Chess79 sa for siden:
Jeg lurer på om toro sauser er ok??? ..det står jo stort sett et det er under 5 karber og man spiser jo ikke hele pakka med saus alene..!!!:rolleyes:
Chess79 sa for siden:
Jeg lurer på om toro sauser er ok??? ..det står jo stort sett et det er under 5 karber og man spiser jo ikke hele pakka med saus alene..!!!:rolleyes:
Charlott sa for siden:
Er det under 5 karber pr 100 gram pulver? Eller pr 100 gr ferdig saus?
Chess79 sa for siden:
Det står 4,0 g karbo pr 100 g og tilbredt saus (1 dl) :)
Charlott sa for siden:
Posesauser er jeg dårlig på, da lærte jeg noe nytt i dag også ;)
Chess79 sa for siden:
Jeg er vel dårlig på det meste:rolleyes:, men jeg leser bare på pakningene og det har gått bra så langt:) Men noen av toro posene inneholder en del karbo..de holder jeg meg unna:)
Carisma sa for siden:
Karbohydratene i posesaus er stort sett av verste type, dvs hvetemel, potetmel og maisstivelse. I tillegg til at den inneholder veldig mye salt. Saus er som regel både raskere og bedre å lage fra bunnen.
Chess79 sa for siden:
Hum..men toros fløtesaus..hvordan lager man den?:confused:? Om jeg heller matfløte i pannen så blir den bare borte fordufter liksom:rolleyes: Og det smaker da slettes ikke som jeg ønsker av en fløtesaus.
Carisma sa for siden:
:eek: Men du skal da ikke bruke matfløte på ketolyse :nei: Ordentlig kremfløte skal det være! :ja:
Chess79 sa for siden:
Faen ass..hehe. Der kan du se, skjønner at jeg må kjøpe den boka på nyåret. Men om jeg har gjort noen feil da..så har jeg da gått ned 5 kilo..så kan da ikke være så ille:confused: Men takk for at du nevnte det da for ellers hadde jeg fortsatt med matfløten min jeg :eek:
Carisma sa for siden:
Her er endel sause-oppskrifter forresten: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4534
For fløtesaus kan du bruke litt stekesjy sammen med fløten, og godt med smør.
Carisma sa for siden:
Velg det feteste alternativet, enkelt og greit. Og hvis du ser på karboinnholdet er det endel mer i matfløten enn i kremfløten.
Chess79 sa for siden:
Aha..ja skal bli flinkere til det:) Kanskje resultatet blir bedre også hihi:D
Kitt sa for siden:
Du kan jo låne boken på biblioteket, så har du lesestoff i julen!;)
Chess79 sa for siden:
[color=royalblue][/color]
yeeey..det kan jeg gjøre.:) Da er det kanskje lettere å holde motivasjonen oppe i julen også:) Nå har jeg i allefall kjøpt kremfløte og ikke matfløte:p
Ueland sa for siden:
Men når det er 4 karbo per 100g/1DL går det jo strengt tatt fint, såfremt dda den totale karbomengden er under kravet for dagsinntak ;)
Areola sa for siden:
Inneholde til "Brun Saus uten løk":
Hvetemel, maisstivelse, vegetabilsk fett, salt, melk, smaksforsterker (natriumglutamat), farge (ammonisert karamell), sukker, aroma (inneholder proteinekstrakt av soya), tomat, gjærekstrakt, kjøttekstrakt, krydder.
Ærlig talt, vil man spise det her når du kan lage en saus fra bunnen av og vet akkurat hva den inneholder??? Det er ikke dette som er saus folkens. Dette er pulver utspedd med vann! Naturlig mat er keyfactor! :D
Ned med Toro!
Kitt sa for siden:
Når jeg ikke er på ketogen kost, lager jeg alt sånt fra bunnen (nesten:o), men har til dags dato ikke klart å lage en god brun saus uten hvetemel!
Hater smaken av JBKM i saus, fiberhusk blir gele..........
Har du en god oppskrift, tas den i mot med takk!:ja::suss:
Charlott sa for siden:
Har en viss betydning hvor karbene kommer fra, ikke bare mengden ;)
Stivelse av dårligste sort har ikke noe på et ketogent kosthold å gjøre. Er nå min mening ;)
Yonah sa for siden:
Prøv å jevne med eggeplommer;)
Når du har stekt kjøttkaker, så tar de de til sides, slår en skvett vann i panna slik at det fastbrent løsner, rør med visp, så har du i fløte, rømme eller creme fraiche, koker litt til du er fornøyd også rører du i eggeplommer til du er fornøyd. Visp de opp før du har de i panna. Til meg selv holder det lenge med en eggeplomme.
Nestargel og fiberhusk er ekle greier i saus, det har jeg kun for å lage vafler og nannah-snurrer....
Areola sa for siden:
Da synes jeg man kan bruke den lille hvetemelet til akkurat det, jeg altså. Når man lager det selv kan man jo ihvertfall velge selv hva man skal ha i. Og man behøver ikke å spise brun saus hver dag heller. Jeg varierer lite i sausene jeg lager, bernaise og fløtesaus er vel de som er "banker's" hos meg. Og smelta smør da :)
(også synes jeg brun saus er best med moste poteter. Og det spiser jeg jo ikke!)
Kitt sa for siden:
Er nesten sånn jeg gjør, minus eggeplommmen, da! Men syns liksom ikke det smaker brun saus!:o
Selv om det blir god saus!:sikle:
Kitt sa for siden:
Spiser jo ikke brun saus hver dag, nei!
Greia er jo at jeg ikke bor alene! Jeg kan lage mye saus som jeg syns er god, men det hjelper ikke mine barn, og i hvert fall ikke min superkresne mann!
Er styrete nok å lage en del dobbel mat, eller ekstra mat, om jeg ikke skal lage mange forskjellige sauser også!
Går mye i fløtesaus og smør her også:sikle:, men nesten bare jeg som spiser det!
Yonah sa for siden:
Da svir du ikke kjøttkakene nok... Jeg bruker jernpanne, mulig det hjelper på? Blir nydelig brun saus i allefall. Litt fond er også godt å smakssette med.
Nei, men jeg kan godt skjønne at du savner mjølet til jevning, det gjør jeg også, for jeg elsker hjemmelaget brun saus med hvetemjøl og fløte i, men dte kan jeg ikke spise da, blodsukkebombe de lux:(
Kitt sa for siden:
Hmmm, gjør jo akkurat som deg, da! Svir i jernpanne, men det er nok dette hvetemel- styret jeg savner!:p
Det får bli en sjelden gang når alle kilene er borte!:rolleyes:
Thehortensia sa for siden:
Jeg synes det er helt supert å steke sopp og litt løk i en gryte med smør, for så å tilsette en spiseskje med rømme og så spe på med fløte. Litt krydder og så har du en saus som passer det de fleste kjøttyper.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.