< Tilbake til oversikten

Gode nyheter fra legen!

Charlott sa for siden:

Fikk et brev fra legen min i dag:

Kjære Charlott E. R.
Din verdi av Hb er nå 9.3!!!!! (med 5 utropstegn :p )
De røde blodlegemene har øket i verdi denne gangen også, dette går rette veien!
God jul!

Mvh "legen"

Kan jeg takke lavkarbojostholdet for dette tro?? Har ikke hatt så gode verdier på i allefall 2 år :D

Mjauritz sa for siden:

Så gode nyheter:D Gratulerer!!

Gerd sa for siden:

Så flott :D Gratulerer :heia:

Charlott sa for siden:

Takk, takk, skjønninger!
Tror dere det kan være lavkarbokostholdet som gir så positive utslag ??
I så fall nok en grunn til å aldri gå over til høykarbo igjen :D

frifuggel sa for siden:

Det er da jern i kjøtt, i alle fall, og sammen med grønne grønnsaker burde det jo tilsi ok inntak av jern :) Kjempebra at de blodverdiene dine øker, uansett årsak!! Allergi er noe herk :klem:

Charlott sa for siden:

Har alltid spist mye kjøtt, innmat og grønt uten at det har gjort det minste med lav blodprosent, så det MÅ jo være lavkarbokostholdet :D

Såååå fornøyd! :D

Kitt sa for siden:

Så deilig beskjed å få!:)

LK er bare best! Nå også for gjenstridig lav blodprosent!:D

:klem::hearts:

LenaBeatrice sa for siden:

Bare spekulerer nå....kanskje er det ikke selve lavkarbomaten i seg selv som skaper de fine verdiene, men maten som nå er fraværende?
Kan ingenting om dette altså, men kan jo være det kanskje?

Charlott sa for siden:

Tror ikke den tanken er så dum, Dreamy, jeg spiser jo ikke noe nytt slik sett, er heller at jeg har kuttet ut ting i kosten. Jeg gir definitivt kostomlegginga æren! :D

Charlott sa for siden:

Nytt brev fra legen. Mengden røde blodlegemer fortsetter å øke og blodprosenten klorer seg fast på 9-tallet :D :D Artig!

Kitt sa for siden:

:heia: Så utrolig bra!:heia:

Charlott sa for siden:

Ikke sant?? :D :D
Legen og jeg snakket om at fortsatte det slik ville jeg muligens kunne begynne å jobbe litt igjen fremfor å søke på uføre. Dèt hadde bare vært heeeelt utrolig deilig! :D :D

Kitt sa for siden:

Man skal altså ikke undervurdere betydningen av riktig kosthold!:D

Uansett om det er det du spiser eller ikke spiser, er det jo helt tydelig at det kostholdet du nå har, er veldig bra for deg!:heia:

Charlott sa for siden:

Blir nesten litt sånn gåsehud-glad jeg :D
De siste 3 åra har håpet om å bli frisk blitt mer og mer fjernt. Har vært på utallige utredninger og forsøkt det utroligste både av skolemedisin, mat, naturpreparater og enda flere undersøkelser. Den ene legen etter den andre har sagt "Beklager", prøver har blitt sendt til både forskningsteam, til Karolinska, Haukland osv osv. Alle er enige om at kroppen ikke virker, men pga komplikasjoner har ingen klart å komme opp med en behandling.

Så finner jeg ut at jeg skal kvitte meg med noen kilo med lavkarbo og vips! :D

Burde egentlig sendt en takkemail til Torkil !

A-p-o-c sa for siden:

Så hyggelig å lese, om forbedringene på verdiene og at det går rett vei! Grattis - kan man vel si. :D

Charlott sa for siden:

Synes det var fint sagt jeg :D Tusen takk!

Gerd sa for siden:

Kjempebra Charlott :klem: :heia:

Charlott sa for siden:

Ille bra vettø! :D

Torkil sa for siden:

Hei
Grattis. Hører gjerne om fortsettelsen!
Jeg gleder meg veldig på dine vegne.
En klok greker sa for mange hundred år siden: Mat er din viktigste medisin.
Lykke til videre
Torkil :D:D:D

Charlott sa for siden:

Kjære Charlott E.R

Din verdi (blodprosenten) holder seg fortsatt fint på 9 tallet - i dag var verdien 9.3. De røde blodlegemene holder seg innenfor normalområdet. Det holder seg stabilt til tross for at du har en infeksjon i kroppen og det er positivt!

.... skrev legedama mi i brevet jeg fikk i dag :D Synes det er såååå koselig at hun tar seg tid til å sende meg brev for å fortelle hyggelige nyheter!

Jippikayey! :D

Kitt sa for siden:

:heia::heia::heia: for fortsatt fine verdier!

:heia::heia::heia: for en fantastisk legedame!

