< Tilbake til oversikten

Ketolyse - alkohol

Svima sa for siden:

Jeg skal på julebord i helgen og lurer på om det er noen råd for å tåle mer enn 2 gl. rødvin?
Jeg har tidligere vært "glad i" litt vin på fest, men nå føler jeg meg beruset av veldig lite alkohol.
Gikk en gang på en "smell" og det vil jeg ikke en gang til. Det er liksom ikke det samme å sitte bare med vann hele kvelden. :eek:
Pleeeees. Er det noen råd der ute?

Photobscura sa for siden:

Jeg for min del har over omtrent tre år i ketose bygd opp en ganske normal toleranse for alkohol, men i starten gikk det litt over stokk og stein. Så jeg passa på å drikke langsomt og alltid ha vann ved siden av. minst et vannglass til hver alkoholenhet -hvilket er lurt uansett. Det er fortsatt et must, og sørger for langt mindre fyllesyke og dehydrering. Er i grunn ikke noe annet å gjøre :o

Svima sa for siden:

Ja, jeg ser den.
Jeg føler jeg har blitt litt a-sossial, tørr liksom ikke å "ta sjansen". Alkohol betyr jo ikke alt, men hadde vært gøy å kunne være med.
Jeg må ikke drikke bøttevis, men litt. Kos å kunne sitte rundt bordet, men kunne "tåle" litt mer enn 2 gl.
Kansje jeg må godta at sånn er det?
Vekttap er viktigst. - 10 kj. siden sept.

Photobscura sa for siden:

Du får tenke på det på den måten at du sparer penger, et glass vin ute koster jo gjerne pluss minus seksti spenn ;).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.