< Tilbake til oversikten

Fasit etter ca 5 måneder lavkarbo

Mr. Muscle sa for siden:

Etter ca. 5 måneder på lavkarbodiett har jeg gått ned 36,7 kilo, noe jeg må si meg ganske fornøyd med.
Nå som det er jul er det oppkarbingstid frem til 2010 og spørsmålet blir da hvor mange kilo jeg kan forvente å legge på meg i denne perioden?
Noen som har en formening om hva jeg kan forvente meg?
Bør vel si meg fornøyd om vektoppgangen blir på mindre enn 5 kilo :D

Dietta sa for siden:

Gratulerer med flott nedgang :heia::heia::heia:

Gracella sa for siden:

1-2 kg vannvekt er vanlig når man begynner å spise mer karber enn det som er vanlig på lavkarbo (i og med at karbohydrater binder vann).
Alt etter hvor mye du spiser og hvor lenge du har tenkt å spise høykarbo, så vil jeg tro at du kan regne med en plass mellom 2 og 4 kg??
Så er det jo greit å vite at vannkiloene forsvinner ila første uken på lavkarbo igjen ;) og resten vil jeg tro ikke sitter fast så veldig lenge :).

Gratulerer meg flott vektnedgang så langt. Det er helt utrolig!!

Alkazelters sa for siden:

Holder du deg under 70 gram karbohydrat i døgnet, vil jeg tro du ikke går opp noe som helst. Kanskje du til og med vil fortsette med en svak nedgang. Mitt råd er å¨ikke ta helt av i juleferien, og ikke å karbe opp for mye. Holder du deg under 100 gram karbohydrat i døgnet, kan dette også gå fint, uten noe særlig vektoppgang. Om du skulle skeie skikkelig ut i 2 uker vil jeg som du tippe at du kommer til å gå opp 5 kilo. Beklager at jeg egentlig ikke svarte så nøye på det du spurte om, og kom med råd du streng tatt ikke hadde bedt om, og som du helt sikkert var klar over fra før av :)

Paris sa for siden:

WOW!!! Gratulerer... Dette må kunne sies å være vellykket!!

Utifra egne erfaringer ville jeg ikke gjort karboinntaket altfor høyt. Jeg har skeiet ut i altfor lang tid nå, og sliter med å komme tilbake. Det gikk så bra i starten - og så unnet jeg meg litt karbo, litt til (det gikk jo så bra) og sånn fortsatte det... Så man blir litt psykisk sikker på at det skal være lett å komme tilbake . men slik ble det ihvertfall ikke for meg.

Men lykke til! Dette er jo bare helt ufattelig!! :) Hvem kan si at lavkarbo ikke fungerer som slankemetode???

Mr. Muscle sa for siden:

Jeg angrer på er at jeg ikke gjorde dette for mange år siden.

Fra i går til i dag gikk jeg ned 0,7 kilo til tross for at jeg spiste både brød og karameller :)

Paris sa for siden:

Du er så utrolig flink!!!! :)

Trener du mye?

Lava sa for siden:

:heia: Gratulere med flott nedgang!!

Mr. Muscle sa for siden:

Kan vel ikke si jeg trener mye. Har riktignok spilt fotball en gang i uka siden jeg begynte med lavkarbo, men det er neppe det som er skyld i vektnedgangen :)

Mr. Muscle sa for siden:

Må si meg fornøyd med julen. Vekten har stått rimelig på stedet hvil.

Jeg er positivt overrasket :D

Lindabtn sa for siden:

WAO.......... Sykt bra vektnedgang :heia:

grotingeling sa for siden:

Helt enig med de andre - vanvittig bra resultat :heia:

A-p-o-c sa for siden:

Utrolig bra jobbet!! Gratulerer! :D

Mr. Muscle sa for siden:

Mon om jeg skulle lagt ut før/midt i bilde? :) Eller skal jeg vente til før/etter bildet?

Areola sa for siden:

Å jo, legg ut a!

Shrinking Line sa for siden:

Jeg bøyer meg i støvet for fantastisk nedgang. Og jeg som deg angrer på at jeg ikke gjorde dette for mange mange år siden.

frifuggel sa for siden:

Hvor ble det av bildene?!?!? :D

Dietta sa for siden:

Ja, vi venter spent !!!!!!!!!!! ;)

Mr. Muscle sa for siden:

Prøvde å legge ut noen bilder, men de blir slik som dette uansett hva jeg gjør:

frifuggel sa for siden:

Håper noen kan hjelpe deg.. Tar du de inn via "vedlegg"? Og husker å hente de inn igjen der, når de er lastet ned? Jeg tullet med det der, i begynnelsen.. Og til tider enda :o

Mr. Muscle sa for siden:

Skal vi se om dette fungerer da :)

Først noen før bilder. Er ikke direkte et fruktfat på disse bildene, men, men :)
[ATTACH]6699[/ATTACH]
Her ser det forøvrig ut som jeg er besatt av matdjevelen :D "Julen 2008"

[ATTACH]6697[/ATTACH]
Tur på fjellet. God damn for et slit. "Ca. mai 2009"

[ATTACH]6698[/ATTACH]
"Dato ukjent, muligens sommeren 2009"

Så fem måneder etter jeg begynte på dietten. Skal ikke hevde jeg er noe fruktfat på disse bildene heller, men formen er ihvertfall sykt mye bedre :)

[ATTACH]6704[/ATTACH]

[ATTACH]6700[/ATTACH]

[ATTACH]6701[/ATTACH]

[ATTACH]6702[/ATTACH]

[ATTACH]6721[/ATTACH]

Har som dere ser noen kilo igjen, men innen sommeren......

