Går ganske greit her... kjemper fortsatt kampen mot kiloene, men syns det har gitt gode resultater allerede (les: -7kg på tia jg har vært i gruppa her!) :D
Går bra her og, selv om de siste kiloene sitter hardere enn de første.
De 10 til jul, kan jeg nok se langt etter, men mitt første mål er ikke langt unna. "Bare" 1,5 kg igjen til jeg er i mål der. (4,5 igjen av de 10 til jul)
13,5 så langt, siden jeg begynte 1. august. strålende fornøyd :)
Minus 1.4kg i dag betyr at jeg akkurat tangerte et lite delmål og faktisk er over halvveis til det første stooore delmålet, det jeg veide da jeg giftet meg for 14 år siden!
Blir ikke ned 10kg til jul, men 5 er i hvert fall innenfor rekkevidde!
Må da klare usle 500g til!:p
Har bare 10 dager å gjøre det på, egentlig!
Søndag 13. skal gubben feires, orker ikke selskap 21. lengre. Blir så alt for kort tid til å lage jul!
Fra den 14. er det jul he ri huset og jeg skal ikke avstå fra noejeg har lyst på. Jeg skal bare innskrenke meg noe veldig hva mengder angår!:)
Og så har jeg laget en liten liste over ting jeg vil smake på i julen når jeg likevel ikke har noen ketose å falle ut av! Som lefse, ristet brød med brunost......
Ting jeg alltid har lyst på, men ikke kan spise til vanlig! Ikke nødvendigvis sukkerting som kaker etc, men annen mat!
Får se hvordan det går. Blir det en suksess, har jeg funnet min måte, tror jeg!
Klarer ikke leve lavkarbo til vanlig, er såååå mye lettere å skeie ut med bare litt, og litt til og enda litt.....:o
Men lavkarbo i julen, med noen innelagte favoritter tror jeg skal gå bra!:D
Det samme har jeg tenkt Kitt.
Skal smake på, men ikke skeie heeeeeeeelt ut.
Så du nevnte brunost. smatt Det tror jeg jammen jeg må legge inn på "julelista".
Jeg har begynt å få tanker om hvordan jeg skal fortsette da jeg er kommet i mål. Trives jo så godt med maten slik det er nå. Kommet inni systemet liksom.
Og så må jeg begynne å tenke/regne ut andre måter om ikke så lenge. gruer litt
Jeg for min del kommer nok til å ha kosthold i fokus. Men jeg skal kose meg, og spise det jeg har/får lyst på, men ikke skeie totalt ut. Blir så mye "jobb" på nyåret. ;)
Jeg er litt redd for å komme ut av ketose... er redd det blir tøffere å gå tilbake igjen. Så jeg har vurdert å holde meg på minst mulig karber, mn jg vet ikke - siden vi skal feire med svigers i år.
Jeg er også det, egentlig. Men jul er jul. :fnis:
Merket det var litt trøblete å komme inn i matvaner igjen etter storfesten i starten på nov. men klarer jeg være stri nok, så tipper jeg det kommer til å gå bra.
Er egentlig ikke så mye ulovlig som frister, utrolig nok.
Bare "litt" kransekake :sikle:
Vet at dersom jeg allerede nå bestemmer meg for hvilken dag jeg skal tilbake i ketose, så er det ikke noe problem!
Om jeg bare tar jul, for så å se etter nyttår, da er jeg i trøbbel!:eek:
Har bestemt meg, søndag 13. desember går jeg ut av ketose, senest første torsdag etter nyttår er jeg tilbake!:)
Har tenkt til å leve så lavkarbo som mulig, men vet at jeg kommer til å gå ut av ketose likevel, så i stede for å tippe inn og ut, går jeg ut, over på lavkarbo ispedd enkelte høykarbo dager og så i ketose igjen.
Kommer til å følge med på vekten, da. Vil ikke tillate for mange bonus- kilo. :eek:
Tenker veldig slik som Kitt!:)Skal ha "juksejulaften" 12. des.Ungene reiser til sin far i julen. Da blir det litt godt, ikke noe potet el, men litt marsipan og kanskje en pepperkake. Dagen etter har minstejenta familieselskap, men da greier jeg nok å holde meg innenfor mine 15 karbo, severer vafler, gele etc som jeg kan spise.;) Så blir det full ketolysesatsing til lillejulaften kveld,"fri" da til 2. januar, da er er det på igjen. Har bare holdt på med dette i 2 mnd, så folk synes kanskje det er tidlig å ta pause- blir ikke ris, potet, pasta i julen nei- men litt kaker og godt blir det.( Skal lage litt lavkarbogodt, for å berge litt bedre)Men jeg har levd sundt å prøvd å gå ned i vekt siden 06, periode på 1 1/2 år på pulver på 90 tallet også.Har trent hver uke siden 03, har slitt og kjempet i årevis føler jeg:(, trodde jeg var "trygg" og skulle stabilisere etter endeløse ingers rugbrødkurer i fjor sommer, da la jeg på meg masse!!!! Fikk sjokk et halvt år etterpå, da jeg gikk på vekten igjen...Siste gangen jeg skal føle meg trygg! Holdt på fra jan-okt å fikk bort 2kg......grrrr:mad:. Min kropp har blitt"herjet" slik med at det går ikke lett for meg, men å gå opp- DET er lett!! På 2 mnd med ketolyse har jeg gått ned 4,4. Med min flaks kommer alt på i julen fordi om jeg er litt på vakt, MEN det hadde jo vært enda verre hadde jeg ikke gått ned noen kg før jul først. Skal holde på til jeg er i mål, om det så tar meg flere år- men da MÅ jeg få et par pauser i året altså.:)
Vi har det kjempehyggelig når vi holder på!:hearts:
Broren min kommer tidlig på dagen og vi holder på til lenge etter middag!
