Jeg har gått på denne kuren siden 25 nov..og har vel kanskje gått ned 1kg tilsammen..i mitt stille sinn tenker at hvis jeg hadde kutta ut godisen, poteter, ris og fett og spist mere kornprodukter og frukt så hadde jeg gått ned mer enn det jeg har gjort med denne kuren.:( sliter med melkesyrebein, har gått på magnesium i noen dager men det har ikke hjulpet enda..
Får nok ikke nok fett i meg i løpet av dagen..så nå har jeg kjøpt cocosa som jeg drikker i teen..men hvor mye tror dere jeg bør ta av cocosan i løpet av en dag..har tatt 2 spisekjeer om dagen i 2 dager nå..er det for lite?
en vanlig dag kan mine måltider bestå av:
frokost-> en omelett med litt ost og tomat og salat-> eller 2 skiver (karbobrød) med røka laks.
Lunch-salat med tomat, avocado, fetaost, egg
middag-2.koteletter med sopp, grønnsaker eller f.eks laks i idfast form med fløte og grønnsaker..
kan spise litt av dette utenom--litt paranøtter, og litt baconchips
kan noen gi meg en grunn til og fortsette? please..trenger sårt litt oppmuntring føler jeg..:hjelp:
hei, jeg er 1.70 høy og veier 85.6 kg..vil ned til 70kg
ps..brødet jeg spiser har bare 1 karbo pr skive..skjønner ikke at det skal være grunnen til at jeg ikke går ned noe særlig..spiser jo 'sunnere' nå enn da jeg kjørte i meg 1kg godis og div hver dag før jeg begynte kuren samt er jo i ketose hver dag..:confused:
Hei,
Sorry, men det spiller ikke noen rolle om skiva bare inneholder 1 kh dersom du er en av dem som ikke går ned i vekt dersom du spiser brøderstatninger. De mest vanlige partystopperne er brøderstatninger, søtningsmidler, tomat, nøtter og sist men ikke minst STRESS. Stress for kroppen kan også være smerter og betennelser. Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang.
For eksempel så har vekta mi har stått stille siden august 08 og jeg har fortsatt 15 kh igjen før såkalt normalvekt og jeg spiser ketogent. Trodde også jeg skulle rase ned i vekt som ”mange” andre her inne, men for noen av oss er det lettere sagt enn gjort.
Hei..Hva er grunnen til at du ikke har gitt opp en slik kur siden det har skjedd så lite siden 08?
Jeg er ikke overbegeistret som mange andre jeg leser om her etter å spise ketogent.. savner havregrøt på morgenen og knekkebrød..:stortsmil
Jeg er ikke villig til å gi opp tomater og brødet..da kanskje kuren ikke passer for meg? ..men vil så gjerne se at det hjelper litt:(
Har slitasjesmerter i føtter og rygg men kan det virkelig ha en innvirkning..?
Forskjeller i dietten kan gi nokså store utslag. Hadde også en runde på ketolysekuren hvor jeg stod ganske så stille. Den gang gikk det mye i sukkerfri brus, salat, brøderstatninger, mange meieriprodukter og diverse pålegg. Spiste 3-4 faste måltider med familien.
Denne gangen har jeg lagt om, og kjører stort sett bare fett kjøtt, blomkål og broccoli, litt fløtesaus samt vann. Enorm forskjell, går ned ca 1-2 kg i uka og er tørst hele tiden. Kjenner at kroppen jobber. Antall måltider er nede i to om dagen(ofte ett), og jeg er definitivt ikke sulten eller tenker på mat. Har rett og slett sluttet å småspise, noe jeg drev mye med forrige gang.
I ditt tilfelle kan det vel være en idé å gi seg selv en "kickstart" på en enklere og tryggere diett. Stek deg en ribbe og spis litt blomkål/broccoli ved siden av. Hold deg til vann- Når du kjenner vektnedgangen kommer kan du prøve å innføre mer av det du spiser ellers. Har du det som meg orker du ikke lenger å spise masse rart.
De fleste av oss har erfart at mange av kiloene vi sliter med kommer av at vi har forsøkt en kur i et par uker, gitt opp og hoppet på noe nytt i 2 uker for så å prøve enda en i 3-4 uker... :rolleyes:
Man kan ikke si om en kur fungerer eller ikke før etter tre måneder. Så de blir det jo en vurdering av hva som betyr mest av å drioppe tomater et par måneder, eller veie det samme. Det valget kan bare du gjøre.
Hei! Jeg er også ny her inne:)
Jeg gikk gjennom det totale energiinntaket mitt når vekten stoppet opp og begynte å bevege seg i gal retning. Jeg var i ketose hele tiden.
