< Tilbake til oversikten

Desemberskravletråden til 30+

vaskeklut sa for siden:

Ny måned, ny skravletråd. Det er vel på sin plass, er det ikke? :cool:

Fumle sa for siden:

Heisann!! Er ny her inne og må jo nesten snike meg inn hit også og bli kjent med andre i samme situasjon som meg :)

Rin sa for siden:

Hei hei. :) Akkurat kommet inn fra kulda (fytterakkern så frossent det er i Oslo i dag :eek:) og i ferd med å dekke varmebehov med kaffe og tepper! Og har LCHF-boka til Annika Dahlquist å lese i, siden jeg fikk den i posten fra snill mamma. Desember blir bra!

Yonah sa for siden:

God kveld!

Jeg har akkurat tatt siste bit av pizzaen min. Jeg fikk tak i ketolyse bakmiks på bytur i dag og måtte prøve den i pizzaoppskriften. Ble kjempegodt! Spiste med Jacobs chorizzo! Nam, endelig kan jeg spise chorizzo igjen.
Også siden vi skal til byn i morra og( byn=Elverum;) )til øyenlege med Dokka, så fikk jeg de på meny til å male 2 kg medisterdeig til meg:D Så her skal det bli medisterkaker!

lillemor88 sa for siden:

riktig god morgen...:D
da nærmer det seg helg igjenn etter en lang og tøff uke... skal bli godt:)
her er det 10 kalde i dag, hurraaa NOT:eek:

i dag var dagen jeg liksom skulle se nedgang.... men er veldig støl og tung i kroppen så det ble oppgang:P

det blir mye alkoliserte festligheter nå frem mot jul, så merker jeg står litt stille... jeg går ned drar ut går opp hihi:) men har greid og holde på 101tallet så skal jo ikke klage...

til mandag skal jeg til legen, har veldig magekramper om dagen... håper det ikke har noe med ketose og gjøre?

for jeg vil gjøre meg ferdiiiiiiii;):confused:

i dag skal det bakes peppekaker på jobben.,....da må jeg være sterk.. men værre skal det bli vi skal forme marsipan og dyppe det i lys sjoko... wææææ. jeg får jo ikke til lavkarbo marsipan så får bare ta det sånn det kommer:rolleyes:

ha en riktig fin dag alle sammen. nå skal jeg ut og skrapa bil BRRRRRRR!

Lurer* sa for siden:

Jammen meg har vi ikke fått en desember tråd.
:klem:Lillemor, jeg syns det er knall bra om du kommer igjennom en slik periode i null. Lykke til hos legen.

Jeg surrer mye fortiden det er mye burde burde, men jeg bare spiner rundt og ikke får gjordt det jeg biurde. Men men det kommer seg vel.

Det er kaldt her også, håper på MER snø jeg da! Syns det er koslig å leke ute med ungene i snøen.

Holder meg fremdels i skinnet når det gjelder kurn, og håper at det viser seg på vekta på mandag også. Jeg driver å tenker på hvordan jeg skal gjøre det i jula...hvor mange "spise" dager skal jeg unne meg?

MatGlad! sa for siden:

Hei,hei!

Gruer jeg litt til lørdag; veiedag.. Har en dårlig følelse for hver gang det nærmer seg at jeg skal på vekta. Så langt har jeg blitt positivt overraska hver gang, men tilslutt blir det vel stopp.. Krysser fingre! Det var meningen jeg skulle på trening (eneste dette uka..), men ble dessverre forsinka på jobb. Men skal iveien på mandag :)

Ellers synes jeg at jeg har strevd litt denne uka. Falt selvfølgelig for fristelsen da ei hadde med seg kake på jobb. Marsipankake. Og det ble ikke bare en liten bit, nei. Det er vel derfor jeg har en dårlig følelse for vekta. Er sjeleglad for at jeg ikke har vekt på hybelen (ukependler)!

Men har vært ute å gått ett par kvelder denne uka, tross bitende kulde!

Sp.m. til alle; hvordan klarer dere å holde dere unna fristelser? Jeg har ofte egentlig ikke spesielt lyst på kake, men det er som om hjernen bare får en shut-down. Jeg tenker liksom ikke. Og så blir jeg kvalm og ekkel etterpå, og angrer som bare det!

Supera sa for siden:

Får du i deg magnesium?

Er det noe problem da? Jeg har tenkt å prøve med sukrinmelis. Burde jo gå fint! :snill:

Sukkeravhengighet kalles det. Hvis du kutter ut sukker helt i en uke eller to, så vil du sannsynligvis kjenne forskjell. Det hjelper også å få i seg litt krom.

MatGlad! sa for siden:

Hadde 3 sukkerfrie uker for 1 mnd sea ca, men det betyr vel at jeg må ha sukkerfrie perioder gjevnlig? 50 mcg krom pr dag, er det nok tror du?:confused::confused::confused:

vaskeklut sa for siden:

ja, absolutt ;) sukker er fa*n selv altså. :D

Men. Får du i deg nok fett? Lite karber?

