< Tilbake til oversikten

Protein pulver

#1

Hibbedi sa for siden:

Hei!Jeg er en jente som leter etter bra protein pulver,leste at Skorpia brukte Conscepti ekstra pro,hvor får man kjøpt det?Noen andre protein pulver å anbefale,noen erfaringer med whey teck protein pulver?På forhånd takk


#2

Skorpia sa for siden:

du må på helsekost,de har det både på sunkost og life,og det er det eneste jeg har funnet som ikke inneholder smakstilsetninger. Inneholdet har noe sånt som 1.3 gram karbo pr.100 gram og 100gram proteinpulver er ganske mye:-)

#3

Iset sa for siden:

det finnes mange andre uten smakstilsetninger og:)

bla multipower har mange uten smak,men ikke alle helsekoster selger det. Jeg jobber i Life, og vi har det, iallefall i Stavanger. hvis helsekosten ikke fører det, samme hvilken helsekost det er, så be om at de bestiller det til deg. det er NULL problem, samme hva de sier.men du må sannsynligvis betale halve prisen som depositum.

Skorpia: har du våknet nå ja? hihi :D


#4

Silvandar sa for siden:

Ser dere har veldig fokus på å unngå smakstilsetninger, hva er galt med å ha dette, egentlig?

Etter alt jeg har lest i det siste om at protein er det viktigste appetittdempende elementet (utover stabilt blodsukker generelt) i ett lavkarbohydratkosthold så er jeg veldig interessert i å få på plass dette her riktig :)


#5

HP sa for siden:

Flere grunner. Men den viktigst er Aspertam som er vanlig i proteinpulver. Det nest viktigste er GI, mange shaker er tilsatt karber med en GI på opp til 134 :eek:. Og for det tredje, ønsker du å ha proteinpulveret i annen mat så passer ikke smaken alltid... ;)

Proteinene metter ja, men søtstoffene kan gi søtsug for mange...


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.