En amerikansk nettside. Har bestilt derfra flere ganger. De har atkinsbarer, lavkarbo lefser (mama lupes), lavkarb pasta...MAAASSE varer vi kan spise :ja:
Husk å regne ut hvor mye varene koster, så du ikke bestiller for over 200, så slipper du toll! Frakten kommer utenom og blir gjerne dobbelt så mye som du har handlet for. Men siden varene er billig i utgangspunktet, synes jeg at jeg kan unne meg noe godt av og til :ja:
Jo takk for det..hyggelig å være litt lur av og til :D Greit å lage en "reminder" innimellom..kommer jo mye nye medlemmer...selv om vi "gamle" her vet om ditt og datt er det greit å legge ut på nytt synes jeg...:ja:
Her har de pasta, sjokolade og brød.
Kan også kjøpe produktene i butikker i Sverige. De har en oversikt over alle butikkene som fører varene :D
Oppskrifter finner du også på denne siden :)
Hele regningen var på $ 102,02 = ca NOK 643,-
Portoen var $ 70,12
Lefsene koster $ 3,19 pr pakke a 10 stk
Holdt på å bestille fra Dialife.dk, men etter en liten sjekk på nettet ble det Statene. Portoen fra Danmark var veldig dyr, så for kr. 100,- mer fikk jeg 10 pakker med lomper fra Statene i stedet for 3 pakker + litt sjokolade (som jeg la inn i bestilligen fra DK for å utnytte hele 200 lappen) fra Danmark :)
Kan anbefales :D:D:D
'
Nei, jeg passet på at regningen var under NOK 200,-
Da kommer det ikke toll, mva eller andre avgifter i tillegg.
Fraktutgiftene er ikke medregnet i disse 200 kronene, så regningen din kan være på NOK 200,- + fraktutgifter ;)
Sjokoladen med caramel mousse bar er kjempegod, nam,nam, anbefales :)
jeg bestilte 15 barer sist gang, og det kom på under 200 kr. Ganske mye billigere enn å kjøpe barene i Norge, og så er utvalget fantastisk.
Nå går ikke jeg på ketolyse selv, men etter som jeg forstår på de her som gjør det, går det helt bra. Noen opplever stagnasjon i nedgang ved bruk av kunstige søtningsmiddel :( men her er det jo snakk om å spise med måte :). Du kan helt sikkert unne deg en bit i ny og ne, og bruke til å bake kaker, kakao etc :D (Husk bare at for stort inntak av maltitol kan føre til hyppige besøk på det "lille rommet") :eek:
Hvordan finner man ut hva frakten blir? Legger ting i kurven og sjekker? Jeg tenker på å kjøpe dreamfields pasta og tortillas fra mama lupes til like under 200kr..
Hvis du bestiller fra Neutrition, så får du opp flere forskjellige fraktalternativer når du har lagt varene i kurven, og går til betaling :) Første gang jeg bestilte valgte jeg levering med DHL, og de kom etter 3-4 dager. Fraktbeløpet har jeg skrevet om lenger oppe. Har en bestilling inne nå, men denne gangen valgte jeg det billigste alternativet. Kan ta 1-2 uker før det kommer. Tenkte jeg skulle se om dette var et like godt alternativ, for det ble jo noen kroner spart ;)
Husker ikke beløpet, men det var ganske mye rimeligere enn alternativ nr 2 (som var det jeg valgte første gangen DHL. Da var frakten $ 70). Men legger inn inn en bestilling og går til betaling, ser du alle alternativene, og så er det bare å slette alt i kurven ;) Behøver ikke å bestille noe for å finne fraktprisen altså :D
Billigste alternativ er rundt 15 amerikanske dollar. Alternativet over der igjen er på 35 dollar, og så kommer det dyreste på rundt 70 dollar. Jeg har valgt det billigste - ikke noe problem å vente i to uker på et produkt. :) Kjøpte tre pakker aktinsbarer (det er fem barer i hver pakke) og betalte til sammen 208kr inklusiv billigste shipping.
