Jeg bruker finnello mozarella i denne oppskriften. Jeg synes den er desidert mest nøytral på smak av ostene jeg har brukt. Så lager jeg bare brødskiveformer av denne i stedet for en stor pizzabunn, putter dem i en pose og vips, så har man brødskiver til frokost. ;)
Nå slipper jeg i vri hodet for å finne frokostalternativer. Det som puttes oppå skiva har aldri vært noe problem her i gården rent karbohydratmessig. Et tynt lag brelett, et blad rapidsalat med (hjemmelaget) leverpostei, kjøttpålegg, ost, agurk, tomat, osv oppå. Eller nå i disse dager litt rester etter julemiddagen.
Nah.. Jeg liker ikke smør. Jeg elsker smaken av brelett. Og med 2gr. karber pr. 100 gram så gjør ikke breletten store utslaget.
Jeg har forøvrig lekt mye med denne pizzabunn-oppskriften. En kompis smakte på en en gang og kommenteret at konsistensen minnet litt om vafler.
Så jeg droppet osten og hadde oppi litt vanlijesukker og littegranne splenda og det ble faktisk ganske gode vafler som ikke ga noe som helst utslag på blodsukkeret. :) Men det ble ikke helt som vanlige vafler da.
Kun ett ord om disse skivene: FANTASTISKE!!!:D:D:D
Første lavkarbo"brødet" jeg har syntes er spiselig! Så nå er froskost og lunsj berget for meg framover.. Jippi!!
Jeg laget det etter oppskriften (doblet den: altså 4 egg, 2 ss olje osv..), men hadde ikke soyamel så jeg byttet ut alt mel med en toppet ss fiberhusk og en ss kruskakli. Kjempegodt..
Stekte den i noen minutter i 225 grader, så tok jeg den ut å hadde oppå hjemmelaget hvitløkssmør, timian og kvernet havsalt å satte de inni igjen litt til. Stekte de såpass at de ble en mellomting mellom skiver og knekkebrød. Anbefales. Så nå sitter jeg å gomler på skiver med leverpostei og smør. Smaker litt foccacia av de med saltet og timianen.
Mmmmm :D:D:D
Jeg laget Nannahs snitter/smørbrød i går, 0g de var kjempeg0de til brødskiver 0g helt uten s0ya.. S0m kvinnf0lk er ikke s0ya n0e f0r meg mere enn en sjelden gang, det er et heftig h0rm0n.Jeg blir ilrød i kinnene, blir småirritert 0g rett 0g slett PMS m0nster 0g spente bryster..Sikkert ikke alle s0m reagerer s0m meg, men det kan være greit å tenke på å være litt f0rsiktig med den s0yaen.
Ja, margarin kommer ikke inn i huset her, kun naturlig fett. Legen og LCHF-forkjemperen Annika Dalquist kaller margarin for "fettindustriens hvite skokrem" eller noe sånt. :lol:
Jeg RØRER det ikke, skumle, skumle margarin. Her går det kun i meierismør, og man venner seg fort til smaken. Jeg brukte Brelett før (før 2002) og likte det godt, men nå får jeg frysninger bare jeg får litt margarin på tunga, det smaker faktisk som salt lim. Etter noen uker/måneder med meierismør, klarer du ikke å spise margarin altså.
Ja, samme her, får jeg i meg nok soya får jeg noe jeg bare kan anta er som en skikkelig brystspreng! Ekkelt ...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.