Jeg blir iallefall mer fysen på sukker om jeg spiser for lite fett, masse karber og ikke holder meg nok unna søtt. Husk også at søtstoffer kan trigge søthungeren!

klompenmio sa for siden:

hei alle flinke damer:)
Kan jeg få¨lov til å kuppe tråden deres litt? ser på tickeren deres at dere haar hatt masse nedgang i vekt, og vil derfor høre med dere om hvordan dere spiser.
Jeg har gått på ketolyse siden august. Jeg har ikke gått ned i det hele tatt.

vaskeklut sa for siden:

[quote=klompenmio;802441]hei alle flinke damer:)
Kan jeg få¨lov til å kuppe tråden deres litt? ser på tickeren deres at dere haar hatt masse nedgang i vekt, og vil derfor høre med dere om hvordan dere spiser.
Jeg har gått på ketolyse siden august. Jeg har ikke gått ned i det hele tatt.

Supera sa for siden:

Det spørs jo hva som var innimellom der... Hvis du har tre sukkerfrie uker for så å spise en del sukker igjen, så er du jo fort sukkeravhengig igjen.

lommelegen står det:
Dagsbehov
Anbefalt dagsinntak for voksne er mellom 50 og 200 mikrogram ((g).

Mer vet ikke jeg...

Rin sa for siden:

Om du er 189 cm høy og veier 90 kilo har du vel en BMI på rundt 25? Og har likevel 20 kilo å bli kvitt? :eek: Vet det er individuelt, men vekttap er i alle tilfelle vanligvis størst hos de som har mest å ta av, såvidt jeg har forstått. :)

klompenmio sa for siden:

Hei hei
Nei, jeg gjør ikke det. Jeg gikk mye i en periode, og da gåt jeg heftig fort og hard. I det siste har jeg vært skikkelig slapp og sliten, så jeg har ikke makta. Den siste uka nå har det snudd og jeg begynner å føle meg mye bedre, og skal bruke denne enerien til å gå mer tur. Kanskje begynner jeg å trene.

Jeg drikker mye vann. Flere liter til dagen..
Hva med deg? Trener du masse?

klompenmio sa for siden:

Ooops...Skrivefeil...Jeg er 169 cm..

vaskeklut sa for siden:

Huff, nei. Jeg er altfor dårlig til å trene. Jeg merker dog at vektnedgangen går raskere i de periodene jeg trener mer. Forhåpentligvis blir det retta på snart, når venninna mi kommer flyttende hit, så blir vi treningskompiser. Alltid mye lettere å trene sammen noen, syns jeg :D Regner med kiloene flyr lettere av da!

kiwo sa for siden:

Ja, det var en skikkelig skrivefeil:p
Da skjønner jeg problemet ditt litt bedre:)
Jeg går veeeeldig sakte ned, men jeg gir meg ikke. En dag vil det nok løsne.

lillemor88 sa for siden:

takk for det=) ja tar magnesium tabletter i alle fal så tror det?
men skal ta bilder av tarmer og sånn.. AU.. kamara oppi stumpen.. hehe gruer meg....men får svar i alle fall da..:)

jeg og samboeren min skal da julaften og 1 jule dag som spise dager..
han maser om taco til frokost:P men man har jo ikke det på julaften hihih:D vi kan ikke ha mer enn 2 dager.. det var i fjord alt gikk galt.. sluttet ikke og spise og endte med 16 kg opp(fra des-august):eek:

denne marsipanen.. sliter meg at jeg ikke får malt mandlene bra nok.,.. så det blir en ekkel masse.. men tenkte jeg skulle ønske meg stavmixer til jul.. kan det hjelpe etter man har malt mandlene så godt man kan?

kom det snø til deg i dag også? her er det masse... gøy for vi skal ake med barna i dag:D

:klem:

lillemor88 sa for siden:

den jeg skrev var beregnet til deg også da på en måte=) tidlig for meg her:P:P

Rin sa for siden:

Ahh, da så. :)

Du skriver at du gjerne skulle hatt en fastlagt kur / bestemte mengder mat, jeg skjønner den. Det jeg gjorde i 'overgangen' til lavkarbo / ketogen kost var å bestille mat i noen uker fra Foseids "Spis deg slank"-opplegg - det hjalp meg mye, jeg tror hele omleggingen gikk glatt fordi jeg visste akkurat hva jeg skulle spise hele tiden, og alt var porsjonspakket. Jeg trengte det ikke i mer enn tre uker, da hadde jeg 'lært' mengder, blitt kvitt karbo-suget, og følte meg klar for å heller ta ansvar for maten selv. Vet det ikke er en løsning som funker for alle (avhenger av alt fra hvor man er i landet til hvor stor fryser man har...), men det er kanskje verd å kikke på?