Jeg fant rett og slett ut at jeg inntok mer enn jeg forbrente, så da var det bare å justere ned inntaket..men det er viktig at fordelingen på de ulike næringsgruppene er som de skal være likevel.
Før jeg startet spiste jeg sikkert like mye søtsaker som deg. Min opplevelse er at søtsuget er borte, og at jeg føler meg bedre på alle mulige måter:D
Du skal ikke gi opp :)!!! Da jeg startet i oktober gikk jeg ned 2 kg på to uker og da var det stopp i 4 uker. Det var frustrerende men jeg sa til meg selv at jeg skal holde ut.
Startet med å lese atkins bok og der står det at det er vanlig med stopp i 4 uker så kroppen venner seg og det tar 4 uker før forbrenningen er ordentlig i gang. Så etter de fire ukene løsnet det og jeg er 10,2 kg lettere :)
Tips: Jeg lager opsi-rull (tror det heter noe sånt) og som påleg skjærer jeg tykk skive med smørr og har ost eller det du liker. Med nok fett går jeg fortere ned i vekt. Jeg blir fort mett og litt kvalm av fettet men farris løsner det fort :)
Hei,
Jeg har lært at det er noe som heter: det er alltid for tidlig å gi opp…
Når det er sagt så er ikke på kur jeg har lagt om kostholdet. Jeg har aldri tidligere slanket meg, de ekstra kiloene jeg nå sliter med har kommet snikende etter en påkjørsel samt en kombinasjon av medisiner, dårlig kosthold og manglende mobilitet. …og går jeg tilbake til det kostholdet jeg hadde tidligere så vips vil de kiloene jeg allerede har mistet komme susende på i ekspressfart.
Jeg sliter med kroniske smerter og har i ettertid funnet ut at smerter og sult er siamesiske tvillinger adskilt ved fødselen men etter at jeg la om til et ketogent kosthold så har jeg blitt mye flinkere til å ta smertestillende når jeg har vondt istedenfor for å tro at jeg er sulten og hive innpå med mer mat. Fysioterapeuten min har fortalt meg at kroppen min sliter med stress pga smertene, til tross for at jeg ikke føler meg stresset i vanlig forstand. Så det kan nok hende at slitasjegikta de vil gjøre at det tar litt lengre tid å kvitte seg med kiloene. …men mange med giktiske plager opplever redusert smerte på lavkarbo kosthold, så kanskje det er verdt å holde ut litt til.
Som men alle andre kostholdendringer så er det viktig å holde fokus på det man kan spise… dersom du går rundt og tenker på alt du ikke bør spise så er det ikke noe rart om motivasjonen forsvinner. Jeg brukte et halvt år på å forberede meg til ketogent kosthold og en av hovedsakene var å finne et søtningsmiddel som ikke smakte pyton i te’n, he, he… kan le av det nå da jeg endelig har greid å kutte ut søtningsmidler, i alle fall i te’n. Brød hadde jeg ikke noe problem med å kutte ut da jeg har bodd så lenge i land der de ikke har noe clue på hvordan lage godt brød. Jeg har i utgangspunktet svart belte i gjærbakst og ingen brøderstatninger jeg har funnet har falt i smak så det gikk greit. Jeg trodde også jeg ville savne havregrøten, det var noe jeg faktisk skeia ut med i jula i fjor, men det smakte ikke på langt nær så godt lenger. Savner vel mest havregrøt og pasta fordi det er kjapt, lettvint og VAR veldig godt. Jeg er ikke vokst opp med halvfabrikata/posemat så jeg synes ikke at ketogen mat er spesielt sært, merkelig eller tar lang tid å lage. Jeg har heller aldri vært noe spesielt glad i saus, da var det heller litt merkeligere å kutte ut de alltid tilstedeværende potetene. …i tillegg til at rot grønnsaker og mais fortsatt er blant mine favorittgrønnsaker, selv om de ikke står på menyen lenger.
Husk at kroppen bruker ca 4 uker på å komme i skikkelig fettforbrenningsmodus, det er ikke noe som vips skjer over natta.
Takk alle sammen for fine svar:)
Jeg har bestemt meg nå for og ikke gi opp med engang..lar det gå noen uker til og se hvordan det går. Så takk for oppmuntringene deres:D
Jeg lurer på og ha en planlagt sprekk (bare) på julaften..hvordan vil det gå..tar det da kanskje 4 nye uker til og komme inn i skikkelig fettforbrenningsmodus for meg?
Og noen som vet hvor mye cocosa jeg bør få i meg i teen hver dag siden det ikke blir så meget fett ellers?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.