< Tilbake til oversikten

Lavkarbodiett

Larsen77 sa for siden:

Hei.
Er en person som ikke orker å "surfe" så mye på nettet. Men er det noen der ute som kan komme med noen tips om hva jeg skal spise i løpet av en dag? Trener ganske mye, mellom tre til fem dager i uken. Så jeg må spise noe så jeg orker treningen. Hadde satt stor pris på om noen kom med noen gode råd til meg :)
På forhånd takk!!

arnakristin sa for siden:

Hei,
Lavkarbo er en paraply betegnelse på karbo reduserte dietter fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Som du skjønner så dekker lavkarbo et vidt spekter av kostholdsretninger og vanskelig å gi noen spesifikke tips uten å vite hvor du har tenkt å legge deg med tanke på kh inntaket pr dag.
Her er en genial liten innføringsbrosjyre vedrørende lavkarbo: www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
Du kan lese om de ulike kostholdsretningene her: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Eventuelt bøker kan du låne på biblioteket.
Oppskriftsdelen av forumet finner du her: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45
I fjor var det en som samlet mange av oppskriftene i et lite dokument og det finner du her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503
Vedrørende oppskrifter her inne pass på at de passer til din valgte lavkarbo retning med tanke på ingredienser og antall kh.
Treningsdelen av forumet finner du her: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25

Larsen77 sa for siden:

Tusen takk for så kjapp tilbakemelding og omfattende svar. Det setter jeg pris på :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.