Ja, denne oppskriften har jeg fått av min mor, og den er ypperlig på lavkarbo!
Du trenger:
400g fisk (jeg bruker en frossen blokk fra findus) 0 kh
1 pk bacon (Jeg bruker first price sin, à 150gr) 0 kh
Olivenolje
Paprikapulver tilsvarende 0 kh siden man ikke bruker så mye, men jeg regner 1 kh for sikkerhetsskyld
Salt
Pepper
Legg den frosne fisken i en ildfast form.
Ha olivenolje i en kopp. Du kan selv bestemme mengen, men jeg bruker ca. 1dl olivenolje.
Ha i paprikapulver, salt og pepper og rør godt om. Fisken krever litt krydder, så ha godt med paprikapulver i. Men smak deg frem, det er litt etter hva du selv liker.
Hell oljekrydderet over fisken.
Legg over bacon.
Stekes i ovnen på 200 grader i 30-40 min ca, til baconet er gyllent og sprøtt og fisken er stekt.
Denne er absolutt å anbefale, til og med min fiske-kresne mann liker denne kjempegodt!
Det funkar kjempegodt med laks også. Delar opp filetane i mindre bitar, litt salt og godt med pepar på, og rullar det inn i bacon. Vanvittig godt på grill! Funkar fint i omnen også. Gjer seg at fisken er ganske feit. Eg laga det med steinbit tidlegare i veka, og det var ikkje så godt.
Hm, teskjeer av det jeg har i.. Jeg måler egentlig aldri, det går på øyenmål, men en sånn.. 2 ts av hvert kanskje? Sånn ca. Det er fersk fisk da, så det krever litt krydder.
Smak og behag :D Jeg synes det er vanskelig å dele en frossen blokk ;) Men dette gjør man som man vil med. Den går fint an å dele med kniv når den er ferdig uansett :)
Jeg bruker bacon i skiver og brer over fisken. Men dette er en smakssak :)
Det er det som er det fine med matlaging, man kan bruke egen fantasi og det man liker :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.