Hei!
Jeg er ny her, og merker når jeg leser at jeg egentlig ikke vet så mye om lavkarbo...
Beklager hvis jeg er en av maaange som starter en ny tråd, men syntes det er litt vanskelig å finne frem her! :confused:
Ok.. Er det noen som kan på en enkel måte forklare meg:
Hva er ketolyse, og hvor lang tid tar det som regel?
Frokost og middagsoppskrifter? Trenger tips, syntes det er veldig vanskelig å klare meg uten ris og pasta!!!
Ketolyse er navnet på en slankekur utviklet av Torkil Andersen. Den tar så lang tid kroppen trenger.. ;)
Er det derimot ketose du lurer på finner du informasjon her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092
Heisann. Godt å se at det er flere som meg her ute på forumet. :D Jeg låner tråden din litt, slik at vi slipper så alt for mange tråder som sikkert samme emnet. :D
Jeg har satt det fore å starte med Ketolyse over nyåret. Ting passer ikke å starte med nå før jul, pga jeg VET det blir masse karbspising i jula. Så enkelt er det bare. :D
Selv er jeg 178, 112+ kg (varierer litt fra dag til dag) og mann. Trener jevnlig 3-5 ganger i uka, variert volleyball og styrketrening/kondisjon.
Det er ett par kjappe spørsmål:
Er det noe vits med noe vitamintilskudd når man er i ketose?
Den startpakken som man får kjøpt på ketolyse.no, vil den gi meg det lille boost'et jeg trenger for å kickstarte meg selv i vektreduksjon?
Jeg har hørt ett par negative ting om ketose, blandt annet at man mister litt punch og utholdenhet i muskulaturen.. Dvs, jeg vil kanskje ikke klare å løfte like tunge vekter i like mange repetisjoner. Er det noen som har noe svar å gi meg på dette?
Det tror jeg var det for denne gang.. :) Skal lese meg opp på hvilke grønnsaker jeg kan bruke til maten og hvilke oppskrifter som generelt anbefales til folk i startfasen. Gleder meg stort til å prøve, da jeg har gått overvektig på omtrent standby vekt siden 99.. :)
Er ganske ny her selv, men har gått på ketolysekuren siden ca 20 november.
Sikkert lurt å begynne kuren etter jul, da det er mange fristelser i jula. En trenger ca 2 uker på å innstille kroppen på kuren når en har begynt.
Vitaminene er for å være sikker på at en får dekt det behovet kroppen trenger. Har man ikke det kan det stagnere vektnedgangen.
Startpakken er grei å ha, men jeg kjøpte vitaminer, ketosestix, soyaprotein og bakemix på nærmeste forhandler. Boka lånte jeg, men den er viktig for å få en full forståelse av kuren. Les den før du begynner.
Ang. ketose leser du alt om det og fysisk aktivitet i boka.
Lykke til på nyåret
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.