< Tilbake til oversikten

Når målet er nådd

a-m sa for siden:

Hei!

Om man spiser under 20 karb om dagen, til man når målet sitt - skal man fortsette dietten, vil kg hoppe på igjen om man ikke går på dietten lenger?

frifuggel sa for siden:

For egen del ser jeg at jeg nok må leve lavkarbo resten av livet. Men, ikke i ketose, vil ha mere grønnsaker etc, og fortsatt unngå sukker og stivelse. Vet jo hvor fort kiloene kommer på om jeg "slacker". Veldig fort! :eek: er bare sånn det er, det.

trollmo sa for siden:

Tror jeg også må satse på lavkarbo for livet. For to år siden gikk jeg ned 16 kg, men når jeg etterhvert gikk tilbake til norsk kosthold med brød osv....kom kg´ne snikende på igjen en etter en og vips, 12 kg opp igjen.
Har kjøpt boka "etter slankekuren" og satser på og holde meg til dette kostholdet, da det også gir mer energi synes jeg...Tenker og bli i forumet her også, for og ikke miste fokus...jobben er ikke ferdig når man har gått ned sies d...

a-m sa for siden:

Takk for fine svar :) Skjønte at man ikke skal slække helt, men hadde ikke klart kestose hele livet! Det gjelder å komme ned til målet og bruke den nye sjansen jeg har fått fornuftig med andre ord? :)

Satser på å være i mål til sommeren, ca 15kg - er det urealistisk?

trollmo sa for siden:

:-) 0,6 kg i uka ca...det kan gå fint:-) Vi er alle forskjellig og går ned i forskjellig tempo....men hvis du er flink med kostholdet, og trener litt daglig i tillegg tror jeg fint du kan klare det:-) Det er jo anbefalt og gå ned ca en halv til en kg pr uke, men noen ganger går det fortere, andre ganger saktere...

Motivasjon til trening fikk jeg ved og melde meg på trådene for trening...begynte med bare et par øvelser om dagen....nå trener jeg og går tur , og blir sprekere for hver dag, og det er en deilig følelse det også:-)

Når man er ferdig slanket trenger man ikke være i ketose lenger...man øker karbo inntaket sakte sakte, og finner den balansen som passer for egen kropp har jeg lest...går man opp,må man kanskje begrense litt igjen...
Blir spennende og se hvordan det går ....
Håper jeg skal klare det denne gang, holde vekta altså:-)

Lykke til til deg; helt sikkert er at dette er en flott måte og gå ned i vekt på, da man slipper og sulte ihjel på veien, og faktisk får mer og mer energi:-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.