Etter ca. 5 måneder på lavkarbodiett har jeg gått ned 36,7 kilo, noe jeg må si meg ganske fornøyd med.
Nå som det er jul er det oppkarbingstid frem til 2010 og spørsmålet blir da hvor mange kilo jeg kan forvente å legge på meg i denne perioden?
Noen som har en formening om hva jeg kan forvente meg?
Bør vel si meg fornøyd om vektoppgangen blir på mindre enn 5 kilo :D
1-2 kg vannvekt er vanlig når man begynner å spise mer karber enn det som er vanlig på lavkarbo (i og med at karbohydrater binder vann).
Alt etter hvor mye du spiser og hvor lenge du har tenkt å spise høykarbo, så vil jeg tro at du kan regne med en plass mellom 2 og 4 kg??
Så er det jo greit å vite at vannkiloene forsvinner ila første uken på lavkarbo igjen ;) og resten vil jeg tro ikke sitter fast så veldig lenge :).
Gratulerer meg flott vektnedgang så langt. Det er helt utrolig!!
Holder du deg under 70 gram karbohydrat i døgnet, vil jeg tro du ikke går opp noe som helst. Kanskje du til og med vil fortsette med en svak nedgang. Mitt råd er å¨ikke ta helt av i juleferien, og ikke å karbe opp for mye. Holder du deg under 100 gram karbohydrat i døgnet, kan dette også gå fint, uten noe særlig vektoppgang. Om du skulle skeie skikkelig ut i 2 uker vil jeg som du tippe at du kommer til å gå opp 5 kilo. Beklager at jeg egentlig ikke svarte så nøye på det du spurte om, og kom med råd du streng tatt ikke hadde bedt om, og som du helt sikkert var klar over fra før av :)
WOW!!! Gratulerer... Dette må kunne sies å være vellykket!!
Utifra egne erfaringer ville jeg ikke gjort karboinntaket altfor høyt. Jeg har skeiet ut i altfor lang tid nå, og sliter med å komme tilbake. Det gikk så bra i starten - og så unnet jeg meg litt karbo, litt til (det gikk jo så bra) og sånn fortsatte det... Så man blir litt psykisk sikker på at det skal være lett å komme tilbake . men slik ble det ihvertfall ikke for meg.
Men lykke til! Dette er jo bare helt ufattelig!! :) Hvem kan si at lavkarbo ikke fungerer som slankemetode???
Kan vel ikke si jeg trener mye. Har riktignok spilt fotball en gang i uka siden jeg begynte med lavkarbo, men det er neppe det som er skyld i vektnedgangen :)
Håper noen kan hjelpe deg.. Tar du de inn via "vedlegg"? Og husker å hente de inn igjen der, når de er lastet ned? Jeg tullet med det der, i begynnelsen.. Og til tider enda :o
Først noen før bilder. Er ikke direkte et fruktfat på disse bildene, men, men :)
[ATTACH]6699[/ATTACH]
Her ser det forøvrig ut som jeg er besatt av matdjevelen :D "Julen 2008"
[ATTACH]6697[/ATTACH]
Tur på fjellet. God damn for et slit. "Ca. mai 2009"
:heia:Gratulere igjen med fantastisk resultat, og du ser mye friskere ut på de siste bildene.
Bedre form, farge og hud i ansiktet, og ikke minst kvikkere i blikket. Forbedringen er stor, og når du når målet ditt vil det bli enda tydeligere - stå på videre. :heia:
Utrolige resultater! Gratulerer så mye. Du ser SÅ mye freshere ut! Ikke bare pga kiloene, men du ser så mye gladere ut, liksom. :klem: Du har virkelig vært flink!
Ja og du merker egentlig ikke hvor bra dietten har virket før du får se bilder av deg selv. Riktignok følte jeg formen var bra og alt det, men jeg la vel ikke merke til hvor mye slankere jeg var før jeg fikk se noen bilder.
Det var jo ikke en kjeft som kommenterte at jeg hadde gått ned i vekt uten at jeg sa det til dem.:mad:
Rart, det der. Opplever det samme, heldigvis har jeg faktisk 2-3 som er flinke til å kommentere, sånn at jeg "tror det jeg ser og opplever" selv. Kjenner jo at jeg har det bedre, men hadde vært ok om andre så det, også.. :o Jeg mener, det vises jo at over 20 kilo er borte, tilogmed jeg selv ser det! Gleder meg sykt til den siste helgen i måneden, da skal jeg se igjen IRL en venninne jeg har hatt i alle år, og hun har ikke sett meg på 4 måneder, regner med et par kommentarer fra henne ;)
Ville neppe satt masse penger på det ;) Det virker som folk er redde for å kommentere det fordi de tror vi skal ta det ille opp. De tror muligens vi tolker det som: "Ja du har vært bælfeit før, men nå er du bare feit".
Hehe, ikke vet jeg, men en begynner jo å lure...
Gjør du en middelmådig innsats på jobb får du ros i bøtter og lass, men gjør du en kjempeinnsats med egen kropp blir det knapt nok kommentert :D
Hehe, takk. Hvem skulle vel tro at denne karen har vært singel i 29 år :)
Skal selvsagt legge ut flere bilder når den tid kommer, men nå går jo vektnedgangen så treigt at det blir nok en god, god stund til...
Jeg bøyer meg i støvet sammen med de andre - utrolig bra resultat. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.