<strong>Slik gjør du:</strong>
1. Brun margarin/olje og tilsett strimlet svinekjøtt. Stek raskt slik at kjøttet blir gyllent.
Tilsett finhakket purre og finstrimlet fennikel og la det frese i pannen et par minutter.
Tilsett grønnsakbuljong og créme fraiche og smak til med muskat. La gryten trekke ved kokepunktet et par minutter.
Ønsker du å sette litt ekstra smak på retten kan du tilsette en liten skvett tørr sherry, eller hvitvin.
Jeg lagde både med purre OG sjalottløk og det ble kjempegodt. På selve oppskrften på matprat står det at man skal servere med basmatiris. På lavkarbo går selvsagt ikke det. Finn en god salat eller jukseris, det duger like bra. Jeg tror også jeg skal øke målene på sausen neste gang. Nå ble det veldig lite synes jeg.
Sjekk karboinnholdet i fenikkel, tror det er ganske høyt :( Vil i tillegg minne om at margarin er på linje med å banne i kirken......
Hilsen "tante Sofie"
Margarin har vel de fleste tilstedeværelse nok til å bytte med smør :D Og fennikelen er vel sånn 5 kh/100g - om det er høyt eller ikke tenker jeg avhenger av hvor mye man spiser. :) Selv er jeg så småspist at det overhodet ikke bekymrer meg - og jeg lagde denne middagen i forrige uke, det var godt!
Godt var det i så fall. Jeg bytter automatisk margarin med smør og brukte kyllingfilet istedet for svin. Brukte 2 fennikel og ca 600 gr kylling til meg og 3 barn (ungene fikk ris til) og det var nok.
Det skal være det, ja. Men hvor ble det av de siste 2 karbohydratene? På matvareguiden, send 100g fennikel til tallerkenen og klikk så på vis detaljer.
Denne smakte kjempegodt! :ja: Tror nok jeg kommer til å begynne med fennikel! Det eneste var at jeg fikk vond ånde av den. Må være fennikelen, for resten bruker jeg jo ofte.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.