Det tror jeg helt sikkert :) Jeg har jo en bestilling inne nå med lengste leveringsalternativ, så jeg skal gi deg beskjed hvis de er grønne når jeg får de :p
Hvis det er Atkins Endulge-barene du mener (de koster $4.99 for en 5-pk), så vil jeg bare opplyse om at de er en god del mindre enn dem du får kjøpt på Meny. Men de smaker 10 ganger bedre. :D
Ellers så lurer jeg på hvilke andre produkter dere har testet fra f.eks. netrition.com? Jeg har prøvd 2 kakemixer, de var helt greie, og er redningen når jeg er bedt i selskap. Dreamfields-pastaen er jo fantastisk, og ellers har jeg prøvd en pannekake- og vaffelmix som ikke frister til gjentakelse. Har forresten også kjøpt marshmallows der, de var utrolig gode, men FY så lett å spise for mye! Så dem kjøper jeg ikke igjen, de var rett og slett farlige!
Jeg bestilte fra Netrition 29 november. Jeg betalte totalt 52,65 dollar for varer + frakt. Jeg har ikke fått varene enda, og de har blitt borte veien. Pakken er borte vekke og den ligger ikke fast i tollen i Oslo heller, for da ville jeg fått beskjed. Jeg må vente til fredag for å få Netrition til å starte sine sporingsprosedyrer på pakken. Det er utrolig surt, for de 27 dollarne i frakt får jeg ikke tilbake uansett.
Imse: I dag kom Mama Lupes fra Neutrition, 10 Pakker :D Brukte billigste fraktalternativ, $51,75, og varene har brukt akkurat 14 dager. De ser helt friske og fine ut - ikke grønne i det hele tatt ;)
Når de handler varer frå utlandet, er det ei grense på kr. 200,- i forholdt til toll eller andre ting? Synes eg har høyrt noko om det. Er det kr. 200,- uten frakt, eller korleis reknar de dette? Kva hvis eg bestiller over denne summen?
Hvis du bestiller for under NOK 200,- kommer det ingen andre avgiften/toll/mva på bestillingen din :D Frakten kommer utenom, så regningen din kan være på 200,- + frakt. Hvis du handler for over kr 200,- kommer det en lite hyggelig tilleggsregning fra norske myndigheter :mad:
Da har jeg lagt inn ei bestilling hos netrition.com. Klarer jo ikke å vente i to uker på varene, så portoen ble dyr, ja. Men håper det er verdt det. Bestilte litt forskjellig, så får vi se om noe av det blir bestilt på nytt.
Netrition leverer raskt, etter min erfaring, men denne gangen "sitter varene fast" i tollen på Gardermoen, og der har de værti over to uker nå.. Er bare puh... glad for at jeg ikke bestilte Stevia, denne gangen ;)
Du får IKKE beskjed om at de er i tollen. Jeg vet at mine er der fordi jeg har "tracket" dem via FedEx (befrakter). Har ikke hørt et eneste, lite pip fra tollmyndighetene..
Vel vel, det var ikke det de sa på tollkontoret når jeg etterlyste pakka. Dessuten burde jeg fått både pakke og regning nå, etter 2 måneder, om man skal følge den analogien der, burde jeg ikke?
Aner ikke hva du burde, vet bare at min (forrige gang dette skjedde) lå et par uker på Gardermoen, så fikk jeg en regning for tolldeklarering. FedEx har innlogget pakken på Gardermoen, og jeg har i alle fall aldri "mistet" pakke, de har bare blitt sene. Bortkastede penger å betale for rask leveranse, når verdien er over 200 kroner, i alle fall..
Jeg kjøpte varer for ca 600kr + frakt før jul, og fikk en faktura på 150kr for moms for varene. Personlig synes jeg det er bedre å handle mer enn 200kr og betale 150kr ekstra for moms, i stedet for å bestille flere ganger varer for 200kr - siden frakten er ganske dyr. Vet ikke om flere har gjort det samme eller om jeg bare hadde flaks :D?
