Jeg har fått en spesiell smak i munnen de siste dagene. Kan ikke sette
fingeren på hva d smaker, men d er ekkelt. Er det flere som har det slik?
Jeg begynte på lavkarbo forrige mandag, men lørdag spiste jeg sjokolade...
Ja, bare å bli vant med den. Den kommer i perioder hos meg. Og når den er der så hjelper ingenting på meg, men har hørt at SB-12 skal hjelpe. Jeg brukte tanntråd, pusset tennene og resten av munnen grundig, for så å skylle med SB-12. Rett etterpå pustet jeg på lillesøstera mi som måtte meddele at jeg "hadde ikke akkurat god ånde..."
Den kommer og går litt, den ånden. Jeg var i ketose i ti strake uker uten noen som helst utskeielser. Den 6. uka var ånden borte, og jeg var svært lettet. Men ... Jeg hadde lovet meg selv en utskeielse på et par dager etter disse ti første ukene. Etter at jeg hadde fylt opp glukoselagrene mine og deretter brukte et par dager på å komme inn i ketose igjen, dukket denne avskyelige ånden opp ogjen :-S Og etter hvert som jeg begynner å nå målet mitt og tar meg en "vanlig" middag i ny og ne og spretter ut og inn av ketosen, så vedvarer denne ånden hver gang jeg når ketose. Det lureste ville nok vært å være i ketose en god stund, komme seg ned i riktig vekt, den dårlige ånden forsvinner, og så bygge opp kostholdet gradvis med flere karbohydrater.
Det hjelper jo litt å skylle med SB12. Og så er det lurt å tygge litt på en persillekvast innimellom. Og husk for all del å informere de nærmeste rundt deg om at du er på en diett der det utskilles hormoner som gir dårlig ånde.
Jeg hadde så vidt denne ånden i to uker da jeg var i ketose første gang. Og etter det har jeg ikke sett den (men jeg har stort sett vært i ketose i drøyt tre år, bortsett fra noen måneder på Fedon-aktig kosthold for et år siden). Persille hjalp!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.