< Tilbake til oversikten

NÆRINGSTABELL - 285 norske matvarer

rsy sa for siden:

Vedlagt følger næringstabell over en mengde norske matvarer.
Bruk denne til planlegging av karbohydrat-fattige måltider.

Lykke til!

RSy

HP sa for siden:

Knallbra! :D
Vi skal få ordnet til en html-versjon her på karbojunkie etterhvert! :)
Takk skal du ha RSy!

[fieldset=Nyhet!=Nyhet!]

[CENTER]Den Store Matvaretabellen finner dere her!
[/CENTER]

[/fieldset]

rsy sa for siden:

Husk at dere kan søke i tabellen med CTRL-F.

RSy

cathrine sa for siden:

Det var jo den fine tabellen!!!

cathrine

Marte sa for siden:

Det er noe sånt jeg etterlyser tror jeg. Enkelt og lettfattelig for sånne som jeg (som ikke er ernæringseksperter...) Det er bra å få oversikt, så kan man komponere villt, det skal i hvert fall jeg :-)

Lillian sa for siden:

Hm, hva har skjedd med tabellen?:(

Karin sa for siden:

Denne var kjempeflott! Akkurat det jeg trengte! Hadde ingen problemer med å få den opp.:)

mofe sa for siden:

bringe opp denne igjen :)

HP sa for siden:

denne tråden er klistret ;)

mofe sa for siden:

Jeg ville bare si at den tabellen som rsy postet i første innlegg på denne tråden, visstnok inneholder endel feil.

Ser at denne tråden har endel besøk - så tenkte at det var kjekt å poengtere det.

StineK sa for siden:

Finnes det en oppdatert tabell uten disse feilene?

fremgaard sa for siden:

Takk for tabell, den kommer til å hjelpe masse i begynelsen..... :)

Sisla sa for siden:

Å dæsken, hvite bønner ligger skyhøyt jo ... jeg trodde det var ideelt.

snøfte sa for siden:

Fikk den frem på en måte, men klarer ikke å flytte den slik at jeg får frem teksten

annimar sa for siden:

fin tabell, oversiktlig og innholdsrik :)

Eva65 sa for siden:

Hallo. :)
Last ned mat på data. Et kjempefint program å beregne det man får i seg av energi, proteiner , fett og karbohydrater i løpet av dagen. Jeg hadde ikke klart dette uten det programmet.:p

Gerd sa for siden:

Vær bare obs på at det er noen feil i programmet. Rømme er bl. anna oppgitt med for lite karber (1.6... skal være 2,9)

:ja:

Kanskje sa for siden:

Jeg vil gjerne ha en tabell der man får innhold i karber i stigende rekkefølge.

I ketolyseboken så står de vanligste varer oppført med lavest karb innhold først, og så stigende til slutt. varegruppe for varegruppe. men det er jo masse varer som ikke er med.

så jeg skulle gjerne hatt en annen tabell med altså stigende rekkefølge så jeg lett kan velge ut hva som er bra for meg og ikke ut fra mengden.

Maylinn26 sa for siden:

Denne skriver jeg ut å henger på kjøleskapet;) Praktisk!

Husmor27 sa for siden:

Denne var kjempe kjekk. Den skal printes ut! :) Og på kjøleskapet her i huset og.:p[b][/b]

Maylinn26 sa for siden:

Carina!!! VELKOMMEN!

Husmor27 sa for siden:

:suss: Maylinn - hei hei.. Og takk for det! Hyggelig fjes å se her inne :D

Maylinn26 sa for siden:

Du kommer til å føle deg utrolig godt motatt her inne:klem:Folk er utrolig koselige, å ikke for å glemme hjelpsomme;)

Husmor27 sa for siden:

Det høres kjempebra ut - bare positive erfaringer så langt :p Så dette blir moro!
Greit å få litt råd/feedback fra de som er drevne på denne kuren, se kjente fjes & ikke minst se at man er mange i samme båt. Lett å føle at man er litt ensom i den diett tilværelsen..

sirib sa for siden:

Det er nok noen feil i denne filen som ble postet. Linfrø står oppført med 35 karber. Linfrø har 0 karber.

BrittKL sa for siden:

Tusen takk for tabellen...denne skal jeg bruke...:)

Reni sa for siden:

Må printe ut denne jeg også. Takk!

slankepia sa for siden:

Syntes det var mye muffins i denne tabellen. Kan jo være de andre tabellene jeg har sett som er feil og altså, men blant annet hvitløk står oppført her med noen å 30 karbo mens i de fleste andre står den oppført med 16,3. Vanskelig å vite hva en skal stole på.

Mvh slankepia

j0achim sa for siden:

Strengt tatt har linfrø 35 carbs pr 100gr, men koppen klarer ikke å ta til seg karbene som er i linfrø. Men det er flisespikkeri, kunne like gjerne stått at det er 0 carbs. eller i parantes.

Forøvrig hadde det vært supert om tabellen hadde fortalt en om carbo innholdet i en gitt vare er betegnet som raske eller trege karbohydrater. Da dette kan ha mye å si i forhold til mengden carbs som kan tillates pr dag for eksempel ketolyse.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.