< Tilbake til oversikten

Fjernadopsjon

mofe sa for siden:

Jeg har tenkt på å "skaffe meg" et fjernadoptivbarn.. (huff.. hørtes nesten stygt ut..).

Så lurte jeg på om noen som har erfaringer med dette?

guro sa for siden:

Jeg er Redd Barna fadder. Det er et generelt fadderskap, ikke et spesielt barn. Helt greit synes jeg. Jeg har også et barn i en SOS barneby. Egentlig hadde det passet meg bedre å være fadder for en barneby enn en speseilt barn - det gir meg bare dorlig samvittighet for ikke å følge opp med brev og slikt. Jeg oppfatter begge orgasnisasjonene som veldig seriøse.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg vil anbefale deg å tenke gjennom ha du vil med fadderskapet, slik at vi finner et som passer for deg. Vil du bare støtte gode banreprosjetermed penger, eller ønsker du deg et barn å følge opp, kanskje besøke? Da er kanksje spåk et tema også? Er det barn i et spesielt geografisk område du øsnker å støtte?
Lykke til med 'svangerskapet'!

mofe sa for siden:

Jeg har lyst på ett barn som jeg kan følge opp, sende brev til, og kanskje besøke :)

Lyst til å få et barn i Afrika :)

guro sa for siden:

Da ville jeg prøvd SOS barnebyer. Det har sikkert en nettside du kan kontakte dem gjennom. De finner sikkert noe som passermed dine ønsker. Tror kanskje de oversetter brev også. Vet ikke hvor språkmektig du er ..
Hvilken alder? Gutt eller jente. Jeg hadde en storgutt, ca 15men han klarte ikke tilpasse seg reglene i byen og måtte flytte ut. Nå har jeg ei jente på ca 10. Begge spansktalende.

mofe sa for siden:

Tusen takk :) Da skal jeg lese litt om SOS barnebyer :)

aveline sa for siden:

Jeg er Plan-fadder til en liten gutt på 5 år fra Sri Lanka.
(Dessverre vet jeg ikke om han lever lenger.)
Plan har sendt meg bilder og tegninger fra gutten - samt "oppskrift" på hvordan jeg skal gå fram når jeg vil sende noe ekstra til han.
Plan sender meg regelmessig rapporter om hans utvikling.

Jeg syns Plan gjør en fantastisk jobb. De påser at alle barn i samme landsby har det bra - slik at ikke Lille "Moddy" som jeg kaller han - (håpløst navn) blir en liten "konge på haugen"
Men hvordan Plan prioriterer hans utdanning, vet jeg ikke. Men de har min fulle tillit.

Gamla sa for siden:

Jeg har vært Redd Barna fadder i mange år tidligere, men måtte slutte i en periode da jeg hadde svært lite penger. Desverre har jeg ikke fått startet opp igjen enda, men jeg skal nå melde meg. Synes det er greit å være Redd Barna fadder. De sender ikke ut bilder og brev og sparer derfor store administrasjonsutgifter.
Uansett, fjernadopsjon er en flott oppgave!

mofe sa for siden:

Jeg har lyst på "personlig" kontakt med fadderbarnet.. Så da er kanskje ikke Redd Barna noe for meg?

Har trøbbel med å komme inn på SOS Barnebyer sine sider - tror det er maskina mi. Får prøve igjen senere :)

Fedonisten sa for siden:

Vi er Plan-faddere for ei jente på Sri Lanka. Eller det er jo egentlig mest riktig å si at vi er med å støtter en landsby der - for det er som nevnt tidligere her et sted ikke et enkelt barn som får "våre penger".

Jeg er litt ambivalent i forhold til kontakt med barnet eller ikke. På en måte er det jo hyggelig og koselig - men på den andre siden så er det av og til vanskelig med kulturforskjellene og språkforskjellene også.

Jeg er uansett veldig fornøyd med Plan - og er spent på neste brev jeg får med status fra Sri Lanka.

:klem:

mofe sa for siden:

Sitter og ser på God Morgen Norge - og der var det intervju med generalsekretæren i PLAN.

Han snakket om at det hver måned dør 250 000 mennesker i HIV/AIDS - 250 000 av malaria, og 140 000 av malaria..

Sette det opp mot naturkatastofen? Kanskje ikke "rettferdig".. men jeg skjønner nå mere av at det er flere ting i verden som trenger vårt fokus.

Tenkte å sjekke ut PLAN på nettet nå..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.