< Tilbake til oversikten

Hvor kjøper dere stevia? Kan denne brukes i te?

Jabba sa for siden:

Ja - har 2 spm om Stevia....og litt om Sukrin

Tåler Stevia varme? Kan dette brukes i te?
Bruker dere dråper eller pulver?

Hva med Sukrin - kan det brukes i te?

Hvor kjøper dere? Link til butikker med lav porto er å foretrekke.... :D

Er Stevia og Sukrin like "sikkert" ? altså ikke blir oppfattet som sukker i kroppen?

Lillebille sa for siden:

Jeg kjøpte stevia her. Du kan lese litt om stevia på linken. De sendte med faktura, så det ble ikke noe oppkravsgebyr eller noe sånt.

Trolljenta sa for siden:

Stevia og sukrin har ikke effekt på blodsukkeret. Begge deler kan brukes i te og kaker etc.

Jeg kjøpte min stevia på en helsekost i Sverige. Ellers kan du kjøpe her:
www.naturlegemiddel.com/
Sukrin kjøper jeg på helsekost i Norge.

Jabba sa for siden:

Bruker du Stevia i te? Hvor mye Stevia tilsvarer 1 sukkett?

Lillebille sa for siden:

Jeg synes ikke noen søtningsmidler egentlig smaker godt, verken i te eller mat, men, men... :p

Det er vanskelig å si hvor mye stevia som tilsvarer en sukett, siden jeg fikk beskjed om at for den steviaen jeg kjøpte tilsvarer en teskje en 1/2 kilo sukker. Så det skal nesten mikroskopiske mengder til, det er fort gjort å ta for mye, og da smaker det overhodet ikke godt...:D

Forøvrig holder nettbutikken hvor jeg kjøpte stevia til i Norge, så en trenger ikke tenke på toll og denslags.

EmilyB sa for siden:

Jeg kjøper sukrin på Spar butikken her jeg bor.

Trolljenta sa for siden:

På flasken min står det at man skal bruke 1-4 dråper pr kopp, men tror du må smake deg frem til riktig mengde. Som nevnt av en annen over her smaker det absolutt ikke godt om du bruker for mye..

Bruker du pulver er det sikkert nok å ta bittelitt på tuppen av en knivspiss.

Cornelia sa for siden:

Hei!
Jeg kjøper stevia her: www.iherb.com/Search?kw=stevia
Veldig bra priser. Bruker både flytende og i pulver form.
Er helt yppelig å bruke i te og i andre ting.
Jeg kombinerer som regel stevia med sukrin nr jeg baker, da blir det ikke den isete snaken som det blir av kun sukrin.

Mentha sa for siden:

Hvilken type stevia er det du kjøper? Jeg så på NuStevia White Stevia Powder, men den er tilsatt Maltodextrin. Ville helst hatt helt ren stevia, men det er kanskje ikke så lett å få tak i?

Mentha sa for siden:

Oi, se her fant jeg ja.. White Stevia, No Carbs :)

Cornelia sa for siden:

Jeg har kjøpt den til NuNaturals og er veldig fornøyd, både porsjonspakker og flytende, men vet at NOW Foods er et veldig bra merke, skal nok prøve den enste gang.

Hvilket merke kjøpte du?
Var det denne?

Sist jeg bestillte derifra og tok levering med DHL hadde jeg bestillingen på døren etter 3 dager!

Mentha sa for siden:

Ja det stemmer, samt en flytende :) Spennende, skal se hvordan den er og kanskje prøve noe annet neste gang... Har lite erfaring med stevia, men studerer urtemedisin så er veldig interessert!

Bestilte også med DHL, de ekstra kronene tror jeg det er vel verdt :) Tusen takk for super link!

trygvesen sa for siden:

Hvis du ikke har prøvd iHerb før, kan du spare 5 dollar på første kjøp ved å bruke rabattkoden "KOG788".

Har akkurat bestilt via posten (billigste fraktalternativ) selv, og ser ut til å ta litt tid. Anbefaler DHL hvis det haster, det tar under en uke.

MarSte sa for siden:

Hei!

Kunne tenke meg å prøve stevia, men har lest at Stevia, på grunn av omstridt EU-direktiv, ikke kan selges som næringsmiddel her i Norge. Har derfor ikke tatt sjansen på å kjøpe Stevia fra utlandet. Men dere gir meg jo håp når jeg leser det dere skriver :) :)

Kan jeg kjøpe Stevia fra utlandet uten at det blir stoppet?

Kan en kjøpe Stevia gjennom posten uten at den blir stoppet?
Har handlet en del på iherb.com og er veldig fornøyd med dem. Betacaroten som inneholdt for mye A-vitamin (!!) ble stoppet i tollen, det var gjennom posten. Men har etterpå fått det gjennom DHL og da har det ikke blitt stoppet. Derfor jeg lurer..

Takker for alle svar! :)

MarSte sa for siden:

Takk for svar! :)

Tror jeg prøver å bestille fra iHerb.. veldig billig og de har alltid levert det jeg har bestilt! :) :) Tar sjansen..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.