Jeg er glad i å ta et glass rødvin hver kveld, trodde det var ok angående lavkarbo mm. Men så leste jeg i boka til Dr. Annika Dahlquist at jeg kun kunne drikke et par glass pr uke :(
Tar to glass hver kveld jeg, uten at jeg skal anbefale andre å gjøre det samme, og jeg er kjempefornøyd med vektnedgangen.
[font=Verdana][/font]
Men det er svært lite restsukker i "min" rødvin da..:)
Det er det sukkeret som blir igjen etter gjæringsprosessen. Stort sett så ligger rødviner på to gram pr liter pluss minus, men dette står som regel på polets nettsider for hver enkelt vin. Ellers er det ofte sånn, i alle fall når det gjelder rødvin, at jo høyere alkoholprosent, jo lavere restsukkerinnhold.
Men, med det sagt, så vil kroppen alltid brenne alkolhol før fett, ettersom det er mer lettilgjengelig. Og alkoholforbrenning er konstant, så det går ikke an å få fortgang på prosessen med en løpetur liksom. :o. Men en enhet bruker fra en til halvannen time på å forbrennes, avhengig av kroppstørrelse og kjønn.
På denne nettsiden står det en fyldigere omtale om vinen, som jeg ikke får til å lage en direkte link til. Men søk på vinnavnet så finner du det. :):)
Denne sto i VG Lesernes anmeldelser:
Terningkast 6
La Chasse er desidert den beste rødvinen til all slags vilt, men særlig til elg,rein og hjort, i tillegg til lammekjøtt. Meget passende til ost,og særlig feta ost.Til kylling synes jeg den ikke passer. Den har kraftig smak og smaker litt av krydder og dufter også krydder. Bør absolutt prøves.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.