Hei hei
Har nettopp startet ketolysekuren igjen. Tok av ca 26 kg i fjor på kuren. Trodde jeg ikke kunne bli gravid, men det kunne jeg tydligvis etter noen mnd på kur! Så nå er jeg lykkelig mor til en liten krabat på 4 mnd men med han fulgte også de ekstra kiloene... Så nå er det på an igjen! Har vært i ketose i ca 1 uke nå, men har ikke hatt det store vekt tapet ennå. Men det er bare sååå deilig å få energien igjen!
Det jeg ser mye av her inne er spøsmål om erstatning til godter/snacks. Her er mine tips:
Heistad gelè (er kjempegod, og fungerer også som syltetøy)
Bacon svor ( viktig å se at chipsen er laget av ekte svor)
Skinkepålegg med ost og krydder på i ovnen ( også godt kaldt) Eilan sine vafler med sukker uten karbo på (bestilles på spisdegslank.no) Jeg har laget "hjemmelaget vaniljesukker" av natreen og vaniljestang og har i så da blir de bedre enn vanlige, og så lager jeg de med creme fresh i stedet for rømme.
Hjemmelaget sjokolade av delfiafett/ kokosfett og 70 % sjokolade, gjerne med nøtter i ( paranøtter er det minst karbo i) Denne trenger en ikke store biten av for å dekke søtbehovet!
Kommer tilbake senere, for nå var det en liten en som trenger mat!:)
Hvordan lager dere den sjokoladen? Bare tar dere 50/50 av sjokolade og cocosa og smelter sammen i vannbad? Og så kan man helle det i isbitformer eller noe sånt antar jeg.
Jeg er allergisk mot nøtter, mon tro om det er noe annet jeg kan tilsette? Hmm...sjokolade med gele inni...det hadde vært noe!
Kanskje kokosmasse kunne være en ide å ha inni?
Eller noen få puffet ris (ja, jeg vet det er mye karber i ris, men noen få korn puffet ris utgjør ca 0 i vekt, så det kan vel ikke gjøre det helt store utslaget?)
Ang sjokolade og cocosa. Selv tar jeg og smelter 100 gr sjokolade i vannbad, lar det kjøle litt før jeg blander i ca 5 ss cocosa extra pure. Heller det så i isterningpose. Får 12 - 16 isterninger alt etter hvor flate jeg lager dem:rolleyes: Lar dem så ligge i kjøleskapet. :sikle:
Hm...den kokosmassen jeg hadde var det veldig mye karber i, jeg tror jeg får se meg om etter et annet merke. Men puffet ris var lurt! Trenger jo ikke bruke så mye. Får kjøpe inn det. Takk for tips!
Takk for oppskrift! Jeg prøvde å lage dette i går, brukte vanlig isbitform jeg da. La litt Heistad gele mellom to lag med sjokolade, det ble litt Troika-aktig. :) Blandingsforholdet sjokolade/ cocosa var jo helt perfekt, og så godt det var da gitt! :D Men vanskelig å få ut av formen. Neste gang skal jeg prøve å lage det i en brødform med bakepapir i, så kan jeg skjære biter selv. Da blir det noen med gele, og noen med puffet ris tror jeg.
(Det beste var at jeg har gått ned 600 gram siden i går!! Cocosa har en positiv virkning på meg, har begynt å bruke dette de siste 2 ukene.)
Med Heistad gelè eller hjemmelaget Fun gelè og hjemmelaget marsipan mellom blir det jo enda mer Troika... må testes !
Jeg legge bakepapir i bunnen av en litt stor ildfast form slik at sjokoladelaget ikke blir så tykt, mye enklere å få delt den opp slik er min erfaring :)
Marsipan, ja! Jeg tåler ikke hjemmelaget marsipan, men på Smart club har jeg kjøpt sukkerfri marsipan (Cavalier) så den kan jeg jo bruke! Kjempesmart!! Dette blir skikkelig snadder, nå er jo julen faktisk reddet. :D
Jeg reklamerer gjerne litt for jello gele. Synes den smaker bedre enn Heistad sin. Man kan bestille her: dialife.dk/group.asp?group=8 Jeg bor i Danmark, men tror transporten til Norge fungerer fint j.f. andre tråder jeg har sett på forumet. På Dialife har de oxo mange ok produkter, feks tortillas, kokosmel og for godtegrisene er det MASSE å velge mellom. Anbefaler spesielt lønnesirupen til frokostpannekaker- prøv sammen med bacon. SUPERGODT! Å du søte juletid!
Jeg spiste hjemmelagde kakemenn og drakk julebrus i dag.. 1.des.. Tradisjon hos meg :)
Men på an igjen i morgen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.