Seba-stina sa for siden:
Dette haster litt, har besøk og vi skal visst bestille mat, dvs take-away. Hva kan jeg bestille da?? Enten er det pizza, ellers er det med ris, ellers er det burgerbrød og pommes frites, liksom... Hjelp! :confused:
Seba-stina sa for siden:
Dette haster litt, har besøk og vi skal visst bestille mat, dvs take-away. Hva kan jeg bestille da?? Enten er det pizza, ellers er det med ris, ellers er det burgerbrød og pommes frites, liksom... Hjelp! :confused:
Fungirl sa for siden:
Må du bestille noe da?
Salat i så tilfelle :)
Carisma sa for siden:
Ikke noe kina-alternativ? Thai? uten ris off course.. ;)
mortenm sa for siden:
Jeg levde på take-away en periode med mye på jobben. Jeg bestilte "alt" utenom pizza. De dropper gjerne potetene og pommes friten og legger til ekstra grønt for deg.
nellie sa for siden:
Det går ann å spesialtilpasse litt når man bestiller mat også:) Få salat isteden for ris osv.
Seba-stina sa for siden:
Takk! De ønsket kina-mat, men jeg tenkte jo bare på at da måtte jeg få ris til.
Men den sausen som er i Kina-mat, er ikke det for mye karber i den da? Jeg bestilte tilslutt en salat, da, men.
StegforSteg sa for siden:
jeg spiste kinatakeaway i dag....men spiste ikke et riskorn, og sånn en gang i blant må det være greit ;)
nellie sa for siden:
Når jeg leste denne tråden MÅTTE jeg bestille noe. Kyllingsalat fra Peppes. Uten mais. ÅÅh, jeg gleder meg:spent:
Meatscience sa for siden:
Jeg pleier å kjøpe kebab hvis jeg har lyst på "drittmat". Blir vel sånn 2-3 ganger i måneden... Jeg bestiller uten pommes frites og pitabrød, og maisen pleier jeg å skuffe over til samboer'n, men jeg får jo i meg litt mais selv også da. Selv om jeg ikke er sikker på hvor mange karber det er i en sånn rett, så går jeg i hvert fall ikke ut av ketose, så det kan ikke være så veldig galt.
Men det er klart, kebab er vel ikke rent kjøtt, det er vel noe melgreier i det, så ideelt er det nok ikke.
Seba-stina sa for siden:
Nei, kebab funker ikke for meg. Kan ikke spise kebab uten pitabrød ;)
Kitt sa for siden:
Joda, det går helt fint det altså, om bare kebab- trangen blir stor nok!;)
I Sverige har jeg kjøpt poser med kebab- kjøtt. Den ene typen har mindre enn 1 karb og den andre har 3.:eek:
Lønner seg å sjekke næringsinnholdet, ja, ikke bare tro noe!:o
Seba-stina sa for siden:
Så stor blir aldri kebab-trangen min, tror jeg.. hihi
a-m sa for siden:
-Burger er lett, bestill uten dressing og ta vekk brødet :)
-kebab, bestill uten mais og dressing (selv må jeg ha med dressingen, så det får heller bare være noen ekstra karbs..) og la vær å spis brødet :)
-Peppes/mc. donals ect, Mange gode salater(2-3 karbs), chiken salsa (9-15 karbs), lar du være å spise brødet er karbsen på rundt 2, kommer ann på dressingen ;)
Stikk heller innom butikken og kjøp følgende:
-Babybel, salat, tomat og bocca 86% til kos :D
Enkel regel er: spis det som er mest naturlig!
Karin sa for siden:
Når resten av familien bestiller pizza fra stedet like nedenfor oss, bestiller jeg en halv kylling, uten pommes frites men med dobbel salat. Funker veldig bra. De har også noe biffsnadder med bearnais, men jeg har det mistenkt for å inneholde en hel del karber i saus/marinade. Jeg har spist det noen ganger, men kyllingen er greiere.
Tribal sa for siden:
Hørte at de ligger litt foran oss i USA...Der kan man se hvor mye karbo alle rettene inneholder........Når kommer det til Norge??? :confused:
Carisma sa for siden:
Burger king har vel sånn på sidene sine? Hadde for noen år siden hvertfall.
a-m sa for siden:
De har det enda ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.