harde og da sitter de ikke fast i bakepapiret

camryn sa for siden:

Er du heilt sikker på at du har brukt bakepapir? Eg har klart å sette ostekjeksa fast i tallerken og matpapir, men med bakepapir er det null problemer. :)

Orkide sa for siden:

På helsekost og noen litt store matbutikker får du et klibrød som er litt tynnere en fiberrik, og etter min smak mye bedere. Husker jeg riktig er det mellom 2 og 3 karber pr. skive.
Det heter GG et eller annet. Vet at det blir anbefalt på Libra kurs

Bellabo sa for siden:

Anbefaler fiberrik solsikke, 3 karber pr. skive, og metter utrolig godt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.