Stress er en partystopper, det også. :)

Og i fht det du spiser - har du prøvd å øke litt på mengde grønnsaker? Mener Ketolyseboka anbefaler litt grønt til alle måltider? ...Skaldeman/Gi-nolls anbefalinger går vel litt andre veien igjen, men det kan være verd å teste reaksjonen begge veier, kanskje? (På både mer og mindre grønnsaker, mener jeg).

klompenmio sa for siden:

God morgen og takk for svar.

Jeg har ikke stor fryser så det blir nok ikke aktuelt for meg å bestille ferdige retter.
Helt til nå har jeg spist grønnsaker til (nesten) alle måltider. så derfor prøver jeg nå å kutte litt på dem. Jeg får bare se hvordan det går.

Jeg drikker noen kopper kaffe til dagen, og har pleid å ha fløte i.

vaskeklut sa for siden:

Jeg blir ikke klok jeg altså!

Hmm.. Kan det hende at (som noen over her påpeker) du spiser for lite grønnsaker? Evt for mye/feil type? :forvirret la oss få vite hvordan det går med Skaldeman da! :D

Yonah sa for siden:

Man skal male mandlene på mandel eller kjøttkvern. Det blir ikke like bra i food prosessor eller stavmikser. Ei mandelkvern koster ikke mye, kjøp en sånn liten sak som du skrur fast i bord/benkekant.

klompenmio sa for siden:

Jeg skal fortelle hvordan det går. Skal begynne på ketolysekurs i januar. Da må jeg vertfall lære hvordan dette skal gjøres...

Ha ei strålende helg :)

lillemor88 sa for siden:

jeg har en liten søt mandel kvern.. skal ikek gi opp:)

Rin sa for siden:

Jeg er ikke noe ideelt forbilde, siden mine spisevaner lider en del under det at jeg har ME. Det betyr at faste, regelmessige måltider er ganske fjernt fra virkeligheten for meg, med mindre noen gir meg en kokkeslave i julegave. :cool: Jeg har helt på trynet søvnmønster og greier, så jeg har virkelig ikke noen skikkelige dagsmenyer å diske opp med! Ofte blir frokost eller lunsj ikke noe større enn en neve nøtter eller litt ost hvis jeg har dét i hus - ellers prøver jeg å være flink til å lage mengder av lasagne eller pizzaruller etc som jeg kan ha i kjøleskap/fryser og forsyne meg av når jeg trenger det. Om jeg kommer utpå kvelden og merker at jeg har spist for lite, men ikke har energi/sult nok til å ordne meg noe 'ordentlig', lager jeg meg en kopp god kaffe eller te med en solid slump fløte i. Og jeg er ikke noe flink til å få i meg grønnsaker hvis jeg ikke har vært flink i en våken-periode og tilberedt tilstrekkelige mengder, det å skrelle og hakke og veie og blande etc. tar nok energi fra meg for et par dager om gangen, hehe.

Men poenget - om noe - er at man må tilpasse mat etter hvordan man fungerer, i alle fall minst like mye som omvendt. LCHF-mat gjør kroppen min godt, selv om jeg ikke gjør alt helt optimalt eller klarer å følge alle regler for grønnsaksmengder og bla, bla. For meg funker det å spise nøtter, for andre gjør det ikke det - for andre funker det å drikke light-brus, for meg gjør det ikke det. (Eller, det vet jeg faktisk ikke mht vekttap, men jeg blir så sykt avhengig når jeg først får pepsi max'en i kroppen... tre måneder tørrlagt nå :p)

frifuggel sa for siden:

Tørr heller ikke utfordre PepsiMax spøkelset. Bråkuttet 1. oktober, og regner meg nærmest som "tørrlagt brusholiker". Gikk forunderlig lett, foruten en dundrende hodepine i ett par dager. Vil helst ikke oppleve den en gang til :p

Lurer* sa for siden:

Tihi...jeg tok det som en selfølge at den var til meg..så måtte le når jeg leste "forklarings"innlegene dine:D

Jupp, det kom mer snø i dag. Vi var ikke ute etter barnehagen, så jeg håper snøen ligger i morgen og vikan komme oss ut litt. Håper nedbøren i morgen kommer som snø og ikke regn!

MatGlad! sa for siden:

Har vært inne å lest litt innlegg her, men nå er jeg klar for "loppekassa" Skal til frisøren kl 9 i mårrå :D

Men gruer meg litt til å gå på vekta i mårrå, har ikke den beste følelsen..

God natt alle sammen!

