er nybegynner her...så jeg lurer...
min dag kan se slik ut:
frokost: 2 egg og 3 baconskiver
lunsj: salat med skinke og ost
middag: 300 gram kjøttdeig med rømme og ost
kvelds:100 gram ost,steket i ovnen
er dette for mye mat??? går jeg mer ned om jeg dropper mengde mer?
:)
Ser ikke ut som for mye mat, MEN! Det er bare du som vet om det er for mye mat. Som du sikkert har lest i Ketolyse-boka så skal man spise når man er sulten, til man er behagelig mett, hverken mer eller mindre ;). Så med mindre du blir stappmett på dette (hvilket jeg betviler, er i grunn ikke så mye mat) så behøver du ikke å spise mindre mat. Spiser du for lite så setter du kroppen på sparebluss, og den vil holde på alt den har i påvente av bedre tider, over tid vil du sikkert gå ned, men du vil tære på muskler og tulle med metabolismen din.
Og! Så må jeg bare spørre: Hvor er grønnsakene dine, jente?;) Du skal ha i deg femten til tjue gr kh om dagen, hovedsaklig fra grønnsaker som vokser over jorden. Du har bare nevnt salat som eneste kilde til grønt. Det sier meg lite, og er garantert alt for lite grøntfor
Jeg går ikke på ketolyse, så det har ikke så mye for seg, men det står jo menyforslag i boka? Ellers er det mange som har journaler her som de legger ut menyer på, så kikk deg litt rundt :)
Ikke på noen måte og være frekk, men det der ligner faktisk på frokosten min.
Nå er jo ingen like, men.. Ble du virkelig mett?:(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.