< Tilbake til oversikten

Funlight?

Chess79 sa for siden:

Jeg er veldig dårlig på å drikke vann, får alt for lite væske i meg.:( Mest av alt drikker jeg pepsi max men det er jo ikke noe bra, derfor tenkte jeg at funlight ville være et bra alternativ.??
[color=teal][/color]
Men har hørt at det er en del fruktsukker i det?? Er 0 karbo da..men jeg vil jo ikke risikerer å legge på meg igjen.:eek: Noen som har noe å tilføye?? Er det ok eller ikke??:)

Supera sa for siden:

Fruktsukker? Det er da ingenting fruktsukker eller annet sukker i fun light. 0 effektive karbohydrater. Men det spørs hvor godt kroppen din tåler kunstig søtning. Min kropp har null problemer med det, og jeg får i meg så lite væske hvis jeg bare drikker vann... Så jeg kjører på med lightbrus og fun light og går ned i vekt. Men du får se om du tåler det eller ei. Jeg har hørt at det er partystopper for noen.

nellie sa for siden:

tror ikke det er noe som kan ligne på noe som kommer fra frukt engang i fun light. Det er jo ikke lagd av frukt på noen måte:nei: Og søta med aspartam.
Å bli flinkere på å drikke vann er ikke et alternativ eller?
Det er ofte en treningssak å bli vant til det.

Charlott sa for siden:

Hva med å forsøke litt oppkuttet frukt i vannet? En klementin feks? Event agurk eller sitron? Frosne bær?

Kitt sa for siden:

Som trådstarter er jeg ikke god på å drikke vann!
Og alle gode råd er prøvd for lengst og har bare gitt meg enda mindre lyst på vann!:eek:
Klarer noen glass om dagen,men blir så kvalm og "uvel mett" at det ikke blir noe mer, nei!

Har gått over fra Cola Zero til veldig svak Funlight. For tiden er Green Tea Lemon favoritten og da har jeg ingen problemer med å få i meg nok væske!

Og det er det som er poenget mitt!
Ingen har sagt at de 2-3 litrene væske må være vann. Faktisk har Torkil selv sagt at det er snakk om totalt væskeinntak, slett ikke bare 2-3 liter vann!
Det er en del væske i grønnsakene vi spiser blant annet.

Karbosara sa for siden:

Noen av disse fun-light saftene kan brukes veldig svake( som Kitt sier)...så de ligner på "Imsdal med ingefær og pære", f.eks...da blir det særdeles lite søtning da...gjør det på jobben for vannet smaker mægel...og en liten dæsj demper smaken og gir god drikke...

nellie sa for siden:

Det er sant at noen aldri kommer til å lære seg å like vann, men man bør vel prøve før man bytter det ut med alt annet?

Vet ikke om du som startet tråden har prøvd det, jeg. Men hvis ikke så bør du prøve det først:)

Hvis ikke så vil jeg tro det er bedre med fun light enn brus:) Da får du jo i det minste i deg masse vann

Kitt sa for siden:

De fleste av oss som ikke klarer å få i oss mengder med vann, har allerede prøvd alt.
Vi vet jo like godt som dere andre at vann er det sunneste å drikke. Vi får det bare ikke til!

Er så og si aldri veldig tørst, selv i Thailand føler jeg sjelden for å bøtte i meg drikke!
Etter at snuppa ble dehydrert på Gran Canaria fordi vannet på flaske smakte plast, reiste vi til Thailand med kofferten full av saft!:D:o:eek:
Fungerte helt fint, det!;)

Chess79 sa for siden:

Ja jeg kan nok bruke kunstig søtstoff, forde jeg går likevel ned..Men kan jo hende jeg hadde gått ned mer eller raskere om jeg IKKE hadde brukt kunstige søtstoffer.:rolleyes: Bruker det i kaffen, te og som sagt drikker masse pepsi max:) Men liker ikke vann..så da vil jeg fortsette medfunlighten fremover:D
[color=teal][/color]
En annen ting jeg lurer på.!!! Chottage cheese kan jeg vel spise???:rulleøyne Ei venninne av meg sa hun spiste det med lit funlight på..da ble det som så spise riskrem med saus på:rolleyes: Det er ikke så mye karbo i den, noe fløte og skummet melk så jeg..!

Kitt sa for siden:

Mange her som spiser CC med saft, ja!:)

Men ikke jeg! Grøss!:eek:;)

aslaug sa for siden:

Fun-light er helt supert for oss som ikke er glad i rent vann!
Hadde det ikke vært for safta, så hadde det blitt lite væske utenom kaffen!:):)

Kitt sa for siden:

Godt å høre at det er flere av oss!:p:D:)

Chess79 sa for siden:

Ja godt å høre at vi ikke er alene hehe. Trodde jeg nesten var den eneste som ikke drikker vann:eek:

aslaug sa for siden:

Å neida, jeg kjenner flere! :D:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.