Tonemi sa for siden:

Hei og hå alle sammen,

Ja,ja i går hadde jeg en liten utskeilelse dag.....Hadde vært fysen på smågodt hele dagen og bestemte meg da for å kjøpe litt. Film lånte jeg også...
Spiste og koset meg. Sureføtter, colaflasker, fruktbønner sto på "menyen" og det smakte helt fortreffelig..
Hele aftenen var planlagt....
Men etter ei lita stund kom sukkersjokket....Trøtt og uvel ble jeg ,så etter å ha sett under halve filmen klarte jeg ikke mere. Takket for meg å gikk å la meg:p
Det var min fredagskveld sammen med mann og barn:rolleyes:

klompenmio sa for siden:

Takk for svar!
Jeg syns du er kjempeflink!!
Har venner som har ME, og ser hva de i perioder har å slite med.
Lykke til, og kos deg masse i juletiden :)

Furine sa for siden:

Må vel gi litt lyd frå meg på denne tråden også :)
Jula nærmar seg med stormskritt, utruleg kor fort tida går. Skal heim til Norge i jula, og gler meg vanvittig til det!
Lavkarbo har gått veldig tregt for meg i det siste, fordi eg har hatt mageinfluensagreier av og på eit par veker. Ikkje alltid så godt å vite kva ein skal ete når ein er dårleg i magen. Men er betre no heldigvis!

Vettel sa for siden:

Tester ticker, delmål.

Yonah sa for siden:

Jeg har kosa meg med ribbe og hjemmelaget surkål i dag. Og jeg skal aldri mere kjøpe surkål fra nora mere:D Mannen åt alt for mye:lol:

Natta! Nå må jeg legge meg, nå begynte det en komiserie på tv og det er det verste jeg vet.

lillemor88 sa for siden:

hei og god morgen=)

da var all snø gjort om til slafs , og ungene i bhg kaver i vann:eek::o

vi får håpe det slutter og regne og kommer litt ny snø da:)

vekta mi er litt rar om dagen.. men nærmer meg med museskritt under 100 tallet... gleder meg! det blir spennende på torsdag med veing....

lagde ribbe selv i helgen... den krympa til ikke noe men det lille vi fikk var godt:rolleyes:

ha en fin dag alle sammen=)

vaskeklut sa for siden:

OH JOY!!!

I dag har jeg en knallbra dag altså :D
Prøvde først å lage kaffelatte-greier av/med eggemelk (oppskrift finner du her) og det ble bare SÅ godt!

Seinere prøvde jeg på meg den ullkjolen jeg prata om (kanskje jeg snakka om den i den der tjukke i hue-tråden?) og tok et bilde. Så på bildet for tre måneder siden, og det er faktisk blitt forskjell! Snart kan jeg bruke den uten å se ut som en humle :D Ooooog, jeg prøvde på meg et par støvletter jeg ikke har kunnet bruke på to år eller noe (tjukke ankler og legger). Måtte først snøre om de, pga venninne med spinkle legger hadde lånt de, meeeen, jeg fikk de på meg til slutt :eek::D (vi sier ingenting om at jeg måtte la vær å snøre det øverste maljeparet) Så nå er jeg fornøyd altså!:cool:

Skal på besøk til mamma etterpå, det blir fine greier det og.

Har dere hatt en fin dag?

Vettel sa for siden:

Ynsjyll...! :flau:

Fant ikke test-tråd skjønner du. Tager vad man haver! :liste:

Lurer* sa for siden:

Kult Vaskeklut! Det er gøy å prøve ting i skapet og finne ut at de passer.

I går fikk jeg mail fra ei på jobben, hun lurte på hva jeg hadde gjprdt de siste mnd for hun så jeg hadde blitt mindre:) Det gjorde bare min dag HELT TOPP! Dette er gøy!

Er hjemme i dag, skal ha eksamen i morgen. kjenner at jeg begynner å bli klar, så jeg kan ikke henge her inne så lenge...MÅ bli helt klar.

I dag regner det igjen, jeg kjenner igjen det du skriver Lillemor, det er vått ute! Ungene kommer hjem i søk våte dresser, men de er strålende fornøyd så da kan jeg vel ikke klage:)

Ha en fin dag!

lillemor88 sa for siden:

så gøy det er med bemerkninger og klær som passer:D

koselig med meil og greier, det er en kjempe motivasjon:D

i dag er jeg så støl! desember mnd tar på, det er så utrolig hektisk på jobb da altså... bare komme seg gjennom dagen i dag og lang dag i morgen så er det helg....

veie dag i dag også: 100,9 så vi rykker nedover med 600 g siden forrige uke:rolleyes:

ønsker alle en toppers dag!

Vettel sa for siden:

Jeg har også gått ned! 700 gram siden lørdag. (henta vekta i Norge)

Hurra for oss!

Tonemi sa for siden:

I dag har jeg bestemt meg:O) Etter nesten 7 mnd på ketolysekuren skal jeg begynne å lese litt om Fedon Lindbergs sin diett...For så å gå over på det..Dette fordi jeg nå kjenner ett behov for å få mere "innhold" i matvarene jeg spiser...
Behovet for frukt og yoghurt melder seg...

vaskeklut sa for siden:

Det blir helt sikekrt kjempefint, Tonemi! Lykke til med det!