Charlott sa for siden:

Ser ut til å bli en fabelaktig vår! :D :D

Ferskenbeinet sa for siden:

Så flott da! Jeg har tenkt på dette selv, om hb vil endre seg ved såpass radikal endring av kosthold. Jeg har vanligvis veldig høy prosent selv, så er veldig spent på hva neste blodgiving vil vise. Håper ikke jeg går mer opp!

Charlott sa for siden:

Er vel ikke helt urimelig å tro at lavkarbo regulerer blodprosenten også? At din også vil bli mer normal med dette kostholdet?

Karissima sa for siden:

Det er fordi du fortjener det :)
Grattis :heia:

Charlott sa for siden:

Tuuuusen takk! :D

frifuggel sa for siden:

Godt at den gode trenden fortsetter! Jeg har nå gått ned i blodprosent. Fra 15 til 9 komma et-eller-annet, husker ikke i farten. MEN, har hatt sykt store blødninger (mens) noen ganger, så det er nok der årsaken ligger. Har hatt bare småblødninger tidligere, nå får jeg prøvd hvordan andre har hatt det.. Antar at det jeg nå har er tilnærmet normale blødninger, i alle fall det meste av tiden. Bare jeg som har vært bortskjemt ;) Blir fulgt opp, og skal ta jerntilskudd, antar det går seg til.

Charlott sa for siden:

Har verdens søteste doktordame og i går fikk jeg nok et hyggelig brev! :D

Blodprosenten min er på svimlende 10.5! Så høyt har jeg ikke vært på flere år!

Doktordamen har blitt overbevist om at lavkarbo er en medvirkende årsak til at blodprøvene mine bedrer seg og hun kommenterte det sist jeg var der at ikke bare hadde jeg tydelig gått ned i vekt, men at jeg også SÅ mye friskere og "mer levende" ut :D

Lavkarbo altså.... :heia::love:

Sothøna sa for siden:

Så fint å lese her inne :ja:

:heia: for deg og lavkarbomat.

Charlott sa for siden:

Tuuusen takk! :D

:heia: litt for doktordama mi også jeg :D

Veggpryd sa for siden:

Så flott! Så heldig du er med legen din! :)

aktivjente sa for siden:

Så flott å høre at du blir friskere :heia: !

Har hatt lav blodprosent hele livet, så nå satte du meg på sporet av noe:p. Ordner en legetime og sier i fra her hvordan det går. Tenker at dersom flere opplever samme effekt, kan vi "verifisere" at det er kostholdet vårt som har æren?

Antoinette6 sa for siden:

Jeg var nede i 7,6. Kjøpte Amino Jern på helsekost. Tok dobbel dose. Gikk opp til 13,2 på godt og vel en måned. De skal være fire ganger sterkere enn de du får på apoteket. Ga pakningsvedlegget til en farmasøytvenninne av meg og ba henne ta det med til medisinerforskermannen sin som forsker på aminosyrer på Rikshospitaler for å få sjekket om det bare var flaks. Eller humbug ! Han ble irritert for ikke å ha kommet frem til samme geniale løsning på jernmangelproblem selv ! Det var noe med enkelt og dobbeltbindinger og. . . Ja, gudene vet.

ANBEFALES !!

Fås i Life helskostbutikker !

Charlott sa for siden:

Mååå jo bare fortelle om de siste gode nyhetene fra legen jeg altså :D

Blodprosent er nå på 10,6!!

Og, nok en gang har jeg måttet kuttet NED på Levaxin!
Så lavt dosert har jeg ikke vært siden Ålesund brant tror jeg :D

Som om ikke dèt er nok har kroppen blitt såpass mye friskere at jeg flere ganger nå den siste tiden har kunnet LØPE med hundene, uten å hverken svime av eller bli særlig pleietrengende etterpå!

Tidligere har fysisk aktivitet tappet kroppen for energi, og hatt vanskelig for å samle/lagre ny energi. Fort utmattet mao.

Etter å ha løpt og gått2-3 km i dag kjenner jeg godt at kroppen virkelig trives med aktivitet og ønsker MER!

Det er bare så utrolig herlig, etter å nærmest bare ha eksistert de siste åra, blir skikkelig salig og lykkelig jeg :D

:heia: for lavkarbo!

Lindemor sa for siden:

Dette var en herlig tråd å lese!

:heia:

Så fantastisk!!!

Kanutten sa for siden:

:heia: For fine verdier!!!

