Hei dere- er ny på ketolysekuren..Har bestillt boken i går.. men til jeg
får den har jeg noen spørsmål som kanskje dere kan hjelpe meg med?:)
1.Er det noen sauser jeg kan spise fra butikken eller som jeg kan lage selv?
2.Karbonadedeig .? hvet at kjøttdeig og medisterdeig går bra.
3.Løk?
4. Lipton te med natreen?
5. Og sist men ikke minst, hva er det beste å steke med, margarin?:)
1.Fjordland bruker jeg. bearnaise og peppersausen
2. ja, tror det. Egentlig ble jeg usikker nå, jeg holder meg til den feiteste.
3. Mye karbo, jeg bruker bittelitt til tider, men den har en del karber. (5,7 karbo pr. 100g er det jeg har funnet ut på den)
4. Ja
5. Smør, jeg bruker Tine smør
Ja, moderate mengder av Fjordland ferdigsauser, bearnaise og peppersausen er de jeg bruker. Du finner mange sauseoppskrifter her inne, her har du en tråd, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4534
Reint kjøtt helt eller malt er bra. Noen mener det bare er dårlig avkapp i kjøttdeig og heller velger karbonadedeig, medisterdeig er også fint og fett. …men husk ikke kjøp medisterfarse da det er utblanda og kan inneholde en del kh
Løk - jada, men husk å telle kh da det fort kan bli mye.
Lipton te med natreen. Jada, men husk at kunstig søtningsmidler kan trigge søthungeren og også være en faktor som stopper/bremser vektnedgangen – altså en såkalt partystopper.
Hei,
Yepp, yepp, yepp, men husk å telle kh…
Er du usikker på kh innhold i ulike matvarer så kan du slå opp her: www.matvareguiden. Husk at det kan være mye sukker i ferdiglagde dressinger.
…og til slutt noen opplever vektstagnasjon ved bruk av meieriprodukter.
takk for tips dere:)
Sliter litt jeg..nå på morningen spiste jeg omelett (3egg) med bacon og ost..
Syns den sultfølelsen kom ganske fort igjen jeg:eek:.. er ikke så kreativ til å finne på noen mellommåltider enda heller..tenkte jeg skulle ta meg en tunfiskboks nå da..På svinesund har de store proteinbokser .., de har jo det i alle varianter der kan jeg drikke slike da tro?
Du kan omtrent ikke få i deg "for mye" fett, så du har sikkert en god del å "gå på".. Hvis jeg må opp i fire måltider pr dag, regner jeg meg raskt frem til at jeg har fått i meg for lite fett. Med "nok fett" holder det med to-tre måltider, og da går jeg ned. For lite fett gjør at vekten min står stille, evt går merkbart saktere ned..
Spis det smøret du steker i, tilsett smør i "alt tenkelig", avocado, ost er bra, rømme og creme fraische også. Fløte i f.eks kaffe, eller en smoothie basert på det.. God olivenolje i salaten, oliven er også godt å spise. Spis kylling med skinn, koteletter med fettrand osv. osv. Ikke unngå fett, så er du i alle fall nærmere det optimale ;) Jeg tar også 3 ss, og litt til, av Udo's Choice, hver dag. Begynte med en, og økte til tre når jeg (faktisk) vente meg til smaken. Den smakte innledningsvis gress, ikke godt, men heller ikke stygt, nå er den helt ok. Tenker "medisin" når jeg tar den, utrolig hva man kan få i seg på den måten!
Takk for litt tips, spiste en omelett med bacon og masse fløte nå. Og i går spiste jeg karbonadedeig med rømme på. Stått stille noen dager....
Men kan jo evt prøve den kakao varianten i kveld.
Også er det over til rødvin, hvor mange glass kan man tåle der før det blir for mye????
Jeg tåler nesten ingen ting når jeg er i ketose... Hihi. Man blir billig i drift! Men, må si at vekta mi stod stille i nesten to uker etter at jeg drakk vin. Vet jo ikke om det var vinen, men mistenker den sterkt! Andre merker lite eller ingen ting, så du må nesten prøve deg fram.
Må innrømme at det også har blitt "noen" glass rødvin i det siste også. mulig er det som er utslaget da :-)
Ja da får jeg holde meg litt unna det da :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.