Er dette noe spesielt med matvarer eller noe? Jeg kjøpte noen sko fra England for ikke så lenge siden, og da fikk jeg en telefon fra tollen først, der de ba om e-postadresse, og så en mail med regning for toll. Pakken fikk jeg først etter at jeg hadde betalt.
Har akkurat fått en hyggelig telefon fra FedEx, dvs dama var hyggelig, likte ikke helt beskjeden hun formidlet fra Tollvesenet. Mine varer var stoppet fordi "enkelte produkter inneholdt så mye vitaminer at de var klassifisert som legemidler". Og siden FedEx ikke får vite hvilke produkter det dreide seg om, så blir hele smæla returnert.. Skulle gjerne visst hva det gjaldt, sånn at jeg kan bestille en annen gang, og faktisk FÅ det jeg bestiller. Norge-dusteland, til tider. Aner meg at tollen har trappet opp på kontrollene sine. Mulig at det egentlig er bra for meg, vil jo gjerne vite hva jeg putter i meg, men akkurat nå passet dette maksimalt dårlig.. :p
Jeg vet at grensen går på 200kr når man bestiller CD, kosmetikk osv, men på matvarer er det ikke toll på alt. Men hvilken er jeg litt usikker på.
Jeg slapp i hvert fall unna på mine varer - kan ha hvert litt flaks også :)
Dersom du har kjøpt på netrition.com så oppgir de næringsinnholdet i de ulike varene, så det er ikke vanskelig å få vite hva du putter i deg. Dersom du har kjøpt kosttilskudd så er det strenge innførselsregler og de er dekket av legemiddelloven. Når det er sagt så er jo Amerikanerne også kjent for å tilsette vitaminer i alle mulige matvarer.
Ikke et eneste, lite kosttilskudd i min bestilling. To typer proteinpulver (til matlaging), en smoothieblanding, 3 typer krydret ostechips.. TENKTE ikke engang på å sjekke vitaminer! Og gidder ikke sjekke vitamininnholdet i dem før jeg skal bestille neste gang, men da skal det gjøres til gangs! :p
Det spiller overhode ingen rolle hvor du bestiller fra dersom varene innholder noe som ikke er lov å importere i henhold til Norsk lov. Tok en rask sjekk på lowcarbmaster, kjøpt noen Atkins barer på netrition 5 stk $ 4,99 og på lowcarbmaster.com koster tilsvarende £ 5,45. Jeg bestillte et par pizzabunner, 6 pk mama lupes og 5 Atkins barer det betalte jeg ca $ 33 i frakt på lowcarbmaster betler man £ 37,25 for inntill 30 kg. lowcarbmaster hadde ikke mama lupes.
Jeg gir opp netrition. Har bestilt 3 ganger der fra. Alle tre gangene har tollen stoppet den og jeg sitter der og må betale for frakta og ingen varer får.
Ikke for å kuppe tråden, men er stevia ulovlig å innføre fra utlandet? Regner nesten med at det er det, men må spørre i tilfelle det bare ikke er lov å selge i norge... (hvertfall til mennesker)
Man har lov til å ta inn kosttilsudd for 3 mnd bruk fra EU-land. Stevia er jo lov i Sverige. Jeg har bestilt fra [url]www.friendlyshop.nu[/url] ... alltid fått det! :ja:
Når det gjelder gjelder kosttilskudd så må dere huske å sjekke at varene ikke inneholder noe som er ulovlig å importere til Norge. Det er ganske strenge regler for import og man blir straffet i henhold til legemiddelloven - som er ganske streng.
siden det er snakket mye om mamma lupes tortillas her i denne tråden,
så spør jeg her jeg: Har dere fryst ned tortillaene? og i såtilfelle hvordan? Med bakepapir mellom hver? Jeg bestilte tre pakker nå sammen med noen attkins barer og var ikke klar over at det var så mye som 7 karber pr lompe...det blir litt drøyt for meg som er i ketose så jeg tenkte kansje jeg kunne fryse dem til jeg ikke skal være i ketose lenger...