Men jeg kan spleise på deg jeg... Mine ligger rundt 19... :o

Charlott sa for siden:

Yeah! :D :D

Flirer litt og ser for meg mystifistiske spleisevarianter :p

Men, ja! Kan godt ta litt av deg jeg! :D

smgj sa for siden:

... og så er disse mye mildere mot magen enn apotekvarene (jeg mener "apotekvarene", for jeg har kjøpt mitt aminojern nettopp aptoteket, jeg da. ;) )

Fikk sjokk første gangen jeg brukte ferro-retard (det er apotekvare). .. det var helt svart i skåla, jo. Ingen tvil om at mesteparten av dét jernet gikk tvers gjennom ... :o

Charlott sa for siden:

Jeg er ûberallergisk mot jernpreparater, siste forsøk endte på sykehus med respirasjonsstopp, bagging og seriøst blodtrykksfall. Desto herligere at blodprosenten allikevel går opp på lavkarbo! :D

Dietta sa for siden:

Deler gjerne jeg også - her er det også 19................:eek:

smgj sa for siden:

:eek: Huff!
Men - egenreparasjon er jo absolutt å foretrekke, selvfølgelig. Iallfall om man ikke er utålmodig, som meg.. :rolleyes:

Charlott sa for siden:

Hehe, så generøse dere er! :D

Har ikke så mye annet valg enn egenreparering, alternativet er liksom ikke noe alternativ når man er så allergisk som meg :p

Dietta sa for siden:

Å ja - vi er så gavmilde SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :D

Catwoman sa for siden:

Så skjönt med skikkelig positiv lesning :heia::heia::heia:

Charlott sa for siden:

Gavmildeste i hele væææææla! :D

:D:D En positiv bieffekt er definitivt at doktordama mi nå har begynt å anbefale lavkarbo til flere av sine pasienter! Stilig vel? :D

Catwoman sa for siden:

:D:D En positiv bieffekt er definitivt at doktordama mi nå har begynt å anbefale lavkarbo til flere av sine pasienter! Stilig vel? :D[/quote]
Hurra for doktordama :heia:Mulig å klone henne mon tro..:rolleyes:

Charlott sa for siden:

Verdens beste doktordame kunne i dag meddele at blodprosenten min fortsetter å stige, 11, 2 er ny rekord! Må da være i allefall 20 år siden sist jeg lå så høyt! :D

Stoffskiftet er fortsatt dønn stabilt, heller ikke denne gangen er det nødvendig å forandre dosering!

Går/jogger glatt 5-8 km uten problem de fleste dagene, samt at jeg flere dager i uka gjennomfører 50 min pilates - med et smil :D

Ille fornøyd! :D

Catwoman sa for siden:

Så glad på dine vegne :heia::heia::heia::heia::heia::heia::heia::heia:

Charlott sa for siden:

Thank you, thank you! :D

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Jeg har også en lege som er flink til å ta prøver, men han har litt å lære når det gjelder å gi tilbakemeldinger på dem. Så inntil videre får jeg bare gå ut i fra at jeg er i live ;)

smgj sa for siden:

Ille bra! ;)

Charlott sa for siden:

Er jo en grei indikasjon på at ting ikke er helt over ;) Doktordama mi ringer eller sender brev for å gi meg resultatene, helt fantastisk heldig er jeg :D
Så er det kult at hun er er glad på mine vegne for at det går fremover og ikke minst at hun bare blir mer og mer positiv til lavkarbo! :heia:

Hehe, østfolling vettø :love:

Yrla sa for siden:

Jeg har lav blodprosent som jeg tror bl.a skyldes en periode uten nok c vit, for mye sink fremfor kobber og mye te og kaffe som hemmer opptak av jern. Har du unngått te og kaffe og tatt c vit eller kobbertilskudd?

Charlott sa for siden:

Hvordan jeg ligger an mtp slike ting har jeg ikke peiling på, men etter at jeg la om til lavkarbo, uten kutt i kaffe/te eller tilskudd av c-vit, har det steget jevnt og trutt hos meg :D

Håper du også finner ut av det, Yrla! :klem:

Yrla sa for siden:

Takk, interessant:) hadde vært gøy å visst hva det var eksakt som skapte denne fine balansen for deg. Jeg leste at ved måling av jerninnholdet i blodet ved en infeksjon er det lavere enn ellers, og noen er kanskje mer infisert ved høykarbo?

Charlott sa for siden:

Tja, til tross for diagnoser som tilsier dårligere immunforsvar, har jeg et immunforsvar som står i mot det meste :D Uhyre sjeldent syk utover diagnosene.

Vet ikke om det kan ha en sammenheng med mindre smerter i kroppen, og dermed mindre stress generellt?
Eller at kroppen nå får så mye ren mat at den faktisk klarer å nyttegjøre seg av det den får?
En generellt friskere kropp med mer aktivitet og ren mat tilsier bedre opptak?

Yrla sa for siden:

Ja, mindre avfallsstoffer pga høykarbo,ja.

Dietta sa for siden:

Så flott Charlott :D:D:D

senka sa for siden:

Gratulerer,så flott :)

Charlott sa for siden:

Tuuuusen takk! :D

Er så deilig å ha en lege som virkelig følger opp og er rå til å gi tilbakemeldinger!

Miominmarte00 sa for siden:

Gratulerer :D Uansett hva du gjør, så er det visst riktig :)

Charlott sa for siden:

Takk takk :D

LIBBA sa for siden:

Høres jo helt supert ut :)
Gratulerer masse :heia:

Charlott sa for siden:

Tuuusen takk! :love:

Kanutten sa for siden:

:love: Så godt at det går bedre med deg! :klem:

Charlott sa for siden:

:love:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.