< Tilbake til oversikten

Kanel

mofe sa for siden:

Tenkte vi kunne lage en kanel-tråd, jeg :)

Det jeg vet om kanel:

• Hjelper mot kvalme
  • En teskje kanel har like mye antioksidanter i seg som et eple

Hva kan du om kanel? :)

elian sa for siden:

• 1ts. kanel om dagen hjelper til å holde blodsukkeret stabilt!

• Kanel er kjempe godt!

Aline sa for siden:

-kanel kan og burde også brukes i middagsretter som ikke er søte!! kjempsnadder!!! :D

mofe sa for siden:

Ja, det er sant, jeg leste et sted (et lurt sted, men husker selvfølgelig ikke hvor..) - at kanel er veldig bra for de med diabetes - nettopp fordi det stabiliserer blodsukkeret.

Anne sa for siden:

Kanel er godt......:)

Massevis av antioksydanter....

Fedonisten sa for siden:

Kanel er godt i kaffe og i gryteretter og i kesam sammen med eplebiter og hakkede nøtter og på banan selv om jeg ikke spiser bananer for det liker jeg ikke så mye av men litt og det er godt med kanel. Altså.
[color=navy][/color]
;)

Aline sa for siden:

og puuuust.... ;) :p

smosje sa for siden:

Var det noen av dere som så den sendinga av Mess-TV hvor Lene V. måtte spise en hel pakke Fresh Mints (sånne 'ark') og ble lurt til å spise en hel skje kanel etterpå? :lol: whooohahaha, snakk om å være lettlurt 'a. De fortalte henne at kanel var base, derfor var det syreregulerende for magen hennes etter alle de mint-arkene.

Tror dere hun sleit eller :rulleøyne

:lol:

Aline sa for siden:

tihiii :) noen gutter i klassen på barneskoolen hadde som manndomsprøve å spise en liten ss med kanel...

det kom kanelskyer ut av nesa på dem.... :)

Mikke mouse sa for siden:

Har brukt kanel nokså daglig i over ett år- det er like lenge siden jeg sist var litt forkjølet:) Anbefaler også blåbær og rosenrot. Trenger ikke lege lenger::)

MHM sa for siden:

Oj! Har hørt at det er farlig å ta kanel tørr på skje jeg. Hvis man aspirerer (trekker ned i lungene), så kan man rett og slett risikere å bli kvalt pga et stoff i kanelen. Bare hørt det altså men....

Fedonisten sa for siden:

:ja: stemmer det :ja:

Aline sa for siden:

oi,oi det var det ingen som visste det vi var..... :eek. men det gikk bra, da! :)

Gamla sa for siden:

:spisesnakJeg har litt søtningsstoff i cottage cheesen og strør masse kanel oppå. Ekstra godt blir det hvis en blander i litt kremfløte eller creme fraiche. Kjempegodt! :p

mofe sa for siden:

Mmm.. det hørtes nydelig ut! Putt det under oppskrifter? :) Denne skal jeg jammen prøve :)

Aline sa for siden:

helt greit :) jeg er egentlig enig med deg! kan kontakte smosje og få henne til å rydde opp ;) så blir det mere oversiktelig :)

oppmuntrings:klem:
(på tide å bytte musikk nå...? )

Iset sa for siden:

Jeg ELSKER kanel!! :slafse:
Har alltid masse kanel på grøten til datteren min også, i tillegg til smør og cocosa, og malte mandler. Hun elsker det. Nam nam kanel er goooodt.

mofe sa for siden:

Hvis du har noen flotte oppskrifter, please share :)

Er den kanelen som man kjøper på butikken bra? I forhold til antioksidanter altså?

Eller er kanel, kanel?

smosje sa for siden:

Nå har jeg rydda opp litt igjen.. :)

[color=black][/color]

:klem:

mofe sa for siden:

--

Lurte på en ting om kanel jeg.. Den vi kjøper i vanlige krydderposer, Black Boy f.eks.. er den grei å bruke som "kosttilskudd"?

Eller bør man satse på noe annet fancy fra helsekosten eller noe slikt? :)

themonk sa for siden:

Jeg tror faktisk at det er like greit å kjøpe kanel på butikken. De studiene som er gjort på kanel er ikke foretatt med noen spesiell kanel. Eneste grunnen jeg ser til å skulle kjøpe kanelpiller på helsekosten er hvis du ikke liker smaken. :) Sparer masse penger også.

mofe sa for siden:

Mh, som jeg tenkte altså :)

Iset sa for siden:

Det er en grunn til; du får i deg større mengder. Ikke at det er så nødvendig kanskje, men pillene er jo mye mer konsentrert og det er jo en fordel hvis man feks har Candida. :)

mofe sa for siden:

www.kanel.info/

Hadde tenkt å kjøpe den.. men kosta 250,-!!! Litt for dyrt for meg gitt :o

snoopygirl sa for siden:

har lest at kanel hjelper på forbrenninga..og det smaker jo kjempe godt,enig med dere der ja:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.