Jeg bare fryser hele pakkene, har fungert greit hittil. Sto at det var 3kh per lefse på de jeg har kjøpt, så håper det stemmer. Spiser ikke det hver dag, men greit innimellom for å variere litt.
ok..men da får man vel ikke løs en og en men må tine hele pakken eller?
Bare 3 g karbo??...hmmm...og det er mamma lupes det også?:eek:
Mener jeg har lest her på forumet også at det er 7g pr lompe også jeg...
Dro akkurat ut en pose fra fryseren og det står 7g men på Amerikanske varer så må man trekke fra kostfibrene (dietary fiber)som er 4g og da blir sluttresultatet 3 kh pr lefse.
Her har de tatt inn dreamfieldspasta og atkins-sjokolader: www.kinsarvik.no/ Endelig en norsk nettbutikk for oss utenlandsskremte;)
Jeg har akkurat bestilt noen sjoklader og 5 pakker med pasta.
De Atkins-sjokoladene til kinsarvik er DYRE! :eek: Men, de skal vel tjene penger de også...
Men man sparer en god del på å bestille fra USA. Kokossjokoladen til Atkins (som smaker som Bounty) koster 18,80 kroner pr. stk MED porto når man kjøper fra netrition.com. (Ved bestilling av en 5-pk). Hos kinsarvik koster de 25 kroner pr. stk., og det er FØR porto...
Sånne posesauser er det en del karber i. Vet ikke hva det er i glassene, du må nesten titte bakpå. Ellers lager man jo god saus selv med knuste tomater på boks, litt tomatpure, stekt bacon, salt pepper og frisk basilikum :sikle: Ha i litt stevia eller annet søtsoff.. Veldig fort gjort og gøtt :ja:
Jeg kjøpte varer fra Netrition.com for mange uker siden. Først så ble varene mine feilsendt til en fyr i England!!! Mannen var så snill og sendte meg en mail der han gå beskjed om at han hadde fått varene. Netrition lovet så å sende varene på nytt, men nå begynner det å ta veeeeeldig lang tid. Mistenker at de har blitt stoppet i tollen:eek:
Hvor lenge måtte dere vente på varene Netrition?
Mellom to og tre uker tok det for meg. Mine har aldri blitt stoppet i tollen. Men jeg har bare bestilt mama lupes lomper, pasta og sånne Atkinsbarer...
Vel, pakke bestilt 29. november har jeg enda ikke fått:rolleyes:. Erstatningspakke sendt fra Latham, new york, 19.februar var i Norge 20 februar med forventet leveringsdato 23.februar. Siden da har den ligget i tolla i Oslo :rolleyes:...jeg måtte sende dem masse papirer på bestillingen og hva jeg hadde betalt. Det har blitt godkjent men ligger enda i tolla stønn. En dag fra USA og halvannen uke fra Oslo til meg...forventet mottaksdato 4.3 står det i dag. Lørdag sto det 1.3, så jeg har ingen forhåpninger.
Jeg har bestilt fra netrition to ganger, begge gangene for under 200 kroner og det har tatt nøyaktig to uker.
Jeg bruker Dreamfields lavkarbopasta av og til. Men det er ikke store porsjonen jeg kan unne meg. 56 gram pasta gir 5 netto karber, står det på pakka. (går ut i fra at det gjelder tørr pasta, og ikke ferdigkokt. Men begynner å bli litt usikker på det) Jeg tåler en del karber før jeg går ut av ketose, rundt 30. Men spiser jeg noe særlig mer enn disse 56 grammene pasta, i tillegg til den andre maten jeg spiser den dagen, ja da går jeg ut av ketose. Så jeg er litt skeptisk til om det faktisk stemmer at pastaen er så veldig lavkarbo.
ser at denne tråden er gammel, men jeg prøver meg... :)
Dere som har bestil varer fra Netrition og holdt dere under 200 kr. grensen. Hvor mye har dere betalt i frakt sånn ca? Og dere som har bestilt mye? Er det toll på mat, eller bare moms?
