Jeg vet det er noen her som tar pause i julen og andre ikke. Selv heller jeg mest mot å ta en moderat pause i julen. Med det mener jeg at jeg vil spise litt av det jeg har lyst på, som er tradisjon og betyr noe for meg, men jeg skal ikke ta helt av. Jula er viktig for meg og maten er en del av kosen, rett og slett (men ikke det viktigste selvsagt).
Regner med det er noen her som er såpass erfarne at de har vært gjennom en juleferie før (med pause) og kan fortelle meg hvor mye jeg kan forvente å gå opp i vekt? Vil alle kiloene snike seg på igjen eller vil jeg gå opp 1-2 kg?
Slike ting er litt greit å vite.. Første helgen i januar skal jeg nemlig til London å prøve brudekjoler :D
Jeg har tatt pause fra ketolyse og levd mer generell lavkarbo i julehelgene :)
Ikke gått opp noe særlig egentlig. Men det har vel med at jeg har spist meg god og mett til hvert måltid, slik at andre utskeielser ikke har vært så veldig fristende.
Hvor mye man ev. går opp har med hva man spiser, hvor mye osv... Trøsten er jo at det er avfall og vann som samles opp og det kan gå fort bort igjen :ja:
Godt tips, spiser meg forsåvidt alltid god og mett til middagen :)
Gleder meg veldig til jul jeg, tror det blir bra :) Er jo ikke mer enn noen få dager, i romjulen skal jeg ikke meske meg for mye med julegodis.
Ikke at jeg har så mye erfaring ennå, men jeg tenker at jo bedre man forbereder seg mentalt, jo bedre går det til jul også.
Jeg skal for eksempel gi meg to, tre dager hvor jeg koser meg både med julemat og julegodt. Jeg kommer nok ikke til å spise poteter, men det blir nok en og annen julekake. Deretter er det tilbake til gode vaner igjen.
Var på julebordstur for et par uker siden, hvor jeg koste meg med en kakebit til kaffen to dager, brente mandler og litt andre "fysaker". Mandagen etter var det rett tilbake til ketolysen.
Dette var min første "sprekk" (men planlagt, så jeg anser det ikke som en sprekk sånn sett) siden jeg begynte med ketolysen, men det var ikke spesielt avskrekkende egentlig. Jeg ble ikke dårlig, og det var ikke spesielt tungt å gå tilbake til lavkarbo. Dvs, mandagen merket jeg at humøret var litt labert, men ellers gikk det fint. Vekta har heller ikke tatt skade av utskjeielsene. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.