< Tilbake til oversikten

Saft uten sukker eller aspartam?

camryn sa for siden:

Eg kutta pepsi-max tvert då eg byrja på ketolyse, og gikk over til saft. Det har gått over all forventning, men no leiter eg etter saft uten sukker eller aspertam. Finnast det lett tilgjengelig?

Yonah sa for siden:

Sukkerfri saft er ofte søta med aspartam eller splenda og er i så måte like ille som pepsi max.
Saft evt helt uten sukker vil inneholde en god del karber om den er laga på ekte bær/frukt.

camryn sa for siden:

Er det eg vil unngå :heia:

Blæh.
Er det mulig å lage saft sjølv med bær og sukrin f.eks? Eg har aldri laga saft, så er veldig ukjent med korleis ting fungerer, har heller aldri brukt sukrin for den del...

Eg drikk verken kaffe eller te (eller brus!), og eg klarer ikkje 2-3 liter med vatten for dagen. :[ Og vatten med sitronskive osv er berre vondt.

Eg får leite litt meir, det dukker nok opp noko. :)

streber sa for siden:

0 karbohydrater i saften som heter fun light, søtstoffer ja, men 0 karb. Drikker ikke saft selv, men farris, vann og desverre lett brus.

camryn sa for siden:

Funlight har aspartam, så den er nok utelukka. :)

Det ser ut til at sukrin i saft ikkje er så ideellt...

I Dagbladet fant eg ein artikkel om søtstoff tilsatt i mat, og der står denne oversikta: Eg veit ikkje eg... Lerum saft kanskje... Ser ut til at det blir sukralose eller aspartam om eg skal ha sukkerfritt. :rolleyes:

trollmo sa for siden:

Rent vann, med eller ute kullsyre, noen blader med f.eks koreander, myntheblad, ingefærrot...blir god mild smak:-) settes i kjøleskap er alltid klart....mmm synes jeg er godt i allefall:-)

camryn sa for siden:

Mmm.. kanskje vatten med mynte? Høyrest godt ut, mynte er jo digg! Kan prøve det i allefall. :)

Lerum utan tilsett sukker har forøvrig 2,9 karber (derav 2,6 sukkerarter) per 100 gram ferdig saft... så den er litt utelukka.

Supera sa for siden:

Jeg sliter med å drikke nok hvis jeg bare drikker vann, men har ikke prøvd med urter i. Får prøve det. :ja:

martefie sa for siden:

Kald urtete? Kald nypete er neeesten som saft.

sommerfugl sa for siden:

Ernæringsterapeuten som sendte meg på LCHF sa at sukralose er fy-fy.
Var vel ikke pga karber, for det er det vel ikke så mye av?
Men skal spørre igjen :)
Lurer selv på dette, fordi jeg liker ikke vann, rett og slett :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.