Hai alle sammen. I dag hadde vi ytrefilet og kyllingfilet (ungene ville ha kylling) sammen med brokoliblanding og selskapsblanding de frosne posene, litt salat med seter rømme og bernaise saus med krydder fra toro laget med tine setersmør. Er det noe vi bør forandre? Kutte ut? Eller tillegge?
Hvis bernaise-sausen kommer fra Toro er det kanskje for mye karbohydrater i den? Vi har ikke Toro-produkter her i Spania, men det er nevnt av andre på forumet. Ellers er det vel greit. Men du må spise mye mer fett ellers om dagen! Og karbohydrater fra grønnsaker.
Har akkurat sittet og regnet litt på det jeg spise i går. Enda jeg syntes vi hadde en kjempefet middag, med nakkekoteletter stekt i masse smør, fløtestuet sjampinjong og brokkoli, ble det lite fett totalt sett over dagen. 150 gram fett pr dag er mye! Og det skal man visst ha, hvis man skal spise ketogent, vel å merke. Kom heller ikke opp i 15 gram karber i går. Her må jeg ta meg et tak! :-)
Hei,
Din kostholds filosofi sier ”Egen” så da er det ene og alene du som vet hva som er lov av ulike varer og hvor mange kh du skal ha pr dag, så veldig vanskelig å gi råd og veiledning.
Lavkarbo er en paraply betegnelse på karbo redusert kosthold med retninger fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. I tillegg så har de ulike retningene ulike tilnærming til hva og hvor mye man skal spise av ulike matvarer.
Dersom hovedformålet med kosthold omleggingen er vektnedgang så vil jeg anbefale deg å lese om de ulike lavkarbo retningene (filosofiene) her: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Bøkene kan du eventuelt låne på biblioteket og velger en filosofi du kan leve med og følger den til punkt og prikke.
Toro bernaise vil jeg nok tro inneholder alt for mye kh, den beste ferdig sausen er den til Fjordland og aller best er den hjemmelagede, du finner oppskrift her på forumet. Husk at ferdiglagde krydderblandinger ofte inneholder mye kh.
Ikke sikker på hva selskapsblanding inneholder, men gulrøtter bør man holde seg unna på lavkarbo kosthold.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.