< Tilbake til oversikten

Klamrer meg til lasset, men detter snart av ...

Hette sa for siden:

Eg har skeia ut noke so Jæ.....!
Føler eg har ramla av lasset... har vert fullstendig ROT siste tre vekene..
klarar ikkje halde meg til lavkarbo i meir enn nokre dagar før eg detter av igjen... :(
har holdt på sida november i fjor... har komt ned i 112.. fra 135.4... Noke som jo er bra... og SELFØLGELIG vil eg ned meir... Og eg veit jo korleis eg skal gjere det...
Har ikkje sjekka vekta på to veker... skal i morgo, men gruar meg noke forferdelig...
Har ligge på omtrent 50-60g karbs per dag, men har nok skeia ut ganske ofte i helgene... Så viss eg hadde holdt meg til kostholdet ville eg nok ha gått ned meir til no... :(
Det eg lurar på er om eg kanskje skulle ta i eit tak, og gå i ketose ei stund... Kjem VELDIG fort i ketose... ein dag med mindre enn 25 so er eg i ketose og vekta rasar...
MEN... EG E SO DRIT LEI ALL MAT!!!!!! :mad: Eg har ikkje lyst på noke lavkarbo...
Eg har lyst å ete chips og sjokolade, brød og spaghetti i laaaaaange baner!!! HUFF...
Fryktar det er vintermørket som driv og øydelegg humøret mitt...
Dette er so forferdelig! Eg veit korleis eg skal gå ned i vekt, men klarar ikkje halde meg i ei veke ein gang!...................................

Ciss sa for siden:

Og ingenting blir bedre av at du er sint på deg selv, vet du! :klem:
[color=indigo][/color]
Men jeg lurer litt på om kanskje noe av nøkkelen ligger i det jeg har sitert ovenfor. At det at du ligger såpass høyt i karber som du gjør med 50-60 i hverdagen og gjerne mer i helgene kanskje er med på å gjøre det vanskeligere for deg ved at du hele tiden vedligeholder behovet for karboholdige matvarer. Tror det kanskje kunne vært lettere for deg å knipe litt på karbene i dagliglivet også, for da ville du antakelig ikke fyse like mye på disse matvarene lenger. Og aller minst blir behovet for denslags om du velger et ketose-kosthold.
[color=indigo][/color]
Fint at du klamrer deg fast, i alle fall, og fint at du skriver om det her. Det er alltid lettere når man kan dele de tunge stundene med noen.
[color=indigo][/color]
Lykke til videre!

Rin sa for siden:

Du har et flott vekttap så langt! :heia:

Vintermørke er ikke noe som hjelper mye på motivasjonen for noe som helst - bortsett fra tanken på hva man skal kle seg i når det blir vår og sommer igjen, kanskje?

Du virker frustrert og irritert på deg selv, jeg kjenner den følelsen - og den er ikke konstruktiv :o Tilgi deg selv! Tenk på å starte på nytt igjen! Kanskje det kan hjelpe å sette en dato for "ny giv", gi en større følelse av kontroll? Gå gjennom karbo-avvenningen igjen - med ketose, om det er det som trengs - så blir du mindre fysen, og det blir kanskje lettere å styre unna.

Les på oppskrift-forumet her, det er utrolig mye man kan lage og spise, selv om det ikke alltid føles sånn når man lemper mer fløte og blomkål oppi handlekurven. :) Ostechips, proteinbrød, oopsi-rolls, squash-tagliatelle, nepe-lasagne... krem med kakaopulver i til dessert? Eventuelt bringebær. Det er jo individuelt hva man tåler og ikke tåler, og hva som trigger 'suget' hos hver enkelt - så jeg skal være forsiktig med å liste opp tingene jeg trøster meg med :cool:

Igjen: Du har kommet SÅ langt allerede! Føltes det ikke godt å være inne i den gode rytmen? Slapp av, trekk pusten - det er snart på tide med nyttårsforsetter og fresh starts for mange av oss. :)

Lasse sa for siden:

Har selv opplevd noe av det samme. Man kommer til et punkt hvor man er lei av å slanke seg. Det er kanskje mer en "opprørsfølelse" mot kjedelig kost enn at man er sulten på annen mat.

At man er lei av lavkarbo-kosthold betyr ikke at man må spise masse høykarbo-mat. Dessverre ender man ofte opp med å spise masse slik mat, og den dårlige samvittigheten kveles av at man sier til seg selv at "dette har jeg fortjent", "fy søren som jeg har lidd under slankinga" etc. Dermed blir det enda verre å motivere seg. Spriket mellom hva men vet er bra for en og hva man faktisk gjør blir større, og man føler seg enda mer elendig. Selvmedlidenhet gjør svak.

Prøv å se forskjell på at du er lei lavkarbokostholdet og at du får lyst til å proppe deg med "nei-mat". Det ene er greit, det andre er ikke. Belønn deg selv på andre måter - bestem deg for å kjøpe noe du har hatt lyst på lenge om du er "snill" mot deg selv igjen. Prøv å tenke mindre på mat. Ring noen venner du ikke har hørt fra på lenge, sørg for at du er opptatt med andre ting. Sett i gang med et prosjekt. Kom deg ut av huset og gå deg en tur hver dag. Det hjelper på humøret og selvfølelsen. Viktigst: Vær sammen med andre, snakk om vekta og la dem rose deg for vekttapet. Den beste medisinen er når man hører fra andre at man har gått ned og at man er viljesterk.

Hette sa for siden:

Tuusen takk for svar folkens! :)
Var på vekta i dag, og etter dei to vekene mine med utskeielser har eg gått opp heile 100 gram!!!???! :eek: :D
Hadde rekna med 3kg minst!

Eg trur eg må satse med ny giv og gå for ketose, som dere foreslår, for då blir eg jo kvitt suget etter sukker...
Lurar på om eg skal halde meg til 50-60g fram til etter bursdagen min 4.januar, og 5. begynner eg på ketose... :rolleyes:
Då kan eg kose meg litt i jula og gå inn med ny giv etter nyttår....?
Gjekk på 50-60g sist jul, og gjekk då ned 1.5kg!

Det er so deilig å kunne få ut litt frustrasjon he på sidene! Og folk kjem med ros, råd og konstruktiv kritikk! fantastisk! :)

TAKK!
:):):)

Lasse sa for siden:

Supert - ser du har hatt en fantastisk vektnedgang! Gratulerer, og lykke til videre!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.