Kobayashi sa for siden:
Hei, er helt ny her, men starter med å dele en egenkomponert oppskrift.
800 gr kjøttdeig
1 toppet ss creme fresh
ca 0,5 dl kremfløte
ca 1 dl vann
1 tube Heinz tomatpuré
ca 1 ss oregano
ca 1 ss basilikum
litt salt
litt pepper
sukker
ost
Kjøttdeigen stekes på vanlig måte i en panne.
Ha tomatpuré, vann, fløte og CF i en liten kasserolle og rør det sammen (helst med en visp). Mens sausen koker opp tilsetter du oregano, basilikum, salt og pepper. Mengden krydder bestemmer du selv, de mengdene jeg har nevnt her er bare det jeg foretrekker.
Når sausen har kokt opp kan du tilsette litt (og da mener jeg veldig litt;)) sukker for at den ikke skal bli "tørr". Dette kommer også an på smak.
Hell sausen over i stekepanna sammen med kjøttdeigen og la det småkoke litt i et par minutter så fettet fra kjøttdeigen får blandet seg skikkelig i sausen.
Ha alt over i en ildfast form og stø ost over. Stekes i ovnen på 200 grader til osten er smeltet.
Har ikke regnet så veldig nøye på hvor mange karbohydrater dette blir, men ettersom tomatpuréen inneholder 10, så har jeg kommet frem til at det blir rundt 12 - 15. Denne oppskrifta holder til ihvertfall 2 voksne personer. Hvis bare en skal spise, bruker jeg ganske enkelt bare halvparten av sausen og sparer resten til dagen etter. Pluss at jeg bare bruker en pakke kjøttdeig :)