Sitter og ser på disse tortillaene. De har vært frosset i butikken. Fryser dere de igjen eller bestiller dere så pass lite at dere spiser de opp før de blir gamle?
Hehe, jeg vurderer å bestille litt... kanskje litt mye.... :-D
Heia,
Eg har ikkje erfaring med Netrition, men postar litt generell informasjon om å handle varer frå utlandet, i mon det kan vere av nytte.
Varer med netto verdi under kr 200,- på omrekningstidspunktet kan du innføre fritt utan å måtte betale toll eller mva. (Eks vare kr 195 + frakt kr 120 = totalverdi kr 315,- innføres fritt)
Dersom verdien på varen overstig kr 200,- må du betale toll og mva av vare pluss frakt. (Eks vare kr 205 + frakt kr 100 = totalpris kr 315 pluss 25% mva pluss tollsats = massepengar å betale ekstra).
Bøker kan du innføre toll-og momsfritt uansett verdi men det er berre dersom sendinga inneheld kun bøker. Dersom du bestiller t.d. ei lavkarbo-kokebok til £15 og matvarer for £15 i den tru at du kjem under grensa fordi boka jo skal vere tollfri, så blir det triste greier når den vert stoppa i tollen og du må betale toll og moms av £30+ frakt.
For land utanfor EØS-området er det tillatt å innføre inntil 1 kilo næringsmidlar, men det er forbudt å innføre kjøtt/kjøttprodukt og mjølk/mjølkeprodukt.
Frakten kommer ann på hva du bestiller, for det går jo på tyngden :)
Men det er bare å lage seg en bestilling, og begynne bestillingsprosessen, bare ikke betale.. Fraktkostnader dukker opp ganske tidlig :)
Hehe, joda, jeg vet om 200 grensen, men spørsmålet er: Når dere ser på tolldeklerasjonen, er det kun mva. dere har betalt for, eller er det toll i tillegg? Det er nemlig ikke alle varer det er toll på, som kosmetikk f.eks.
Greit å vite at man ikke kan importere mer enn 1 kg. da for det visste jeg ikke! Hmmm... gjelder dette også England? De er jo ikke med i EØS...
Vel, det virker som om det kan være like greit å holde seg under 200 grensen siden de som har bestilt for mer har problemer med å få varene ut fra tollen. Phu, det vet jeg alt om, etter å ha importert kosmetikk i mange år. En gang hadde tollvesenet klart å "miste" 18 kartonger med kosmetikk!!! De "dukket opp" etter 4 uker.... Utrolig at det er mulig, men ingenting overrasker meg med posten! :)
Dette står det om oppbevaringa på sidene deres. :) This product is kept frozen in our Netrition warehouse until the day they ship. Shelf life is approximately 2 to 3 weeks at room temperature, up to 8 weeks refrigerated or up to 6 months frozen. We strongly recommend refrigerating or freezing them upon receipt.
Skulle bestile fra Netrition nå, men billigste fakt måte var 55$ syns varene blir alt for dyre da, trodde noe skreiv her et sted at det var mulighet for 15$ frakt også.
Jeg betaler frakt på rundt 27 usd når jeg bestiller og jeg bestiller alltid i underkant av 200 kroner. Jeg tar aldri med terminal packaging, da jeg synes det er for dyrt. Og varene holder jeg greit ut.
Har ikke bestilt Mama lupes uten.
Men du kan jo f.eks forsøke deg på å bestille det herfra? www.dialife.dk/
Men ikke kjøp atkins barer og sånn der, det er svindyrt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.