< Tilbake til oversikten

Lavkarbobrød - stanse vekttap?

lise66 sa for siden:

Hei!

Leste en eller annen plass at brøderstatninger (aner ikke hva som menes med dette??) kan stagnere vekttap? :confused:
Noen som vet om dette stemmer i ketolysekuren? Har bakt både brød og knekkebrød, og etter jeg startet med dette synes jeg det er lettere å fullføre ketolysekur i hverdagen.:)

En annen ting er.... hvor får man kjøpt Sukrin?

Føler meg enda ny på kuren, men har holdt på i ca 5 uker. Har et vekttap på rundt 5,5 kg og er fornøyd med det! Tiltross for at jeg har falt ut av ketose et par ganger.... Tross ketose, har jeg nå stått stilt et par uker nå.... satser på at det kommer igjen når jeg får bevegt meg mer...

Takk for alle svar!:D

Lise66

Mettek sa for siden:

Vet om mange som baker lav-karbobrød selv som fint har gått ned i vekt! Men igjen, dette er jo individuelt :) Sikkert noen med mer erfaring som kan svare deg bedre =)

Jeg skal forøvrig bake mitt første i morgen! Blir spennende å se! Jeg kan heller ikke tenke meg en hverdag uten brød, hehe ;) Hva skal man liksom spise til frokost da? :P

heltny sa for siden:

er brødene laget av mye nøtter , frø osv, kan det stanse deg.

er det bare cottage cheese og egg, så gjør det nok ikke så mye.

eller ikke noe. :)

sukrin selges på apoteker, eller på www.sukrin.no

Orkide sa for siden:

Du får også kjøpt sukrin i helsekostbutikker

Linda Kristin sa for siden:

Jeg har bakt to forskjellige katolysebrød og det ene, som inneholdt mye frø og noe nøtter, gjorde at jeg ikke gikk ned like mye som med det andre brødet uten nøtter og frø.;)

lise66 sa for siden:

Takk for tilbakemeldinger! Må se litt på det ja... prøve noen dager med mindre brød... alle oppskriftene jeg har sett inneholder jo i hvertfall frø og ofte nøtter.... hm....
Får unne meg en skive i ny og ne... veldig greit til frokost når tiden er knapp....

anonymen sa for siden:

Heisann!

Jeg spiser knekkebrød og går ned i vekt. Har knekkebrød av typen Wasa Fiber+ (5 kh\skive) og Fiberrik Solsikke (4kh\skive).
Regner med at det går 20-35 karber per dag i bare knekkebrød med pålegg, men går ned i vekt som bare det :)
Det er viktig å bli mett på pålegget (mye meierismør, ost, skinke, baconost ++).

Gerd sa for siden:

Så masse karber skal vi ikke ha på ketolyse hver dag ;)
(trådstarter har ketolyse som filosofi)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.