< Tilbake til oversikten

Nok fett?

vargo sa for siden:

Tenker på det som blir sagt at vi skal få i oss nok fett i løpet av en dag..Men hva er egentlig nok fett? kan det f.eks være 2 spisekjeer med tine meierismør? eller 2 nakkekoteletter ? osv...kan noen komme med mer konkret hva som er nok for oss i løpet av en dag som må ha det inn med teskje ?:D:spent:

Jabba sa for siden:

Du skal spise ca 150 - 200 gr fett i løpet av dagen......og det er mye!
Meierismør ligger på 80% fett så du skal spise ganske godt med smør for å komme opp i kvota.....
Jeg bruker en del Cocosa for å få opp fettkvoten min....

vargo sa for siden:

såpass ja det er myye:eek:..men cocosa er det 'sunt'? er det flytende og kan brukes i te eller noe?:)

Kitt sa for siden:

Cocosa er i fast form opp til ca 24 grader, da blir den ganske så flytende!

Jeg bruker det i teen min for å få opp fett- andelen!
Den med kokos er god i frukt- te, den andre til svart te, syns jeg!;)

Og ja, ren kokosolje er sunt!:)

vargo sa for siden:

prøvde å få tak i cocosa i dag men det var ikke lett..får dra på ny leting i morgen:D

Fluke sa for siden:

Hvor selger de cocosa?

Gerd sa for siden:

Helsekost :)

Yonah sa for siden:

Helsekost, ellers har de feks her: [url]www.okosjokolade.no[/url]

Monicah sa for siden:

eg fant ei side som du finner mykje kjekt på: www.helseogkost.no eg sitte å bestille cocosa derifra no! 310 kr for begge dei som e på bilde over her:)

SuperMamma sa for siden:

Så mye fett ja... Nei det er jeg langt unna. Andre forsalg enn kokosolje for å øke fettandelen?

Hvorfor må man foresten spise så mye fett? Jeg sliter skikkelig jeg med å få i meg langt mindre enn det der... Får jeg i meg 100g iløpet av en dag synes jeg liksom at jeg har vært flink...

Kitt sa for siden:

I denne tråden står det en del om hvorfor man må få i seg fett. Kort sagt krevers det mye energi for å forbrenne kroppsfett!

Hva er det du sliter med ang fett da?
Gamle tanker om at det ikke er sunt eller blir du kvalm eller......?

SuperMamma sa for siden:

Takk for info. Det stod mye intresant i den tråden. Problemet mitt er nok helst at jeg blir kvalm.
Jeg holder meg godt under 15 karber om dagen stortsett 6-10 karber. 80 protein, og 50-100 i fett.

nellie sa for siden:

Det er IKKE et mål å holde seg på minst mulig karbohydrater på ketolysekuren. Du bør ligge rundt 15 og hvertfall ikke under.

Ellers så kan det være vanskelig å komme opp i så mye fett, ja.. Hvis du får i deg mindre og går helt greit ned, så er det vel ikke noe poeng i å pushe det enda mer. Du må finne ut hva som funker for deg:) Men mer enn 50-100 bør du nok opp i, ja:)

Gerd sa for siden:

Går du ned i vekt slik du spiser nå?

SuperMamma sa for siden:

Ja, faktisk så gjør jeg det. Har tatt 4 kg siden 1.januar. og har utslag på sticksen.
Men jeg vil jo gjerne gjøre dette riktig. Så jeg får forske på smarte måter å få inn det fettet på...

Gerd sa for siden:

Flott nedgang :D
Hvorfor forandre på noe som fungerer? Så lenge du går ned, så passer ditt inntak med din kropp :)
Jeg ville heller vente med å forandre på det som fungerer til det kommer et eventuelt platå. ( Platå er når vekta ikke rikker seg, hverken opp eller ned i minst 4 uker)
Husk at ingen kropper er like, og det inntaket som fungerer for en ikke nødvendigvis fungerer for en annen :)

mortenm sa for siden:

Hei!

Jeg fant cocosa på smart club på Alnabru til 130 kroner boksen ca. 300 hørtes veldig dyrt ut???

Kitt sa for siden:

Den grønne er dyrere enn den andre. Her er det snakk om 310,- for begge to til sammen!

Er ikke alle som bor i nærheten av disse sentrene, vet du!;)

Monicah sa for siden:

eg betalte 310 for begge til sammen...;)

BlirFjong sa for siden:

På kinsarvik.no kan man bestille cocosa, extra virgin for 169 og den andre for 125 kroner. De har også andre ting som er greit for et lavkarbo-kosthold. JBK og fiberhusk feks :)

Indiekid sa for siden:

Hva kan man egentlig bruke Kokosnøttolje til - sånn bortsett fra i te? Jeg har en flaske med kaldpresset kokosnøttolje fra Thailand, men skjønner ikke helt hva jeg skal bruke den til..og er det forresten lov til å få i seg kokosnøttolje på atkins induksjon? Går den under vegetabilske oljer?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.