Fluke sa for siden:

Jeg fikk visst ikke med meg at desember startet. Jeg var med og arrangerte julebord på jobben, og da gikk all tid og tanke med til det. Og uken etter julebordet har jeg stort sett vært på kurs -og sovet. Jeg tror kanskje at alkohol og ketose kan være en farlig blanding. Det sa "kaping" allerede etter tredje glasset med velkomstdrink, og resten av kvelden er litt uklar. Men jeg danset og hadde det gøy, og forstuet en finger og vrikket en fot. :rolleyes:

Vel, nå er jeg på pass igjen. Mentalt iallfall. Kuren går heldigvis veldig greit, på tross av bakrus og skade og stakkars meg og sånt. Beltet kan strammes mer enn før og buksene "slarker". Og det er en bra ting. :ja:

Supera sa for siden:

Jeg merket ingenting til noe økt alkoholfølsomhet... Jeg drakk som normalt, og holdt meg godt brisen, men ikke full. Men har sett at folk skriver at det er bare det at alkoholen virker raskere enn før.

Hehe, snakk om å skade seg da? :geip:

Dette kostholdet er konge! :ja:

Vettel sa for siden:

Fluke: Har det som deg, jeg! Ett glass vin til maten og jeg snøvler, spesielt hvis jeg har begynt på det glasset før maten kom på bordet. Hehehe!

vaskeklut sa for siden:

hjelphjelphjelphjelpHJELP!!!!!

jeg er dr*ttlei av ost og eller skinke og egg som pålegg. Noen som har andre forslag? Jeg er ultrablakk og har egentlig ikke råd til ting som reker og slike gode (og dyre:p )ting som jeg har lyst på!

Jeg forsøker å spise mest mulig ren LCHF. Skikkelig lite karbs altså. Jeg trenger litt billige middagsforslag og, hele motivasjonen min er på tur ned i dass, fordi jeg finner ingenting i oppskriftsforumet som er billig, (og som ikek har sånne dyre ting som jbk osv) og har lite nok karber som jeg i tillegg har lyst på.. Jeg har maks 3-400 i uka å kjøpe mat for. Noen som kan hjelpe? Jeg er allerede begynt å småspise litt høykarbo.. Hjelp!!! Jeg vil ut av dette! Motivasjonen min er borte :( Det hjelper ikke akkurat på at vekta har stagner pga karbospisinga :/

Fluke sa for siden:

Vi kjøpte kalkun på tibud som vi stekte og brukte som både pålegg og middag. Kalkunbiter stekt sammen med bacon og massemasse smør er kjempegodt. :nam:

Vi har alltid seterrømme med hvitløk i i kjøleskapet, og det er godt til alt mulig. :ja:

Fluke sa for siden:

På Obs! har de XP-bacon som er kjempebillig og godt.

Yonah sa for siden:

Se på kiwi, leverp0steien fra first price er billig 0g har mindre enn 1g karb. pr 100g. 0g den er g0d, minst like g0d s0m finnsbråten sin 0vnsbakte s0m 0gså inneh0lder lite karber, men er mere enn d0bbelt så dyr.
Jeg spiser denne på linfrøknekkisene mine, sammen med agurk 0g paprika. Passer vårt budsjett f0r tiden, f0r vi er blakke nå..

Vettel sa for siden:

Laget igår hjemmelaget eggsalat:
Majones, kokt egg, asparges/sopp fra boks. Tilsett eller føy til andre ting som passer ditt kosthold. + salt og pepper da!

Tunfisk med masse majones og grov pepper! (tomat om du kan spise det)
Ååå det fikk jeg lyst på nå..

boink Så nå at det er middagsforslag du vil ha.. hehe!

• tunfisk på boks, ikke suupergodt, men ok og veldig billig!
  • kyllingfileer er vel ikke så dyrt?

lillemor88 sa for siden:

first price har kjempe gode kyllingvinger: 57kr for en kilo disse er gode kalde som varme og med rette tilbehøre kan man jo strekke pakken til 2 middager pluss frokost eller lunch? 0-0,5 karbs også=)

euroshopper selger store frossen poser med brokkoli: kok dem stek dem i i krydder og la de surre litt i fløte mmmmmmmmmmmm gir dem en HEEELt nydelig smak:D:D

jeg må også tenke litt på priser og sånn: derfor går det i firstprice egg ( 4 egg) pluss kokt skinke så har jeg frokost og lunch med paprika og agurk.

kjøttdeig eller kylling vinger med denne nydlige brokkolien....

