Ang. den Atkins-sjokoladen som har kommet. Igår fikk jeg smake en bitteliten bit av min søster. Inatt våknet jeg av "rier" og måtte bare løpe på do. Hadde skikkelig hard mage. Er det denne sukkertypen dere snakker om som var i sjokoladen? Håper virkelig ikke det!
Det var det jeg måtte gjøre ja.... :rolleyes: Men aline sier at kroppen hennes har blitt vant til maltitol nå, etter en del episoder med tilvenning.... :p Kanskje det funker for deg også? Det spørs jo bare akkurat HVOR mye du vil ha sjokolade :p
Vil vel heller anbefale å spise 70% mørk sjokolade, og heller kutte ned på mengden. En rute om dagen?
Jeg personlig holder meg helst unna om jeg kan, for uansett hva slags sjokolade jeg spiser - hvis jeg fortsetter å spise det, så gir ikke søtsuget seg, selv ikke med maltitol-sjokkis!
Jeg tåler malitolen i Atkins produktene bedre enn i andre, - men jeg vet ikke hvorfor. Kankje fordi det er blandet med andre søtstoff. Cavalier sjokoladen blir jeg skikkelig sjuk av. Solana dropsene også. For ikke å snakke om DeBrons salte lakris !! Du må bare prøve deg frem og spise litt om gangen. Det med tilvenning er høyst individuelt tror jeg. Jeg har bare blitt mer og mer ømfintlig.....dessverre, og det mangler ikke på forsøk !! Og ei venninde av meg ble så sjuk at hunnesten ente på legevakten fordi familien ble så redd for henne - hun hadde smerter som var verre enn fødsel sa hun !
Nå gjør jeg slik som Smosje sier. Spiser 70% eller 86% mørk sjokolade. 1 rute på 10 gram om gangen (dagen). Det er nok ! :)
Men som sagt... prøv deg frem. Tåler du ikke en av dem kan det godt hende du tåler en annen....
jeg har nok tilvendt meg det, men jeg reagerer ikke med hard mage... den blir derimot meeeeeget løs....! og jeg får ikke smerter, bare luft og ubehag. og hvis jeg bare måååååå ha sjokolade, så er det verdt det :p men det er ikke gøy...
jeg kan godt spise 30 gram sjokolade uten å merke noe (tror jeg sånn ca...) og 60-80 gram med lettere ubahag... så jeg er vel av de heldige!
Oj da reagerer du jammen fort. Jeg trodde JEG reagerte fort! :sjokk:
Jeg spiste nesten en hel slik sjokolade i forregår, men merket ingenting. Merker ingenting på barene heller, men de er vel søtet med splenda. :)
Barene er i tillegg til Splenda, - også søtet med Maltitol - dessverre. Men jeg tror de fleste reagerer mindre på blandingen Slenda/Maltitol, enn på de produktene som har bare Maltitol eller andre søtstoff i seg ! :o
smakete på baren til atkins på lørdag for første gagn...var jo heeeel skjønn.våkna på natta og kasta opp og hadde diare.trudde det kansje var den siden jeg var forbredt på å kunne få noe mage problemer:) hadde kjøpt to og tenkte jeg måtte prøve å ta den andre dagen etter,og da merket jeg ikke noe i heletatt.så da var det kansje bare tilfeldig....er så glad det finnes noe sjokolade lignende man kan spise selvom man går på denna kuren....ok å kunne kose seg med litt anna enn bare mat selvom man skal gå ned:)
Ja det kan godt stemme, for Cavalier kan jeg ikke spise mer enn 50 gram av før jeg ligger på badegulvet og vræler. :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.