Vi har ikke mye til felles og har svært få tradisjoner, men akkurat dette holder vi på! Ungene syns det er gøy å ha onkel her en hel dag og vi koser oss masse!
Så det blir kransekake, krumkaker og marsipen i år også, om enn myyye mindre på meg enn tidligere!;)
Ja, veldig!
Er ikke mye sammen i løpet av året, jeg er gift med barn og forpliktelser, han er 5 år yngre, singel og jobber natt annen hver uke. To totalt forskjellige liv, men kransekakebakingen bare MÅ vi få til hvert år!:love:
Dere har jo vært så flinke og kommet så langt da!! Applaus fra meg. Tror nok det er lenge igjen til jeg virkelig ser resultater :( Går jo greit nå da. Det går fint nedover! Men det stopper nok etterhvert?? Lenge siden jeg virkelig har slanket meg nå da. Så derfor går det kanskje greit også?
Noen som har gode oppskrifter på marsipan? Det har jeg lyst til å lage! Koser meg med Cocosa blandet med 86% sjokolade da. Med litt nøtter i.
Marsipanen aner jeg ikke. Men jeg fant julebrusen X på Rema for litt siden. Den ligger på kjøling nå.
Spent på om jeg liker den eller ikke. Jeg er egentlig ikke glad i rød julebrus. Blir som "saft"?
Den beste er Lillehammer/Hamarbrusen, men den er jo ulovlig for meg nå..
Dro på shopping. Måtte ha ny varm bukse til å ha uttapå da jeg er ute med bikkja. Gikk for str. L, men den ble for stooooooor. Måtte ned i str. M, og enda har jeg god plass!!!!!!
Søker du her inne finner du flere oppskrifter på marsipan! Feks denne!
Julebrus X står på min Rema litt for seg selv! Ikke sammen med den andre brusen, liksom!:p
Spør betjeningen om du ikke finner. Det er i sortimentet, så da får de ta inn til deg!
Og jeg var på speiderårsfest og sprakk så det suste!:eek:
Det smakte jo ikke godt en gang!:_oppgitt::nedfor::hylgrine:
Beviser også at jeg er svært avhengig av å kunne planlegge for å ikke sprekke!
Har jo visst om denne avslutnigen noen uker, men hadde helt glemt å tenke på at det ville bli servert kaffe og kaker!
Da jeg satt der og så på kakefatet, tenkte jeg bare:La gå!
Og smakte litt på noen av kakene.
Men måtte spørre min mor om hun syns de var gode! Alle smakte søtt og så og si likt!:eek:
Hun syns de fleste var veldig gode hun og skjønte nok ikke helt hva Cookiemonster meg mente med at det ikke smakte godt!
Angrer vel egentlig ikke, er jo en erfaring eller to rikere, men syns det er trist å sprekke på noe som ikke var noe stas likevel!
Uff.. kjenner meg så igjen... jg sprakk igår jg også :P på smågodt. Og det smakte ikke godt. Det verste av alt var at magen min har blitt sååå oppblåst, jeg er uvel, svimmel og sååååå sulten da :( Åsså sprakk jeg på spagetti idag. Det ble enda verre ....
Hvordan kan en tenke "jeg sprakk igår, så jg kan likegod spise pasta idag?" herreguuuuud sier jeg bare...
Jeg kjenner at jg er så uvel at jeg absoulutt IKKE vil tilbake til å spise masse karber. Tror jeg går tilbake til lavkarbo igjen i morgen!!!
Halvlitersglass med kaffe (2-3 ts pulverkaffe, + 2 suketter som jeg bare må ha i kaffen)
Pisket 80g kremfløte med 1-2 ts bakekakao med litt splenda og tømte/la på toppen. :sikle:
Så en tråd en gang at bakekakao var lov, så jeg måtte bare prøve. nam
De siste 14 ukene har jeg gått ned 0.48kg pr uke i snitt!
Ikke så veldig mye å skryte av, men er heller ikke veldig streng!
Spiser meg godt og mett på god mat hver gang jeg er sulten og unner meg litt nøtter eller noen få ruter mørk sjokkis en gang i blant!
Får tak i cocosa på helsekosten :) du kan velge med eller uten smak.... du kan steke mat i det, for å få i deg mer fett. Bruker du med kokkos smak, da kan du ha det i mørk sjokolade og lage egne sjokoladebiter, du kan ha det i teen osv.
OK, takk for svar! Vet ikke når jeg kommer meg på helsekostbutikk, men satser på at det blir før januar- for DA skal det satses ( må jo få bort julekiloene også da så)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.