< Tilbake til oversikten

Lurer på ang. ketolyse (prøvetaking hos lege)

Lilly01 sa for siden:

Hei.
Ja nå har jeg endelig bestemt meg, og vil gå helhjerta inn for denne kuren.. Fra og med nyttår..:D

Det jeg lurer på, ser en bør ha en legetime å ta noen blodprøver før en begynner.?? Hvilke tester tar de, og hva ser se etter???

Jeg har i fjor vært alvorlig syk, og gikk på kur for å bli frisk, noe som jeg er nå- jippiiiiiii!!!!!!!!!!!! :cool:

I den sammenheng ble jeg testet for alt fra a-å. Og alt er normalt- trenger jeg likevel ta en ny test for å se om jeg er "ok" nok til å begynne kuren??

Er bare så gira på å begynne, og bestille time hos fastlege her, kan ta sin tid.. Utsettelser, sykodom hos leger o.l....:mad:

Kula sa for siden:

Hvis du ikke er syk er det ingen medisinsk grunn til å gå til legen. Du legger jo tross alt om til et kosthold med naturlig mat.

Jeg ville ha tatt så mange prøver som mulig allikevel, fordi det er interessant å følge med på egen helse. Det er også godt å ha motargumenter når venner og familie påstår at du kommer til å dø av hjerteinfarkt innen kort tid.

Ta prøver før du starter, og så hver tredje eller sjette måned den første tiden.

Lilly01 sa for siden:

Ja, men fikk fortsatt ikke svar om hva jeg skal ta prøver av? Blodtrykk? Kolesterol? Diabetes? Eller hva...?? :)

Kula sa for siden:

Kjør full pakke! Informér legen om kostomleggingen, så vet han/hun hvilke prøver du skal ta.

Krizzi sa for siden:

[quote=Lilly01;799952] Jeg har i fjor vært alvorlig syk, og gikk på kur for å bli frisk, noe som jeg er nå- jippiiiiiii!!!!!!!!!!!! :cool:

Så flott at du har bestemt deg for å starte.
Du skriver ar du har vært alvorlig syk i fjor, og at du nå er frisk. Og det er kjempe bra. Regner med at du har boka til Torkill P Andersen ”Slank med ketolysekuren” Se spesielt side 87- 88 ”Advarsler” om noe av dette gjelder deg.
Lykke til. :)

Lilly01 sa for siden:

[quote=Krizzi;800000]

Ja, jeg bestillte boka på mandag, håper den dumper i postkassen snart... Gleder meg til å begynne.. I mars neste år er det 1 år siden jeg avsluttet kuren, og alle prøver var utrolig bra. Men takk for tipset, skal lese advarslene i boka... Tror nok dette går bra jeg... :D

Nå har jeg og lille hunden min vært på tur i regnværet 1 time... Og det var utrolig deilig faktisk... hehehe :)

Lilly01 sa for siden:

Da var boka kommet... Og jeg har lest halve boka allerede.... :D

bondetuppa sa for siden:

Ville i allefall målt blodtrykk, kolesterol ,blodsukker - både fastende og langtids (HbA1c) og c-peptid (insulin) før oppstart, så har du noe å sammenligne med:) Kanskje en ide å ta full staus ift vitaminer og mineraler også?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.