La oss si at man skal innta 20 karber hver dag. Det sies at det er viktig hvor disse karbene kommer fra. Hvorfor det egentlig? Jeg mener, det blir jo samme karboinnholdet om jeg spiser 20 gram sjokoladekarbo eller 20 gram grønnsakskarbo? Og hvorfor skal det liksom gå tregere med forbrennelsen om man spiser sjokolade enn om man spiser grønnsaker når karbotallet er det samme? Hmmm, dette lurer jeg på altså!!
Det har noe å si, for 5 gram karbohydrater fra sukker gir mere blodsukkerstigning enn 5 gram karbohydrater fra la oss si paprika :) Veldig enkelt fortalt!
…foreslår at du finner ut hvor mye andre ting som du får med deg ved inntak av 20 sjokoladekarbo i forhold til 20 grønnsakskarbo, da burde vel svaret bli ganske innlysende.
I tillegg er det som mofe sier veldig viktig…
Kroppen har myyyyye mer bruk for grønnsakene enn den sjokoladelen, naturlig nok.
Noe av lavkarbo-prinsippet er å holde seg til ren, nyttig mat, sjoko bør være et sjeldent unntak ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.