håper disse tipsene var noe til nytte også;)

en ting jeg også MÅ medele er at vekta mi viste under 100 i dag:D
99,9 men alike vel da!!!!!!!1

nå skal jeg snart til ikea og kjøpe ny spise gruppe til kjøkkenet... der får jeg vel gått av meg noe vil jeg tru hihih:)

ha en fin dag alle sammen:.....:)

Carisma sa for siden:

Ribbe er nesten det billigste du finner om dagen, og kan spises til alle døgnets tider :D

Rin sa for siden:

Signeres! Jeg anser det som rimelig luksuriøst å handle ferdig tilberedt mat i ferskvaredisken, men ribbe for en hundrings har holdt meg med fôr siden fredag formiddag :cool:

I dag ble det forøvrig en halv klementin til frokost - siden kaffesjappa hadde Lucia-feiring og jeg hadde noen å dele den med, hehe. De fire-fem båtene kan jo ikke ha veid stort - tror ikke jeg skal anse det som synding mot kostholdet, i alle fall!

vaskeklut sa for siden:

Tusen takk for fine tips, folkens! :D

frkprym sa for siden:

Har o'en sagt takk for seg hos deg, Imse?
:)

Ang. billig mat: på Rema har de skinkestek til 39 kr kiloen. Steker det, og har som pålegg, i salat, til kveldsmat eller middag. ( Rema er nærmest, har ikke så god oversikt over de andre kjedene, sikkert andre som har det billig også
)

lillemor88 sa for siden:

hei og god morgen!

da var det tirsdag og bare 7 arb.dager igjenn til ferie jeg teller ned!!!
jobben er rammet av sykdom som dette blir en tøff uke for en stakkars sjel som hangler.....:(

håper dagen går fort i alle fall!

i går stekte jeg opp ribbe så til frokosten i dag er det ribbeterninger frest i panna med krydder mmmmmmmmmmmmm:D

men så er det standar omletten til lunch hihhih!

ha en god dag;)

øysteiin sa for siden:

Årets mål nådd, -17 kilo og første gang under 130 på mange år.

Nå gjelder det og styre fint gjennom jula uten at alt kommer på igjen da :)

frifuggel sa for siden:

Hurra for sånne jule"gaver"!! :heia::heia::heia:

lillemor88 sa for siden:

kjempe bra:D jula er skummel men tenk på hva du har oppnådd og ikke spoler det:P:)

jeg skal BARE kose meg julaften og 1 jule dag.. ikke noe mer:)

Lurer* sa for siden:

Wow! Kjempe bra!

øysteiin sa for siden:

Takker for hyggelige tilbakemeldinger :)

Det er nå om 1 uke den store testen skal gjennomføres.

Blir vel kjøtt og vann gjennom hele jula, pluss leve resten av jula på et helsestudio.

Hvordan legger dere andre opp spising i jula for og ikke gå på tidenes smell?

frifuggel sa for siden:

Skal spise det jeg spiser nå, jeg, mer eller mindre. Blir jo både ribbe, helstekt laks og pinnekjøtt, masse godt pålegg, oster, lammerull, sylte, alt veldig lavkarbo, så jeg kommer neppe til å sulte ;) Har bittelitt hjemmelaget godteri som jeg kan spise på selve julaften, baconsvor også, men det kan godt hende jeg lar det ligge. Gleder meg til samvær og kos, maten kommer i andre rekke. Det er jul bare en gang i året, men nå er det jo sånn at den ligger bang! midt i løpet mitt, så da får den bare være der :D

Rin sa for siden:

Jeg bekymrer meg befriende lite for jula og hva som skal spises og ikke spises. Allerede da jeg startet for tre måneder siden var det tanken at i juleuka skulle det være fritt frem for klementiner. Om jeg går ut av ketose vil det altså ikke være en smell, siden det er høyst planlagt - og forberedt - fra min side. Poteter etc har jeg aldri hatt for vane å spise, så selve julemiddagen skal nok gå aldeles strålende med ribbe og pølse. ;)

Det jeg derimot lurer litt på om jeg kommer til å smelle på er iskrem... så avsindig vondt i halsen de siste dagene! :mad:

Lurer* sa for siden:

Jula...jeg hører at jeg har andre planer enn dere.

Jeg er glad i alt jula har å tilby kromkaker, smulteringer,goro, pepperkake, ribbe, riskrem, risgrøt, lutefisk, klementiner, julegodteri osv. Så jeg har bestemt meg for at jeg skal kose meg i jule. Men jeg skal ikke frotse, men jeg skal kose meg. Kanskje det holder med en av hver kake:)

Så er det kanskje noe med det ordtaket at det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som er farlig, men det du spiser mellom nyttår og jul:D

Vel nå skal jeg ut å shoppe, har noen få gaver igjen og har tatt meg fri i dag for å bli ferdig. Vi snakkes.

Juleklem fra meg!

Carisma sa for siden:

Forsøkt med is av frosne bringebær og fløte?