Håper dette kan virke som en motivasjon på dere andre :cool:

grotingeling sa for siden:

:heia:Gratulere igjen med fantastisk resultat, og du ser mye friskere ut på de siste bildene.
Bedre form, farge og hud i ansiktet, og ikke minst kvikkere i blikket. Forbedringen er stor, og når du når målet ditt vil det bli enda tydeligere - stå på videre. :heia:

Gerd sa for siden:

Fantastisk :heia:

Og ja, du ser mye friskere ut :ja:

Stå på videre :heia:

Dietta sa for siden:

Jeg bøyer meg i støvet !!

Areola sa for siden:

Wow, så flink du er!

Mr. Muscle sa for siden:

Takk, takk.

Men flink og flink? Jeg har da ikke gjort annet enn å sitte på baken og spise god mat :D

Veggpryd sa for siden:

He he! :) Det er vi flinke til vi lavkarbere! :D

Utrolige resultater! Gratulerer så mye. Du ser SÅ mye freshere ut! Ikke bare pga kiloene, men du ser så mye gladere ut, liksom. :klem: Du har virkelig vært flink!

frifuggel sa for siden:

Der var det en utrolig forskjell, ja!! Du ser mye friskere, gladere og i det-hele-tatt bedre ut! :heia::heia::heia:

Charlott sa for siden:

En helt utrolig forskjell! Ser rett og slett ut som om du har en helt annen livskvalitet på etter-bildene :D Flott!!

Areola sa for siden:

Å, det krever flinkhet det også.. Det er stor nok utfordring for meg ihvertfall... :o

Budeia sa for siden:

Utrolig stor forskjell! Gratulerer! Og veldig inspirerende.

beate sa for siden:

Dritbra!!!! :) Det bare må jo være sååå artig å se denne forskjellen :eek:

Mr. Muscle sa for siden:

Ja og du merker egentlig ikke hvor bra dietten har virket før du får se bilder av deg selv. Riktignok følte jeg formen var bra og alt det, men jeg la vel ikke merke til hvor mye slankere jeg var før jeg fikk se noen bilder.
Det var jo ikke en kjeft som kommenterte at jeg hadde gått ned i vekt uten at jeg sa det til dem.:mad:

frifuggel sa for siden:

Rart, det der. Opplever det samme, heldigvis har jeg faktisk 2-3 som er flinke til å kommentere, sånn at jeg "tror det jeg ser og opplever" selv. Kjenner jo at jeg har det bedre, men hadde vært ok om andre det, også.. :o Jeg mener, det vises jo at over 20 kilo er borte, tilogmed jeg selv ser det! Gleder meg sykt til den siste helgen i måneden, da skal jeg se igjen IRL en venninne jeg har hatt i alle år, og hun har ikke sett meg på 4 måneder, regner med et par kommentarer fra henne ;)

Mr. Muscle sa for siden:

Ville neppe satt masse penger på det ;) Det virker som folk er redde for å kommentere det fordi de tror vi skal ta det ille opp. De tror muligens vi tolker det som: "Ja du har vært bælfeit før, men nå er du bare feit".
Hehe, ikke vet jeg, men en begynner jo å lure...
Gjør du en middelmådig innsats på jobb får du ros i bøtter og lass, men gjør du en kjempeinnsats med egen kropp blir det knapt nok kommentert :D

frifuggel sa for siden:

Hun kommenterer, garantert, hun "heier fra sidelinjen" :)

4me sa for siden:

Utrolig bra resultat. Du var kjekk mann før, men nå er du enda kjekkere. :D

Mr. Muscle sa for siden:

Takk for det :D svært smigret

leeha sa for siden:

Knakande kjekk jo , :D venter spent på flere bilder utpå våren .

Mr. Muscle sa for siden:

Hehe, takk. Hvem skulle vel tro at denne karen har vært singel i 29 år :)
Skal selvsagt legge ut flere bilder når den tid kommer, men nå går jo vektnedgangen så treigt at det blir nok en god, god stund til...

PrøveKanin sa for siden:

Nå ble jeg veldig inspirert jeg da!

Labomba sa for siden:

:p Helt utrolig. Må si du har stått skikkelig på. Det kommer jo ikke av seg selv. :-)

Mr. Muscle sa for siden:

Jo, på denne dietten kommer det rimelig av seg selv ;)

Fellow sa for siden:

Så utrolig inspirerende! Og jeg har da sett værre "frukt-fat" enn deg!! Stå på videre!! =o)

Mr. Muscle sa for siden:

hehe, takk for deeeeeeet :)

Sungrazer sa for siden:

Jeg bøyer meg i støvet sammen med de andre - utrolig bra resultat. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.