< Tilbake til oversikten

Er mett hele tida

Sincity sa for siden:

er det normalt å spise frokost.. ( normalt 2, egg og noen kyllingbiter) for så å være mett store deler av dagen?

I dag spiste jeg kanskje en kyllingfilet delt opp i biter til frokost og var mett hele skoledagen.. hadde med lunsj men orka ikke ete det opp.

så når jeg kom hjem klokka tre var jeg fortsatt mett.. og i åtte tida følte jeg at jeg "måtte" spise noe, siden dette ikke føltes normalt..

heltny sa for siden:

Normalt, ja.
kroppen regulerer lett apetitten selv, når du lever slik redusert KHydrat. :)

Anna sa for siden:

Jeg har det også slik. Må liksom minne meg selv på å spise, for har ikke den samme sult/metthetsfølelsen som før. Har faktisk nå problemer med å skille mellom sult og metthet – høres helt merkelig ut. :o Så jeg tror faktisk ikke jeg får i meg nok mat om dagen – ihvertfal ikke fett.

MBamse sa for siden:

Men det er vanlig å ikke være sulten?? Jeg synes aldri jeg er sulten lenger--- Det romlet litt i magen her for noen dager siden, men det virker jo som om jeg kan gå i timesvis uten å være sulten, så jeg må vende meg til å spise hver 3 time...

Areola sa for siden:

Det er ingen vits i å spise hver tredje time om du ikke er sulten. Hør på kroppen og spis deg behagelig mett når du er sulten, og ikke noe mer :)

(Det med å spise hver tredje time er for karbohydrat-spisere!)

Fetpåmidten sa for siden:

Enig med de andre her, helt vanlig. At du ikke er sulten betyr bare at kroppen bruker sitt eget fett som energi istedet, og det er jo det man vil:)

StegforSteg sa for siden:

Jeg er ikke helt kommet dithen enda, men så tror jeg kanskje jeg ikke får i meg nok fett (selv om jeg tror det....)

Fumle sa for siden:

Samme her! Spiser 2 måltider om dagen og går rundt og er mett hele tiden så jeg passer på å få i meg nok fett når jeg først spiser :P

Bæret sa for siden:

Har det slik jeg også, synes det er herlig jeg...

Ikke ofte det romler i magen lengre nei. :)

Kitt sa for siden:

Det er jo ganske genialt, da,å gå på en slankekur og være mett hele tiden!:heia:

Tror nok ikke det er mange andre slankekurer som gir folk det problemet!:D

MBamse sa for siden:

Takker for oppklaringen... Og så over til neste spørsmål som kanskje skal over i en annen tråd ... Når jeg trener skal jeg tilføre kroppen proteiner før og etter? Igjen gjør det av gammel vane fordi musklene ( tradisjonelt) skriker etter næring. Ikke at jeg har hørt det skrike:-) men ønsker å prøve å stramme opp/ bygge samtidig som jeg går ned. Noe som sies å være mulig i ketose ???

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.