Elizabethcita sa for siden:

Jeg skal også kose meg med det jula har å tilby :) Jeg elsker jul og alt den bringer med seg, men skal selvfølgelig ikke ta helt av jeg heller... Middagene blir fortsatt rimelig lavkarbo, men noen julekaker, is, julebrus og snacks blir det absolutt. Har prøvesmakt av julebaksten, og kan vel si at vekta mi har såvidt tatt juleferie allerede...:p

Jeg har kommet langt med vektnedgangen min, og bryr meg faktisk ikke så mye om jeg må gå ned noen av de kiloene om igjen, så lenge det ikke blir mange av dem selvfølgelig... Motivasjonen er fortsatt på topp, og enda større blir den fordi vi skal prøve å bli gravide neste år... Forhåpentligvis må jeg ikke vente så lenge på å bli gravid at jeg når vektmålet mitt først (...), men hver kilo som blir borte på forhånd betyr bedre omgivelser for den lille:)

Rin sa for siden:

Angående jul og det å stålsette seg for utskeielser og fristelser og sånn - ikke at jeg vil utnevne meg til talsmann for dårlig disiplin og generell hedonisme :p men jeg er veldig obs på at stress stort sett bare gjør vondt verre. Og hvis feks julemiddag-potetene er det man liker best i hele verden og man skviser øynene sammen og blir blå i ansiktet av å la være å spise dem, da anser jeg det som stress. :D Så jeg har avgjort at jeg skal spise det jeg vil ha, som rimeligvis er 'på bordet'.

Det bygger litt på de erfaringene jeg har gjort meg de tre månedene jeg nå har vært i ketose (på datoen, faktisk! jøss) - jeg har faktisk nesten konsekvent hatt bedre vekttap de ukene jeg har 'latt det skure og gå' med antall måltider og tidspunkter og i det hele tatt. Denne uka har jeg hatt mye smerte og knuter i kroppen, altså mer stress, og vekta har gått litt opp. Jeg prøver å trekke på skuldrene og anta at den går ned igjen når musklene slapper av igjen. :) Alt dette er selvfølgelig individuelt!

grotingeling sa for siden:

Jula blir rent avkobling for min del, men jeg har ingen planer om å tillate de helt store utskeielsene - de har jeg allerede hatt nå i starten av desember :o. Søvn står imidlertid øverst på listen, og rett under kommer kvalitestsamvær med samboeren :D

Skal følge fase 3b resten av året, og heldivis er det mye julemat som er helt ok å spise. Alle måltider skal dermed gå greit. Har ikke bakt noen kaker, men har anskaffet odense sukkerfri marsipan som snop - og familie og venner er advart om at jeg ikke kommer til å spise julekaker i år. Skal også bruke litt tid i romjulen til å planlegge januar, for da er jeg tilbake i fase 1 på ED.

Må si jeg gleder meg til å ha fri sammenhengende i 14 dager, ja jeg går altså på ferie i morgen.

vaskeklut sa for siden:

De derre brokkoliene. Koker,steker OG surrer du de samtidig? o_O Eller er det bare jeg som er "vrang" og ser det jeg "vil" se? :o

Forresten, gratulerer masse masse masse med å komme under 100! :D Jeg har host gått opp til 100,1 igjen. mumler noe om utskjeielser som ikke var helt planlagte Meeeen. Det hjalp å sutre litt til dere folkens! Motivasjonen er om ikke på topp, så iallefall bedre! :)

Forresten. Hva spiser dere pålegget PÅ? Jeg har brukt å spise ostekjeks eller rugsprø, men nå er jeg så lei av det at jeg klatrer snart oppetter taket :rolleyes: så nå leter jeg etter noe nytt å spise til frokost. Og før noen foreslår lavkarbobrød; jeg har enda ikke smakt et eneste lavkarbobrød jeg synes er godt :høh: oopsierolls er fryktelig kjedelige, og jeg får bare ikke til å bli mett på de. Akk, så vanskelig jeg skal være! :D Men i morra skal jeg iallefall ut for å handle litt, og skal på Rema, frkPrym så skal se om jeg finner skinkestek, for det hørtes helt utrooolig godt ut.

Jaggu tror jeg kanskje at jeg går innom Kiwi for å se etter litt andre merker enn bare Rema sine billigmerker. Jeg tror kanskje litt av matleiheta mi kommer litt av at jeg bare handler på Rema ettersom det er jevnt over billigst.. Euroshopper og First Price here I come! Kyllingvinger hørtes nemlig helt himmelsk ut :D

Yonah sa for siden:

Ja, den 0gså... Må få nytt tatstatur.. 0m jeg blir f0r lei, får jeg k0ble tiv et vanlig tastatur, men det frister ikke når man tr0ss alt har en lapt0p.

Yonah sa for siden:

Nå skal jeg snart steke lavkarb0 strull. Jeg elsker krumkaker 0g er kjempespent på disse!

Lurer* sa for siden:

Heisann
Har vært på plutti plitti pott med sønnen i dag....og den var litt oppskryt etter min mening, men gytt ungen STOR koste seg, og det var i grunn hoved poenget.

Også juletret er kjøpt inn i dag, da er det bare å pynte og rydde litt mer her inne, så blir det jul. Og jeg tror jeg kaster inn håndkle for i år. Er fornøyd med en vekt nedgang på 18,2kg:D Så nå er julen kommet, så skal jeg jobbe med vekta igjen fra januar:) ( selv om jeg ikke klarte de 10kg for oss som meldte oss på 10 før jul:) )

Kommer nok innom like vel, må lese litt om dere vet dere. Det er jo blitt en del av hverdag.

vaskeklut sa for siden:

ooh, det må du fortelle om hvordan gikk!

Vettel sa for siden:

Jeg frykter jeg har gått opp i vekt. Imorgen skal jeg veie og måle meg før vi reiser bort for jula. Men frykter dårlige tall. Er til og med usikker på hvorfor det skjer! Har ikke utskeielser oftere enn før, spiser godt og jevnt. sukk Nå er jeg litt tilbake til "æsj, det er ingenting som hjelper uansett, så hvorfor gidde".

Vanlig med slike platåer inn i mellom???

vaskeklut sa for siden:

Veeeeldig vanlig. Spesielt om du har spist lite fett, og eller en del søtt (også kunstige søtningsmidler). Men generelt er det vanlig med slike platåer.

:)

Yonah sa for siden:

De ble mjuke... Men de smaker himmelsk!

Rin sa for siden:

I dag har vi laget lavkarbo-vennlig delfiakake, ble veldig godt. :) Blir litt smaking på ditt og datt nå som jeg er hjemme, et glass sukkerfri julebrus, en fingertupp kakedeig, noen biter krystallisert ingefær med sjokoladetrekk... jeg synes jeg fråtser, men samtidig er det virkelig ingenting i forhold til "normal" jul. :cool:

Nå kom det sannelig et juletre inn i stua også!

lillemor88 sa for siden:

:DRiktig god jul alle sammen:D

håper dere nyter det julen har og by på og koser dere masse:o

nå skal rundstykkene i ovenen og eggene skal kokes... deiliiig:) skal tenne alle lys OG...: pønske på en løsning på hvordan få ut bilen etter på hihihi;)

HADEEEEEE <3

Rin sa for siden:

God jul! :)

Tutte sa for siden:

Ønsker dere alle en riktig GOD JUL ! :) Håper dere får noen fine juledager sammen med familien ! :)

vaskeklut sa for siden:

Riktig god jul ja! Hva har dere fått for noe fint?
Jeg har fått portabel eksterndisk, vin, gavekort ulltrøye, te og masse annet fint!

Hoh, merker jeg er hoven i kroppen i dag, etter å ha spist en del høykarbo knis jaja. Kiloene forsvinner nok snart igjen! :D

Rin sa for siden:

Her ble det fargeblyanter og en drill, haha. ;) Og temmelig uggen i magen ja, men usikker på om det har mest med alkoholen eller konfektbitene å gjøre...

lillemor88 sa for siden:

rapgulprap julaften var fin:) fikk nye klær og litt gavekort og div.

jula er til for og kose seg og det har jeg gjort! kansje litt for mye til og med... men HÅÅPER kiloene detter av fort som f! mye vann regner jeg med..:)

når dere spiser høykarbo i jula? spiser dere da? jeg har kost meg med alt jeg:P hihi:D

Vettel sa for siden:

Har kost meg, men spist normalt. Har spist dessert som jeg fikk servert, drukket vin, drukket masse øl (en dag/natt..), litt sjokolade. Og enda mer mørk sjokolade.

Men smaken har forandret seg, hadde ikke lyst på hele konfekteska, eller to desserter, eller hva det nå skulle være. :)

Nå tilbake til hverdags kosthold, nyttårsaften blir det muligens litt utskeielser igjen, men det får være. Ikke noe vanskelig å spise normalt igjen. (nåja, litt sug etter MAT generellt, men døyver det med ost og agurk)

Ellers har jeg fått ny trillekoffert, wii fit (hurra!) og annet mer eller mindre nyttige greier. Godt fornøyd!

grotingeling sa for siden:

Har droppa det meste av jula i år, og hadde istede en uke på Gran Canaria - så ingen gaver utover turen. Ellers så har jeg vært ganske fristilt fra dietten de siste to ukene i desember, noe jeg har avtalt med legen min, men har ikke hatt de helt store utskeielsene - så 500g opp på to uker er ikke noe å snakke om. Skal over i fase 1 igjen om 3 dager, og bruker disse romjulsdagene til å sove, stresse ned og ta livet helt med ro.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.